Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zestaw naprawczy odpowietrznika

08 Wrz 2013 12:56 24240 16
  • Poziom 18  
    Cześć, szukam zestawów naprawczych odpowietrzników hamulcowych, składających się z tulejki i odpowietrznika.


    Czy wiecie, gdzie można coś takiego nabyć w różnych rozmiarach?

    Zestaw naprawczy odpowietrznika
  • Poziom 16  
    jak to nie jest jakis nietypowy zacisk to go wymień, jak odpowietrznik urwany to przewiercic i nagwintowac pod gwint odpowietrznika
  • Poziom 40  
    lato8 napisał:
    jak odpowietrznik urwany to przewiercic i nagwintowac pod gwint odpowietrznika

    Tylko że odpowietrznik ma mniejszy gwint niż nowy po nagwintowaniu,dlatego autor szuka tego co na zdjęciu.
    Chyba że masz dojście na grube odpowietrzniki...
  • Poziom 16  
    Akurat autor nie napisal jaki ma gwint, a nie zawsze trzeba gwintowac na większy. Jak jest urwany odpowietrznik, a nie zerwany gwint to sie robi na taki jak był.

    Jak tulejki nie znajdzie to tokarz dorobi, ale jak zacisk typowy to lepiej wymienic.
  • Poziom 18  
    Nie szukam zestawu naprawczego w kontekście konkretnego zacisku/ auta.

    Często spotykam się z problemem urwanych odpowietrzników, w przypadku aluminiowych zacisków praktycznie nie ma szans na odkręcenie urwanego odpowietrznika przy pomocy wykrętaka, migomatu itp. Przy wierceniu i gwintowaniu pozostaje problem wykonania stożkowego zakończenia otworu.


    Podsumowując - szukam dojścia do takich tulejek. Wykonanie własnoręczne na tokarce wydaje się być zbyt pracochłonne.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Skontaktuj się z f-mą Tesam z Nowego Sącza Link. Produkują m.in. specjalistyczne narzędzia do warsztatów a nawet drobne elementy m.in. tuleje do gwintów świec żarowych, odpowietrzników, końcówki itp. -> (w podanym linku katalog pdf).
  • Poziom 18  
    O to mi chodziło.

    Znalazłem też Zestaw naprawczy odpowietrznika

    jednak wolałbym coś w mniejszych rozmiarach - M8/M7 M10/M8 itp
  • Poziom 25  
    Tak jak wspomniałem wyżej - wejdź z nimi w kontakt. Zwykle producent podaje tylko jedną rzecz z całej grupy asortymentu - inaczej katalog liczyłby kilka tomów. Zwróć uwagę na zgodność skoku gwintu odpowietrznika i tulei naprawczej, no i oczywiście gwintownika pod tuleję.
  • Poziom 19  
    Dam Tobie dobrą radę. Posłuchaj, to bedziesz miał z niej i pożytek i spokojny sen.
    Daj sobie na wstrzymanie z rzeźbieniem w układzie hamulcowym, a zwłaszcza z odpowietrznikami. Jezeli odpowietrznika nie da sie wykręcić, lub gwint w korpusie zacisku jest tak uszkodzony (patrz korpusy wykonane ze stopów aluminium), że nie ma pewności czy będzie szczelny to zacisk należy zezłomować, a nie bawić sie w ślusarza. Mozna jeszcze dużo o tym pisać, ale jedna rzecz jest najważniejsza. Odpowiedzialność karna za tak wykonaną naprawę. W razie W nikogo nie będzie obchodzić, że w Swojej dobroduszności sprawiłeś, że klient zaoszczędził kilkaset złotych. Będzie się liczyło to że układ sie rozszczelnił z uwagi na przeprowadzoną naprawę gwintu odpowietrznika i winny bedziesz ty.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Taką samą odpowiedzialność jak za wymianę klocków, wymianę zacisku i jego złę dokręcenie oraz dorabianie praską przewodów hamulcowych...

    Wiesz że w drewnianym kościele może cegła na głowę spaść?
  • Poziom 19  
    Tylko jest różnica pomiędzy źle przeprowadzoną naprawą, a rzeźbieniem w gów..e, a w tym przypadku w układzie hamulcowym.
    Jeżeli nie dokręcę zacisku, koła, wachacza to przyczyn może być wiele. Choćby moje niechlujstwo, ale jeżeli zacznę naprawiać gniazdo odpowietrznika to znaczy, że jestem idi..ą który nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji swoich czynów.
    Prawda jest taka, że pewnych rzeczy w samochodzie naprawiać się nie powinno. I jest nią właśnie naprawa gniazda odpowietrznika w zacisku, a to że są w ofercie zestawy do naprawy nie znaczy, że mozna je stosować.

    P.S. Do autora tematu. Zestawy do regeneracji są dostępne choćby na znanym portalu aukcyjnym.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    andexp napisał:
    Prawda jest taka, że pewnych rzeczy w samochodzie naprawiać się nie powinno


    Zgadzam się, słyszałem już o naprawach poduszek poprzez ich ponowne składanie jak spadochron.

    Uwierz mi że gdyby autor wyskoczył z jakimiś klejami, spawaniem czy innymi cudami, dawno w koszu by było. Tu chce zastosować połączenie gwintowane, chce zadbać o stosowny stożek aby było szczelne. Rozumiem że nie zastosujesz naprawy gwintu w gnieździe świecy zapłonowej lub w piaście koła?

    Prawda jest też taka że producenci uczą nas nie naprawiać a wymieniać, tłukąc nam do głowy że tego i tamtego nie ruszać nie rozbierać bo nie wolno, a wszyscy wiemy o co chodzi.

    Rozum i zdrowy rozsądek, to jest najważniejsze, jeśli zrobi to porządnie i z głową, Twoje czarnowidztwo się nie sprawdzi.
  • Poziom 39  
    Jeśli dobrze widzę to dyskusja na forum mechaniki, czyli rzeźbienie, skrobanie, spawanie, klepanie są normą. Czyżby kolega andexp uważał, że części do samochodów produkują w niebie? Czy producenci a także regeneratorzy dysponują siłą nadprzyrodzoną? Skąd wiadomo, czym trudni się osoba pytająca (może właśnie regeneracją elementów hamulcowych)? W sytuacji występowania mnogości rozwiązań metoda naprawy wydaję się być oczywista. Metoda ogólnej wymiany całych zespołów głownie ma za cel zwiększenie sprzedaży i skrócenie czasu naprawy. Główne znaczenie handlowe. Kolega zdaje się, powtarza zalecenia marketingowe producentów samochodów, którzy czasem twierdzą, że do ich samochodów nikt inny nie może wytwarzać części zamiennych, ponieważ głównie może obniżyć koszty a tego nie chcieliby. Tymczasem pytający rusza szarymi komórkami i jeśli czyni to odpowiedzialnie to chwała mu za to.
  • Poziom 25  
    Przy naprawie czegokolwiek najłatwiej powiedzieć: wymienić, bo to i koszty pokryje ktoś inny, a i sam zainteresowany nie narobi się i kasę większą zgarnie. Z praktyki wiadomo, że odpowietrzniki zwykle urywają się w najmniej oczekiwanym momencie, czyli działaniu mechanika podczas odpowietrzania. Wówczas to mechanik musi pokryć naprawy tego co zepsuł (według kolegi andexp - kupić zacisk). Kupić - to też nie tak prosto, zaciski mają różne mocowania do jarzma. Nie mówiąc, że mogą pochodzić od totalnego "dzwona", a na zakup nowego zacisku (zwykle "product of China") mało kto decyduje się (no może kolega andexp).
    I błędne koło się zamyka. Rozumiem, że można mieć tego rodzaju obiekcje przy regeneracji przez kogoś, co czyni to pierwszy raz w życiu. Autor tematu (a tak wynika z wypowiedzi) wie co robi.
  • Poziom 19  
    Przemo9826 napisał:
    Rozumiem że nie zastosujesz naprawy gwintu w gnieździe świecy zapłonowej lub w piaście koła?


    W gnieździe swiecy tak. W piaście koła nie.

    Przemo9826 napisał:
    Tymczasem pytający rusza szarymi komórkami i jeśli czyni to odpowiedzialnie to chwała mu za to.


    OK. Autor podchodzi do tego tematu profesjonalnie. Więc raczej nie będzie robił tego z reki na samochodzie tylko zacisk wymontuje, rozbierze, oceni jakie ma mozliwości manewru przy tego typu naprawie. Złoży zacisk wykorzystując nowy zestaw naprawczy. Nie uważacie, że przy typowych zaciskach zbliżamy sie do granicy opłacalności.

    robin161 napisał:
    Z praktyki wiadomo, że odpowietrzniki zwykle urywają się w najmniej oczekiwanym momencie, czyli działaniu mechanika podczas odpowietrzania.


    Tylko, że można ocenić przed rozpoczęciem naprawy ryzyko. Widzisz, że przyjeźdza samochód z aluminiowymi zaciskami. Widzisz ile ma lat i jaki przebieg. Można przepytać klienta kiedy był wymieniany płyn hamulcowy, czy były jakies problemy z odkręceniem odpowietrzników czy trzeba na coś uważać. Informujesz klienta o ryzyku i ew. konsekwencjach. Rozsądny zrozumie twoje argumenty. Jeśli jednak argumenty do niego nie trafiają podchodzisz indywidualnie, reguły nie ma. Czasami lepiej zrezygnować z usługi. Nawet dla świetego spokoju.

    mczapski napisał:
    Skąd wiadomo, czym trudni się osoba pytająca (może właśnie regeneracją elementów hamulcowych)?


    Czasami wożę elementy układu hamulcowego do regeneracji. W chwili obecnej rzadziej z uwagi na wiekszą dostepność części i bardziej przystepne ceny. I zasada podczas weryfikacji była prosta. Jeżeli gwint odpowietrznika lub przewodu hamulcowgo był uszkodzony to zacisk lądował w skrzyni na złom z poleceniem zorganizowania innego. I był to zakład z pełnym oprzyrzadowaniem, a i pracownik był kompetentny i doświadczony. I nie podlegało to jakiejkolwiek dyskusji.
  • Poziom 7  
    Kolega chce zaaplikować do naprawy metalowy, gwintowany element.
    A producent to jaki inny system niby stosuje?