domin.wit wrote: MID 216 SID 250 FMI 2
Łącze informacyjne SAE J1708
Podzespół: Jednostka sterująca LCM (oświetlenie zewnętrzne) (A27).
Niekompletne lub nieprawidłowe dane.
Warunki wygenerowania kodu usterki:
Jeżeli jednostka sterująca nie może zinterpretować informacji przesłanej przez łącze danych SAE J1708, interpretuje to jako usterkę i zapisuje jej kod.
Możliwa przyczyna:
Błędna informacja.
Zakłócenia na łączu informacyjnym SAE J1708.
Postępowanie kontrolne:
Sprawdzić, czy taka sama usterka występuje w kilku jednostkach sterujących.
domin.wit wrote: MID 136 PSID 21 FMI 12
Układ hamulcowy przyczepy.
W wypadku powstania usterki w układzie hamulcowym przyczepy wyposażonej w EBS, odpowiedni komunikat usterki wysłany zostaje do jednostki sterującej ciągnika, która ten komunikat wysyła na szynę informacyjną.
Ten kod usterki nie jest zachowywany w jednostce sterującej i można go odczytać tylko wtedy, kiedy usterka jest aktywna.
domin.wit wrote: MID 146 SID 250 FMI 9
Komunikacja między jednostkami sterującymi pojazdu i wyświetlaczem, w lewym module tablicy rozdzielczej, odbywa się za pośrednictwem łącza informacyjnego SAE J1708 z protokołem SAE J1587. Usterka oprzyrządowania i usterka na niskim poziomie łącza informacyjnego SAE J1708 / SAE J1587 sygnalizowana jest za pomocą kodu usterki SID 250.
Łączem informacyjnym SAE J1708 / SAE J1587 przesyłane są sygnały informacyjne i diagnostyczne.
Za pośrednictwem łącza informacyjnego SAE J1708 / SAE J1587 stan układu klimatyzacji jest na bieżąco aktualizowany i dostępny do odczytu za pośrednictwem gniazda diagnostycznego.
Reasumując do sprawdzenia szyna CAN kasety LCM i modułu klimatyzacji oraz diagnostyka układu hamulcowego przyczepy/naczepy.