Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C-328 - Remont. Kilka pytań.

elektronic-27 06 Wrz 2013 00:53 20844 38
  • #1 06 Wrz 2013 00:53
    elektronic-27
    Poziom 16  

    Jestem w trakcie remontu (a raczej powolnego rozkręcania) swojego ciapka. I mam kilka pytań z tym (i nie tylko z tym) związanych. Sprawa wieńca została już rozwiązania, za co kolegom dziękuję.
    1) Obudowa sprzęgła jest bardzo ulana olejem. Czy to normalna rzecz, czy też padło uszczelnienie na wale? To samo było z przodu przy kole pasowym ale po umyciu jest narazie sucho.
    C-328 - Remont. Kilka pytań.
    2) Czy ten wałek można napawać i go zostawić? Jaki to może być koszt takiej naprawy? Wiem że można kupić nowy, ale po co w koszta się pakować...
    C-328 - Remont. Kilka pytań.
    3) Czy te pedały hamulca są od 28-ki/30-ki? Oryginalne są takie wysunięte względem błotnika czy też ktoś coś przerabiał tutaj?
    C-328 - Remont. Kilka pytań.
    4) Te mocowania są każde inne. Czyżby któreś dali od 30-ki?
    C-328 - Remont. Kilka pytań. C-328 - Remont. Kilka pytań.
    5) Do czego ktoś przyspawał to coś? To z przodu jest po obu stronach, to z tyłu tylko z jednej strony.
    C-328 - Remont. Kilka pytań. C-328 - Remont. Kilka pytań.
    6) Czy do tych mocowań (zaznaczone na czerwono;chyba to są mocowania) - drugie z tyłu - mogło być coś przykręcane?
    C-328 - Remont. Kilka pytań.
    7) Po zmyciu myjką tego całego syfu przy wałku przekaźnika zaczął sączyć się olej i skapuje po obudowie. To znakiem tego że uszczelnienie też już nie trzyma czy może ktoś kiedyś oleju za dużo nalał?
    8) Jak jeszcze zapalał i się nagrzał to z korka wlewu oleju coś jakby dym wychodził. A wczoraj jak spuściłem olej to woda z olejem szła. Napewno uszczelka do wymiany, ale sądząc po tym wylatującym dymie pewnie coś jeszcze?

    To wszystko. Sorki za może głupie pytania, ale nie mam kogo spytać, a szukać ciągników do popatrzenia i porównania nie mam czasu. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

    0 29
  • Pomocny post
    #2 06 Wrz 2013 06:42
    gumijagoda12345
    Poziom 12  

    uszczelniacze do wymiany, pedały orginał, wałek nowy, a reszte zapraszam do lektury instrukcji obsługi ursus c 330 tam znajdziesz wszystko na temat a raczej nikt sobie nic nie dospował stawiał bym na to iż służy to do dodatkowego osprzętu ale to tylko mój domysł pozdrawiam...

    http://www.tractoor.pl/images/stories/Schemat...sc330/katalog%20czesci%20URSUS%20%20C-330.pdf

    1
  • Pomocny post
    #3 06 Wrz 2013 12:55
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    1. Na pewno nie jest to normalne. Leje uszczelnienie wału silnika lub wałków skrzyni. Po oleju może dojdziesz z czego ale profilaktycznie wymienił bym wszystkie.
    2. Wałka raczej nie ma sensu napawać. Wymiana.
    3. w 330 są na bank wygięte. Pewnie temu że pomiędzy pedałami hamulca a skrzynią jest pedał gazu.
    4. To mocowania drążków wzdłużnych osi przedniej odlewanej jakie były w 328. Jeśli masz oś już od 330 możesz te wywalić.
    5. Niestety nie mam pojęcia co by to mogło być.
    6. Normalnie nie przypominam sobie by tam była przykręcona jakakolwiek część ciągnika.
    W tamtych czasach maszyny były montowane w różne dziwne sposoby. Np kosiarka listwowa w miejscu które masz na zdj. 4.

    1
  • #4 07 Wrz 2013 00:17
    elektronic-27
    Poziom 16  

    gumijagoda12345 napisał:
    a reszte zapraszam do lektury instrukcji obsługi ursus c 330

    W instrukcji czy katalogu nic na ten temat nie znalazłem, a książki typowej od 328 nigdzie nie mogę namierzyć.
    Jeszcze jedno pytanko; jak ciężko powinna chodzić ta pompka od odpowietrzania? Bo u mnie raczej lekko i nie wiem czy to tak ma być czy też tłoczek już wyjechany...
    A macie może namiary na jakiś sklep, który by posiadał części jeszcze do C328?

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Wrz 2013 09:58
    jpna100
    Poziom 24  

    Części dostaniesz wszędzie: Agroma, u mnie Sanrol, Rolsan :D Pompka do odpowietrzanie nie chodzi ciężko.

    1
  • #7 07 Wrz 2013 11:36
    robokop
    Moderator Samochody

    Simmering wału do wymiany, wałek sprzęgłowy bezwarunkowo na złom. Nie chcesz ładować się w koszty, to go gumą do żucia oblep najlepiej, albo zezłomuj ten ciągnik.

    0
  • #8 07 Wrz 2013 19:17
    elektronic-27
    Poziom 16  

    robokop napisał:
    Simmering wału do wymiany, wałek sprzęgłowy bezwarunkowo na złom
    O tym już koledzy mówili...
    robokop napisał:
    Nie chcesz ładować się w koszty, to go gumą do żucia oblep najlepiej, albo zezłomuj ten ciągnik
    A sarkazm proszę sobie darować...

    0
  • Pomocny post
    #9 07 Wrz 2013 20:13
    13adam13
    Poziom 29  

    Witajcie,

    Cytat:
    Napewno uszczelka do wymiany, ale sądząc po tym wylatującym dymie pewnie coś jeszcze?


    A szykujesz się do remontu silnika :?: Bo z pewnością na niego czas, a zresztą jak odkręcisz głowicę ,żeby wymienić uszczelkę to sam zobaczysz w jakim stanie są tłoki itp.
    Pytanie 6: Jest możliwość dosyć dziwnego zaczepienia cięgien, gdzieś w książce napraw takie widziałem do tego to służy, ale zapewne tego nie będziesz ty używać. :D
    Pytanie 7: Do wymiany simering, i po sprawie, oleju jakby i za dużo było to i tak nie ma prawa stąd się sączyć. :wink:
    Pytanie 5:
    Cytat:
    5) Do czego ktoś przyspawał to coś? To z przodu jest po obu stronach, to z tyłu tylko z jednej strony.

    To z tyłu nie jestem pewien bo, nie do końca widzę, jeżeli jest to przyspawane tutaj
    C-328 - Remont. Kilka pytań.
    To służy to do tego, by jakby ktoś za mocno skręcił stabilizatory boczne(śruby rzymskie) to ,żeby ta blach przykręcona do pochwy nie urwała się, sam takie coś dorabiałem .

    Wałka nie opłaci się naprawiać, nadsypywać a potem dotaczać, lepiej kupić nowy i spokój. :wink:

    Pozdrawiam.

    1
  • #10 07 Wrz 2013 21:29
    elektronic-27
    Poziom 16  

    13adam13 napisał:
    To z tyłu nie jestem pewien bo, nie do końca widzę, jeżeli jest to przyspawane tutaj
    C-328 - Remont. Kilka pytań.
    Tak to jest przyspawane to tej grubej blachy trzymającej łańcuch.
    13adam13 napisał:
    A szykujesz się do remontu silnika :?:
    Tak, jestem zmuszony już to zrobić. Problemy z odpalaniem. Ostatni wyjazd z garażu, to ledwo odpalił, jakoś niechętnie jechał i zdechł mi kilometr od domu. Wrócił na lince. Wczoraj spuściłem wodę z olejem. Jutro (mimo że niedziela) zwalam głowice bo dziś już nie zdążyłem i rozkręcam dół. Jak poskładam to chce go pomalować. Jak ktoś ma niepotrzebne części do niego niech mi da znać.

    0
  • Pomocny post
    #11 07 Wrz 2013 22:17
    bartek 8118
    Poziom 17  

    Te mocowania z pytania 6 służą jako miejsce do podnoszenia ciągnika w czasie wymianu koła czy opony. Większość części taka sama jak w c-330 niewielkie zmiany modernizacyjne to przeszło. Do nabycia w każdym sklepie z częściami do maszyn rolniczych.

    0
  • #12 11 Wrz 2013 23:31
    elektronic-27
    Poziom 16  

    Powoli tego ciapucha rozdrabniam i w związku z tym mam prośbę. Chce sobie dorobić tę wajche do zapalania - ale nie do zapalania, tylko to przekręcania wału. Może mi ktoś wymiary podać?
    Kolejna sprawa. Gdzieś wyczytałem że oryginalny wskaźnik był taki http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1223846459/gallery_8527_73_128989.jpg i pokazywał wartość ciśnienia oleju, a nie tylko że jest lub go nie ma. Prawda to?
    Gdzie można zdobyć taką tarczkę do licznika http://images.sklepy24.pl/20053284/1337/mediu...cznik-motogodzin-c-385-na-linke-86350967-.jpg ? Bo u mnie jest taki ale z uszkodzoną tarczą a okazało się że licznik działa tylko ze skrzyni coś nie przekazuje napędu.
    A jutro wrzucę fotki jak wyglądały panewki gdy je wyciągnąłem...

    0
  • Pomocny post
    #13 12 Wrz 2013 09:31
    Megawe
    Poziom 30  

    Obowiązkowo wymień pierścienie oporowe wału korbowego do montażu nadają się tylko oryginalne zrobione przez BIMET Gdańsk, nie zakładaj azjatyckich podróbek.
    Do sprawdzenia pompa oleju jak ma luzy to też do wymiany. Warto przy takim demontażu wymienić pierścienie tłokowe, oryginał to PRIMA Łódź. Silnik zalewamy olejem 20W50.
    Jaki masz uszczelniacz z tyłu na wale korbowym? Pierwsze silniki miały odrzutnik i pierścien aluminiowy.

    0
  • #14 12 Wrz 2013 15:53
    elektronic-27
    Poziom 16  

    Megawe napisał:
    Obowiązkowo wymień pierścienie oporowe wału korbowego

    A co to? Gdzie to? Bo lukając w katalog nic takiego mi się nie rzuciło w oczy...
    Megawe napisał:
    Warto przy takim demontażu wymienić pierścienie tłokowe

    Planuje kupić cylindry bo już są tragiczne. Tłoki, nie wiem, też może by pasowało zmienić. Więc może kupić cały zestaw naprawczy?...
    Megawe napisał:
    Jaki masz uszczelniacz z tyłu na wale korbowym? Pierwsze silniki miały odrzutnik i pierścien aluminiowy.
    Nie wiem bo jeszcze wału nie wytargałem. Ale skoro to jest z '66 roku to pewnie nic innego tam nie będzie.

    Tak wyglądają moje panewki. Na pierwszej jeszcze coś tam smarowało, na drugiej już wcale. Pompa siadła i nie dała rady smarować czy ciągła wodę, że na drugim tłoku tak ją urządziło?
    C-328 - Remont. Kilka pytań. C-328 - Remont. Kilka pytań. C-328 - Remont. Kilka pytań.

    1
  • #15 12 Wrz 2013 23:22
    gumijagoda12345
    Poziom 12  

    Witam, proponował bym wał na szlif nowe blok rownierz do tego nowe tłoki i teraz nie pamietam jezeli tam masz tuleje to tez nowe jak ich nie ma to cylindry do szlifu głowiczki do spr. ale lepiej wymienic jak robisz remont to pozadnie zeby miec spokój na długi czas......

    Dodano po 20 [minuty]:

    trójskaznik różnica cenowa z innymi ofertami wacha sie w granicach 5zł jak porównywałem
    http://nowoczesnafarma.pl/Wskaznik-potrojny-K...-Ursus-C-328--trojwskaznik-.html#.UjIrT8bFF0U
    a tu licznik motogodzin taki jak na zdjeciu wszystko
    http://mirex.pl/pl/p/Licznik-motogodzin-URSUS-C-385-86350967/1492
    wszystkie czesci do ursusa sa dostepne w dalszym ciagu bez zadnych problemów

    Dodano po 3 [minuty]:

    poszukaj gdzie masz w swojej okolicy Składnice Maszyn Rolniczych tam podejrzewam powinieneś dostać wszystko od ręki.......

    Dodano po 3 [minuty]:

    AGRO-MIG sp.j.

    Adres: ul. Polna 4A, 62-700 Turek
    Sprzedaż:63 2893430, 63 2892810

    509 943 628, 502 518 461, 501 656 803

    Serwis: 502 045 539, 502 093 52
    składnica w twojej okolicy

    0
  • #16 13 Wrz 2013 17:48
    13adam13
    Poziom 29  

    Witajcie,
    Wracając do tematu koła wieńcowego, zobaczcie koło po upływie od nowości w mojej emce jakieś 30 lat temu.
    C-328 - Remont. Kilka pytań.
    Jeszcze nie jest tak tragicznie, no ale dla niedowiarków ,że wiek wpływa na zużycie elementów załączony obrazek. :D
    Pozdrawiam.

    1
  • #17 15 Wrz 2013 22:37
    elektronic-27
    Poziom 16  

    No i wał wytargany i napewno do szlifu. Teraz pozostało mi znaleźć warsztat co mi to zrobi i kupować części. Znacie jakieś sklepy internetowe oprócz TECHROL i FARMEXPERT??

    0
  • #18 16 Wrz 2013 08:16
    Sel
    Poziom 14  

    Sprawdź jakie masz panewki główne na wale, bo w 28 były inne niż do 30 i tak łatwo nie dostaniesz.

    0
  • Pomocny post
    #19 16 Wrz 2013 10:07
    Dowódca baterii
    Poziom 16  

    Sel napisał:
    Sprawdź jakie masz panewki główne na wale, bo w 28 były inne niż do 30 i tak łatwo nie dostaniesz.

    Oddając wał do szlifu powinien dostać komplet odpowiednich panewek, no chyba że zakład dziadowski.

    0
  • #20 16 Wrz 2013 11:01
    elektronic-27
    Poziom 16  

    Dowódca baterii napisał:
    Oddając wał do szlifu

    A czy ja go mam dawać z tymi ciężarkami czy bez??

    1
  • #21 16 Wrz 2013 11:48
    Sel
    Poziom 14  

    Przeciwwagi powinno się zdemontować po uprzednim ich oznaczeniu np. punktakiem, aby zostały powtórnie zamontowane tam gdzie były, gdyż wał został wyważony razem z nimi.

    0
  • #22 16 Wrz 2013 17:13
    elektronic-27
    Poziom 16  

    Dobra, wał zawieziony. Mechanik, co to przyjmował, ma też sklep w którym ma praktycznie wszystko i mówił że panewki do 28-ki (chyba mówił o korbowodowych) kosztują 2 stówki i może lepszym rozwiązaniem by było dać korbowody od 30-ki (ceny nie pamiętam) i panewki tez, a panewki coś koło 60 zł (co by pasowało że o korbowodowych mówił) i byłby już spokój, gdyby przyszło coś grzebać. Jakie jest wasze zdanie?

    Panewki mają oznaczenie R025. Więc który to by był szlif? Drugi?

    0
  • #23 16 Wrz 2013 21:48
    mtracz
    Poziom 29  

    Z braku części zakładanie korbowodów od C-330 to najlogiczniejsze wyjście, jak sam już wspomniałeś na przyszłość przy kolejnym dłubaniu. Zrób tak jak mówił szlifierz. To normalne działania obecnie.

    0
  • #24 20 Wrz 2013 19:10
    elektronic-27
    Poziom 16  

    No dobra, to wał odebrany, części nakupione, brakuje mi tylko panewek głównych i jakiejś tam dużej uszczelki, bo tego do 28-ki nie miał. Tak bym już mógł się brać za składanie. Korbowody wziąłem od 30-ki. I tak zbyt dużo rzeczy jest niekompatybilnych... Jeszcze bym musiał wałek 1-stopnia zmienić i to tez by pasowało od 30-ki dać...

    1
  • #25 24 Wrz 2013 11:18
    elektronic-27
    Poziom 16  

    Pompa wtryskowa okazało się ze nadaje się na złom. Ma ktoś może do sprzedania pompę od 30-ki?

    0
  • #26 24 Wrz 2013 17:13
    13adam13
    Poziom 29  

    Cytat:
    Pompa wtryskowa okazało się ze nadaje się na złom.


    Nie dało się gdzieś jej upchnąć na wymianę, do regeneracji w jakimś sklepie. :?:

    1
  • #27 24 Wrz 2013 17:33
    Sel
    Poziom 14  

    Jeżeli chcesz tanio to szukaj na portalach aukcyjnych, ogłoszeniach, lub u sprawdzonego pompiarza. Może być używana od 30-stki i dać do sprawdzenia do pompiarza. Koszty zakupu i regeneracji do siedemset zł powinny się zamknąć.

    0
  • #28 24 Wrz 2013 23:11
    elektronic-27
    Poziom 16  

    13adam13 napisał:
    Nie dało się gdzieś jej upchnąć na wymianę, do regeneracji w jakimś sklepie. :?:
    Nie bardzo, ta od 28 różni się zbyt dużo od 30 i trudno by bylo sie nie kapnąć że to nie ten typ.
    Sel napisał:
    Jeżeli chcesz tanio to szukaj na portalach aukcyjnych, ogłoszeniach, lub u sprawdzonego pompiarza. Może być używana od 30-stki i dać do sprawdzenia do pompiarza.
    Takiej właśnie szukam. Niby znalazłem przez TABLICĘ niedaleko mnie za 3 stówki po naprawie i na gwarancji, ale któż wie czy ta regeneracja nie polegała tylko na odmalowaniu jej a gwarancja może "na słowo honoru", bo jakoś tak dziwnie tanio, jak przy zostawianiu swojej trzeba dać 250 zł...

    0
  • #29 24 Wrz 2013 23:25
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Najpewniej masz jeszcze pompę z gruchą. W dobrych sklepach tez takie powinni mieć na wymianę. Jeśli nie to do pompiarza i zregeneruje Ci ją. A koszt nie powinien przekroczyć tych 300 zł zależy jeszcze co jest uszkodzone i na jakich częściach byś chciał. Panewki główne różnią się grubością co najpewniej już wiesz. Jak robiłem ostatnio remont 28 z 5 lat temu to panewki dostałem o ile dobrze pamiętam w Kutnie.

    0
  • #30 25 Wrz 2013 00:24
    elektronic-27
    Poziom 16  

    Co to znaczy z gruchą??

    2