Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne syczenie. Nowa płyta Asus A7V880.

13 Mar 2005 00:53 2145 11
  • Poziom 26  
    Kupilem wlasnie nowa plyte Asus A7V880, zamontowalem i zauwazylem dziwna rzecz. Uruchomilem 3DMark2003 i podczas testow z wnetrza komputera zaczely dobiegac jakies dziwne dzwieki, podobne do syczenia podczas zwarcia. Ciezko mi powiedziec skad one dokladnie dobiegaja bo wentylatory troche szumia.
    Podejrzewalem zasilacz bo nie jest najlepszy (Codegen 300W) ale nie jestem przekonany.
    Drugi raz syczenie uslyszalem po uruchomieniu gry TotalClubManager. Na poczatku pojawia sie plansza z prosba o wlozenie plyty do CD-ROMu i tam tez wyraznie slychac to syczenie, a na ekranie nic sie nie dzieje.
    Teraz zauwazylem ze syczy tez podczas przewijania stron internetowych.
    Komputer dziala dobrze, program ASUS Probe pokazuje normalne napiecia i niezbyt wysoka temperature. Nie wiem w czym problem.
  • Poziom 15  
    MiL999 napisał:

    Komputer dziala dobrze, program ASUS Probe pokazuje normalne napiecia i niezbyt wysoka temperature. Nie wiem w czym problem.

    Kiedyś w komputerze spotkałem się z tym, że syczała pasta na procesorze jak się rozgrzał :-) Nie wiem co tam było wrzucone, ale przeczyściłem, przesmarowałem od nowa swoją pastą i przestało :)
  • Poziom 26  
    Sycza cewki na plycie i w zasilaczu.
    Mżesz zalać woskiem jak ci bardzo przeszkadza.
  • Poziom 26  
    Wlasciwie wcale mi to nie przeszkadza ale czy to jest bezpieczne? Czy po jakims czasie cos sie nie spali?
  • Poziom 15  
    Witam
    Miałem podobne efekty z płytą główną EPOX 8rda3i ver 3.0
    Szczególnie dało się do usłyszeć jak karta graficzna mocno pracowała 3dmark itp.
    W moim przypadku to była wada fabryczna całej serii płyt ponoć szybko padały, niechcąc ryzykować szybko się jej pozbyłem ... :)
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    Może teraz trochę bardziej optymistycznie jeszcze napiszę używałem tego Epox-a ok. 4 miesięcy i pomimo syczenia działał bezproblemowo.
    Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Dokladnie. Syczenie najbardziej slychac wlasnie podczas dzialania 3DMarka.
    Plyta jest na gwarancji ale jezeli to tez wada calej serii to oddanie raczej nie pomoze. Nie chce mi sie jej znow wyciagac i wiezc do sklepu.
    No i chcialbym zeby plyta pochodzila mi troche dluzej niz 4 miesiace :)
  • Poziom 26  
    Dzieki OLO za linka. Mam jeszcze pytanie czy nadal masz ta syczaca plyte? Chodzi mi o to czy to syczenie nie zmniejsza jej zywotnosci.
    Sprobowalbym z tym lakierem ale nie wiem czy pomoze.
  • Poziom 15  
    Witam
    Ja tej płyty już nie mam ...
    Podczas używania przez ten czas syczenie było ciągle takie same ani głośniejsze ani cichsze. Podkreślam jeszcze raz płyta chodziła cały czas super stabilnie pomimo mocno podkręconego procesora (2.0 na 2.66) i byłem z niej bardzo zadowolony (do syczenia się przyzwyczaiłem). A czy to nie zmniejsza żywotności raczej nie. Czytałem w sieci gdzieś że te Epox-y w tej wersji niestety padały. Chodziło o oszczędności producenta i zastosowanie trzech małych (gabarytowo) tranzystorów (a nie sześciu dużych tak jak w wersji poprzedniej) w konstrukcji zasilania procesora i podzespołów płyty. Nie wiem jak to się tyczy twojej płyty ... Ja poprostu nie miałem ochoty za długo ryzykować uszkodzenia innych podzespołów jakby coś się stało, więc sprzedałem ....
    Decyzja co robić należy do Ciebie, myślę że panikować nie ma co ale jakiś problem to jest ...
    Pozdrawiam
    Proszę nie wysyłać postów jeden po drugim i na dodatek tych samych . ( TJT )
  • Poziom 24  
    Ja nadal mam tą płytę, syczenie jest słyszalne tylko przy otwartej obudowie, a płyta działa bez zarzutu. Przy zamkniętej obudowie komputera bardziej słychać wentylatory (szum powietrza) niż to syczenie płyty
  • Poziom 16  
    mam ta sama plyte i tez czasem mi syczy , chociaz bardziej to jest szmer . normalnie jest cicho ale kiedy zalacze jakas konktetniejsza gre szmera. to chyba urok tej serii ale tak plyta dziala bez zarzutu. no moze poza jednym ze cos mi sie w niej popsulo i nie wylancza mi sie komp jak zamykam system. pojade na gwarancje to przy okazji powiem im o tych szmerach ciekawe co w serwisie na to powiedza.
  • Poziom 26  
    PL_NukeR odezwij sie pozniej i napisz co w serwisie powiedzieli.