Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra f - Kiedy powinienem wymienić tarcze i klocki hamulcowe?

06 Wrz 2013 11:51 9678 9
  • Poziom 14  
    Witam,

    Posiadam astre f kombi z 97 r, 1.6 B+G. Ostatnio mierzyłem tarcze (17.6-17.8 mm) i klocki (8.5-9.5 mm) i zastanawiam się czy mogę teraz wymienić tylko klocki żeby przejechać jeszcze z 15-20 tys. km czy już teraz wymienić komplet. Dodam że tarcze mają najechane 70 tys. Klocki 33 tys. Jest to trzecia para klocków od założenia nowych tarcz. Czytałem że grubość minimalna to odpowiednio 17 mm i 7 mm.

    Proszę o sugestie, pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Tu nie ma na to reguły że po tylu i tylu km trzeba je wymienić. Zdejmuje sie koło patrzy sie na tarcze czy jest rant jak jest to czy duży. Jeżeli jest duży to tarcze sie wymienia. Podobnie z klockami jeżeli są "cienkie" to od razu je sie wymienia.
  • Poziom 27  
    otto25 napisał:
    Tu nie ma na to reguły że po tylu i tylu km trzeba je wymienić.

    Hmm w mojej hondzie fabryczne tarcze wytrzymały 200tyś zanim doszły do grubości przy której trzeba je było wymienić.

    karmel48 napisał:
    Jest to trzecia para klocków od założenia nowych tarcz. Czytałem że grubość minimalna to odpowiednio 17 mm i 7 mm.


    Jeżeli tarcze nie są popękane, krzywe, nie bije kierownica to nie ma racjonalnego powodu aby je wymieniać przy obecnej grubości.
  • Poziom 14  
    Klocki to wiem że muszę wymienić na pewno. Rant na tarczach jest coś w okolicach 1-1.2 mm po obu stronach, żeby zmierzyć grubość tarcz to podkładałem złotówki i mierzyłem suwmiarką. W książce pisze że grubość minimalna tarczy to 17 mm ale powinno się wymieniać jak jest poniżej 18 mm. Przy przeglądzie mi powiedzieli żeby w najbliższym czasie wymienić i oczywiście że mogą mi to już teraz zrobić.
    opel astra f - Kiedy powinienem wymienić tarcze i klocki hamulcowe?
    Nie zauważyłem żeby fizycznie było coś z tarczami nie tak, jeździ się dobrze. Czyli mogę spokojnie założyć tylko nowe klocki?
  • Poziom 15  
    Śmiało zakładaj tylko klocki tarcze jeszcze spokojnie wytrzymają :) Pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    Minimalną grubość tarcz określa ich producent (zwykle umieszcza je na pudełku), przy czym przyjmuje się, że maksymalne zużycie (dla wentylowanych) wynosi 2 mm (zwłaszcza przy tańszych, nie markowych tarczach). Wynika to ze zdolności tarcz do odprowadzania ciepła, co przekłada się na większą możliwość jej pęknięcia w trakcie jazdy. Graniczna grubość tarcz zależy też od miejsca gdzie samochód najczęściej jeździ (w górach czy w miastach np. następuje szybsze zużycie aniżeli na autostradach), stopnia obciążenia samochodu, jak również stylu jazdy kierowcy. Ponadto decyzja o wymianie tarcz wynika też z jej stanu. Głębokie rysy na powierzchni tarczy, nie tylko ją osłabiają, ale również powodują przyspieszone zużycie klocków. Ich stan na zdjęciu (głęboka korozja) oraz nierównomierność zużycia (z pomiarów) kwalifikują je do wymiany. Ponadto, chyba blokują się prowadnice w zacisku, bo widać, że jedna strona tarczy jest cieńsza od drugiej. Bezpieczeństwo Twoje i innych jest ważniejsze, aniżeli parę złotych pseudooszczędności.
  • Poziom 33  
    Bardziej zastanawia mnie to czy to tylko tak na zdjęciu wyszło czy tarcza w tym miejscu jest zwichrowana
    opel astra f - Kiedy powinienem wymienić tarcze i klocki hamulcowe?
  • Poziom 21  
    Te tarcze wyglądają jeszcze na całkiem dobre.Jak nie uprawiasz "sportowego" stylu jazdy (gaz-hamulec-gaz) to je zostaw.
  • Poziom 14  
    To jest już chyba koniec tych tarcz bo przy hamowaniu pojawia się bicie, dlatego prosiłbym o polecenie tarcz do mojego auta tutaj (nie chciałem zakładać nowego tematu). Zastanawiam się nad kompletem tarcze i klocki bosh lub brembo i ferodo, czytałem że mają dobre opinie. Wiadomo że na hamulcach nie ma co oszczędzać, tylko zastanawiam się czy wystarczą te bosh czy założyć coś lepszego? Jeżdżę raczej normalnie, od czasu do czasu bardziej dynamicznie.
  • Poziom 43  
    Komplet Bosch-a lub ATE. I piasty przy montażu wyczyść "na lustro".