Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 190 - Nie działają tylnie hamulce.

06 Wrz 2013 14:00 3330 19
  • Poziom 12  
    Witam mam mercedesa 190 z silnikiem diesel z 1987r.
    Mój problem polega na tym, że nie działają mi tylnie hamulce.
    Stało sie to tak, że przy wymianie klocków pękła mi rurka hydrauliczna od lewego koła. kupiłem więc 3 nowe i po tym wszystkim cały czas sie świeci czerwona dioda z wykrzyknikiem ( Zdjęcie w załączniku ) i nie działają mi tylnie hamulce.
    Dodam jeszcze że pedał hamulca idzie leciutko i hamulce zostały odpowietrzone.
    Proszę o wszelkie rady i podejrzenia co się mogło stać.
  • Poziom 34  
    Płynu nie brakuje w zbiorniczku. Odpowietrz jeszcze raz zgodnie ze sztuką .
  • Poziom 12  
    Płynu jest ciągle na maxa. odpowietrzałem 3 dni i jestem pewny że jest odpowietrzone.
  • Poziom 34  
    Pompa hamulcowa daje ciśnienie, ewentualnie wężyki gumowe nie puchną.
  • Poziom 12  
    Abs mi zamiast płynu daje mi powietrze. Co możne być przyczyna?

    Dodano po 8 [minuty]:

    jerry1960 napisał:
    Pompa hamulcowa daje ciśnienie, ewentualnie wężyki gumowe nie puchną.


    Wężyki gumowe kupiłem nowe. A pompa daje ciśnienie
  • Poziom 27  
    Ktoś już napisał odpowietrz zgodnie ze sztuką a ty tego nie zrobiłeś, abs ma powietrze i tyle.
  • Poziom 12  
    A moge otrzymać informacje jak dobrze odpowietrzyć abs w tym modelu?
  • Poziom 28  
    Tam nie ma problemu z odpowietrzeniem pompy. Problem jest ze zbiornikiem - bardzo wysoka przegroda. Przy odpowietrzaniu płyn ma być cały czas pod samą krawędź korka.
  • Poziom 12  
    A Zbiorniczek po zalaniu do pełna zamknąć czy zostawić otwarty? I jak doleje płynu do maxa to odtworzyć odpowietrznik i pompować hamulcem.

    Ps.
    Bardzo bym prosił o szczegółowy przebieg całej tej operacji. Ponieważ odpowietrzałem już go chyba ze 100 razy i nie chce czegoś zjechać;/.
    Z góry dzięki.
  • Poziom 20  
    Płyn do pełna , nie musisz zamykać zbiorniczka. To są hamulce , więc musi być to zrobione dobrze , a że są do tego potrzebne dwie osoby to poproś kolegę [ lub koleżankę] który już to kiedyś robił.
  • Poziom 27  
    haskitsw napisał:
    Bardzo bym prosił o szczegółowy przebieg całej tej operacji


    Pedałem pompujesz, potem wduszasz do końca, trzymasz, druga osoba odkręca odpowietrznik, zakręca. Dopiero potem Ty pedał puszczasz powoli. I znów pompujesz i tak w kółko... aż będzie wylatywał czysty płyn bez powietrza.

    Ja odpowietrzałem tak wiele razy i nigdy nie trzeba było poprawiać.

    I zalej zbiornik do pełna. Tak by zaraz miało się wylać i pilnuj by było tak cały czas, znam te auta i już to przerabiałem.
  • Poziom 12  
    Zrobiłem tak jak radziliście... i pojawił mi się problem...
    Leci czysty płyn, nie leci powietrze.. ale w jeździe muszę 2 razy przyciskać hamulec by zahamował. Co jest tego przyczyną?
  • Poziom 39  
    Zdejmij zacisk, naciśnij hamulec i zobacz jak cylinderek chodzi.
    Tylko nie pompuj tak hamulcem za dużo bo ci cylinderek wyskoczy, i znów się zapowietrzy, po za tym dla nowego to ciężko to wsadzić.

    Co do płynu na maxa, maxa to też to przerabiałem, trochę głupia konstrukcja zbiorniczka, ma cholernie wysoką grodź. Wydaje się że płyn jest, a tylna sekcja pusta w cholerę ;) Za 1szym razem zapowietrzyłem układ elegancko :P

    Nie pamiętam czy tam jest korektor siły hamowania, ale w moim chyba był (91'). Może on jest padnięty jakoś?
  • Poziom 12  
    Korektora siły raczej jest ale nie wiem gdzie...
    Cylinderki chodzą elegancko, a układ jest na 100% odpowietrzony.
  • Spec od Mercedesów
    Po pierwsze to ten samochód nie ma TYLNIEGO hamulca.
    haskitsw napisał:
    w jeździe muszę 2 razy przyciskać hamulec by zahamował

    Nie mów że jest odpowietrzony - bo właśnie taki jest objaw zapowietrzonego układu.
    haskitsw napisał:
    cały czas sie świeci czerwona dioda z wykrzyknikiem

    Tak kontrolka informuje o niskim stanie płynu w zbiorniczku - najprawdopodobniej tak jak Koledzy piszą wysoka przegroda sprawia wrażenie że zbiorniczek jest pełen, a tak nie jest.
  • Poziom 12  
    Układ jest w 100% odpowietrzony. Gdy odkręcę odpowietrznik zawsze leci płyn.
    Jak może nie mieć hamulców tylnych?
    Dioda z wykrzyknikiem już zgasła po odpowietrzeniu tylnych hamulców.
    Jednak gdy hamuję w czasie jazdy zazwyczaj muszę wciskać 2 razy hamulec (za 1 razem hamuje ale lekko).
  • Spec od Mercedesów
    haskitsw napisał:
    Układ jest w 100% odpowietrzony

    Nie bądź taki pewny - widać w którymś punkcie układu jest powietrze skoro musisz hamować na dwa razy. Fabrycznie układ jest tak zrobiony, żeby banieczki powietrza przemieszczały się w czasie odpowietrzania w stronę zacisku. Czasami jednak wystarczy wymienić któryś przewód, będzie umieszczony trochę inaczej niż w oryginale i już w jego najwyższej części będzie pozostawać powietrze. Nie mówię, że to regułą - ale się zdarza. Niby po odkręceniu leci płyn, a jednak nie jest dobrze odpowietrzone. Czasami wystarczy użyć maszyny do odpowietrzania pod ciśnieniem. Płyn wtedy jest pod ciśnieniem i przemieszcza się szybciej do odpowietrznika niż przy odpowietrzaniu "na piechotę"
    haskitsw napisał:
    Jak może nie mieć hamulców tylnych?
    .
    TYLNE ma - jak najbardziej. Napisałem, że nie ma TYLNICH ;)
    haskitsw napisał:
    Dioda z wykrzyknikiem już zgasła po odpowietrzeniu tylnych hamulców

    Ona nie ma związku z odpowietrzeniem, tylko z poziomem płynu w OBU komorach zbiorniczka jak napisałem powyżej.
  • Poziom 12  
    A może być przyczyna taka że jest nie szczelny przewód od serwa do pompy vecum?
  • Poziom 25  
    Zwroccie uwagę jak autor tematu "odpowietrzal" na początku hamulce:

    "jak doleje płynu do maxa to odtworzyć odpowietrznik i pompować hamulcem"

    Jeżeli robil tak jak napisał to zapowietrzył układ dokumentnie, i teraz żeby go odpowietrzyć trzeba albo ciśnieniowo przetoczyć duzo plynu, albo bardzo długo odpowietrzać tradycyjnie, prawdopodobnie powietrze jest gdzies "gleboko" w układzie