Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto z inst. gazową i detonacje, wystrzały, .... ???

13 Mar 2005 12:15 3639 24
  • Poziom 10  
    Autko, które nabyłem kilka dni temu (Punto II S, 1.2 8V, 2000 r.) jest wyposażone w instlację gazową ok 1.5 roku temu (ELPIGAZ VIOLA PLUS), na której przejechało ok. 25 kkm.
    Moje pytanie (do doświadczonych użytkowników) dotyczy pojedynczych, głośnych detonacji czy wystrzałów (jako laik nie mogę tego precyzyjnie określić) tylko podczas ruszania (przy zwiększaniu obrotów), gdy silnik zasilany jest gazem (przy banzynie nie ma takich objawów). Nie ma znaczenia czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Trudno mi określić skąd dobiega huk - spod maski czy z rury wydechowej.... ? Nie jest to objaw stale występujący lecz sporadyczny. Proszę o wypowiedzi.
  • Poziom 25  
    witam
    temat wielokrotnie wałkowany na forum
    zacznij od wymiany świec, przewodów WN, regulacji instalki
    zadko sie zdarza aby auta z instalka Elpigaz miały takie problemy
    pozdro
    T
  • Poziom 10  
    tomekb napisał:
    witam
    temat wielokrotnie wałkowany na forum
    zacznij od wymiany świec, przewodów WN, regulacji instalki
    zadko się zdarza aby auta z instalka Elpigaz miały takie problemy
    pozdro
    T


    Wybaczcie nowemu.... Dzięki za podpowiedź, Pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    tomekb napisał:
    witam
    temat wielokrotnie wałkowany na forum
    zacznij od wymiany świec, przewodów WN, regulacji instalki
    zadko się zdarza aby auta z instalka Elpigaz miały takie problemy
    pozdro
    T


    Dlaczego rzadko sie zdarza? Bez roznicy czy to taka czy inna instalka jak przewody czy swiece sa niesprawne to na kazdej moze sie to dziac. Elpigaz to straszne badziewie w moich oczach i juz nie mozemy na te instalacje patrzec :(

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Powodem może też być zbyt uboga mieszanka przy obrotach jałowych i minimalnie pow nich. Tak było w moim przypadku.
  • Poziom 27  
    Dołącze się do tematu. Ja mam ten sam objaw co Kolonel tylko ze przy silniku 1.1 Świece mam nowe, przewody sprawdzona inst. elektr., podmieniony mixer i inst. gazowa regulowana kilka razy u gazownika co mi montował i już nie mam cierpliwości na niego.
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    jeśli zmieniasz świece to zmniejsz takze na nich przerwę do 0,7mm! załóż jeszcze świece BERU lub NGK bo jeśli masz BOSCHA który jest zalecany do fiata to nie pojeździsz na gazie!
    miałem PUNTO 4lata z tą samą instalacją i tylko raz mi strzeliło akurat gdy powoli szykowałem się do wymiany świec potem nagle nie chciał wejść mi na obroty na gazie ale zmieniłem świece i poprawiło, sie jednak tylko na kilka dni bo założyłem BOSCHe więc znów do sklepu i BERU od razu załatwiło problem.
    po pewnym czasie wymieniałem też przewody ale to dlatego że miałem przebicie na jednym cylindrze i nie palił.
    tak więc na tej instalacji ELPIGAZ którą zresztą sam sobie montowałem zrtobiłem ponad 100tys.km i poza tym jednym razem nigdy nie miałem z nią żadnych problemów
    a i zastanawiam się dlaczego kolega wyżej psioczy na tą markę instalacji?
    montowałem te instalacje przez rok czasu akurat w czasie bardzo wzmożonego ruchu w warsztatach tj 2001-2002 i powiem że nie ma dwóch takich samych aut do których zakładamy gaz tak samo,zawsze trzeba to dobrze dopasować i potem wyregulować a jeśli ktoś myśli inaczej to znaczy że nie ma odpowiedniej wiedzy na temat silników a tym bardziej na temat instalacji gazowych i taki ktoś nie powinien sie wogóle za to brać
    powiem jeszcze coś! na przykładowe 100 założonych instalacji ELPIGAZ, do warsztatu wróciło zaledwie z pięć na poprawę regulacji lub doinformowanie klienta który nie zabardzo pamiętał o czym sie mu mówiło! a problemy jakie sie zdażały to najczęściej z powodu konstrukcji lub usterek silników a niejakości instalacji.
  • Poziom 23  
    Gaz nie jest taki odporny na spręzanie jak paliwo i następuje spalenie detonacyjne. W niektórych autkach taka instalacja przeciw spalaniu stukowemu bo tak to się fachowo nazywa, jest montowana seryjnie. TAcy mechanicy ci nie pomogą, musisz jechać do wyspecjalizowanego serwisu, lub tankować benzynę. Albo poszukać gazu lepszej jakości a nie takiego w którym większość to butan najważniejszy jest propan.
  • Poziom 10  
    Dzięki wszystkim za fachowe informacje - na pewno je wykorzystam. Pozdrowienia!
  • Poziom 26  
    to że wykorzystasz to mało!
    jeśli coś uda ci sie z tym zrobic to napisz tu dokladnie co i jak zostało zrobione! przyda się to komuś innemu, kogo spotka ten sam problem w tym samym aucie!
    pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    gracus7 napisał:
    to że wykorzystasz to mało!
    jeśli coś uda ci się z tym zrobic to napisz tu dokladnie co i jak zostało zrobione! przyda się to komuś innemu, kogo spotka ten sam problem w tym samym aucie!
    pozdrawiam!


    To oczywiste(!) tylko proszę o cierpliwość ....
  • Poziom 16  
    Heh dzis kolejny raz potwierdzilo sie moje negatywne zdanie co do swiec NGK w samochodach z LPG. Przyjechal klient OPEL Vectra 1.8 16v kupil sobie swiece NGK no to oki zamontowalismy i pojechal. Po ok 4 godz wraca na lince bo mu strzelil i chodzi tylko na 2 garkach. No to coz pod komuterek i testy - cewka OK, po glebszych ogledzinach okazalo sie ze w aluminiowym kolektorze wywalona jest dziura na dwa palce. Puki jezdzil na starych beru bylo OK jak tylko zalozyl NGK to jeden strzal i problem. Wniosek nasowa sie sam - NGK nie nadaja sie do gazu.

    Dodano po 13 [minuty]:

    gracus7 napisał:

    a i zastanawiam się dlaczego kolega wyżej psioczy na tą markę instalacji?
    montowałem te instalacje przez rok czasu akurat w czasie bardzo wzmożonego ruchu w warsztatach tj 2001-2002 i powiem że nie ma dwóch takich samych aut do których zakładamy gaz tak samo,zawsze trzeba to dobrze dopasować i potem wyregulować a jeśli ktoś myśli inaczej to znaczy że nie ma odpowiedniej wiedzy na temat silników a tym bardziej na temat instalacji gazowych i taki ktoś nie powinien się wogóle za to brać
    powiem jeszcze coś! na przykładowe 100 założonych instalacji ELPIGAZ, do warsztatu wróciło zaledwie z pięć na poprawę regulacji lub doinformowanie klienta który nie zabardzo pamiętał o czym się mu mówiło! a problemy jakie się zdażały to najczęściej z powodu konstrukcji lub usterek silników a niejakości instalacji.


    To co piszesz to prawda ale zadam ci pytanie jako Fachowcowi od instalacji ELPIGAZ: dlaczego reduktory po ok 30kkm nie reaguja na wkret regulacyjny? Juz bardzo duzo reduktorow Elpigaz wywalalismy z samochodow bo po niedlugim czasie od montazu nie dawaly sie regulowac i nie oplacalo sie ich regenerowac.
  • Poziom 17  
    Ja mialem problem, ze szczelaniem i okazalo sie, ze byl nadpalony zawor. Na poczatek radzil bym sprawdzic cisnienie na tlokach dlatego ze to sa niewielkie koszty.
    A co do swiec NGK to u mnie sie sprawdzaja, mam Mercedesa 2.0 L. Bosch faktycznie do gazu sie nie nadaje,
  • Poziom 20  
    Dziwne z tymi świecami. U mnie w Omedze 2.6 jak byłem zmuszony wymienić świece to wstawiłem 3 NGK i 3 Bosch - była niedziela, a przede mną nagły wyjazd do Niemiec. Samochód zaczął strzelać w niedziele w południe więc do wieczora musiałem mieć nowe świece...

    Od tamtej pory minęło jakieś 5 miesięcy, a ja przejechałem 15 kkm i cisza...
  • Poziom 16  
    rangi napisał:
    Ja mialem problem, ze szczelaniem i okazalo się, ze byl nadpalony zawor. Na poczatek radzil bym sprawdzic cisnienie na tlokach dlatego ze to sa niewielkie koszty.
    A co do swiec NGK to u mnie się sprawdzaja, mam Mercedesa 2.0 L. Bosch faktycznie do gazu się nie nadaje,


    Czy jest to mercedes z mechanicznym wtryskiem??
    Jesli tak to naprawde ewenement ktory jezdzi na NGK. Jak do tej pory wszystkie mercedesy przyjezdzajace do nas mialy problem ze strzelaniem a przyczyna byly swiece NGK - lekarstwo wymiana na inne (beru, champion) i po problemie kilka razy tylko zdarzylo sie ze jeszcze przewody byly kiepskie i palec rozdzielacza.

    Ilo elektrodowe te swiece masz zalozone??

    Dodano po 3 [minuty]:

    leeyo napisał:
    Dziwne z tymi świecami. U mnie w Omedze 2.6 jak byłem zmuszony wymienić świece to wstawiłem 3 NGK i 3 Bosch - była niedziela, a przede mną nagły wyjazd do Niemiec. Samochód zaczął strzelać w niedziele w południe więc do wieczora musiałem mieć nowe świece...

    Od tamtej pory minęło jakieś 5 miesięcy, a ja przejechałem 15 kkm i cisza...


    Heh to masz szczescie - u nas stoi omega z takim silnikiem ktora jest po zapaleniu. "Troszke" wypalila sie komora silnika z prawej strony - po wystrzale co sie zajelo ogniem:)
  • Poziom 26  
    dziwna sprawa aby nowy reduktor po 30tys nie nadawał sie do użytku!
    widocznie był źle wyregulowany i wytarło sie aluminiowe ramię albo zesztywniały membrany od jeżdżenia na gazie na zimnym silniku! nie widzę innej możliwości. tak jak pisałem zrobiłem na takim reduktorze lekko ponad 100tys i nigdy nie miałem z nim problemów! trzeba pilnować aby co jakiś czas spuścić z niego olej który sie tam zbiera!
  • Poziom 10  
    Zapytałem na początku tego wątku o wystrzały przy eksploatacji samochodu z LPG. Na moje kłopoty pomogła wymiana świec NGK(mimo, że wyglądały całkiem nieźle) na BERU! Na nowych świecach BERU o szczelinie 0,7 mm jeżdżę od kilku dni i ani jednego wystrzału!!! Wszystkim, którzy podpowiadali mi rozwiązanie serdecznie dziękuję.
  • Poziom 16  
    Mam Punto 1,2 16V. Miałem ten sam problem. Po wymianie kabli W/n
    jak ręką odjął. Koszt oryginalnych 216 zeta.
  • Poziom 19  
    Zastanawia mnie fakt iż żaden z kolegów nie wspomina o wartosci cieplnej świec co wobec faktu że zapłon następuje przy zamkniętych zaworach daje do myślenia. Jeżdżę na gazie ponad rok i żadnych strzałów silnik i inst. gazowa wiekowe.
  • Poziom 12  
    Mam pytanie.
    Czy świece BERU są polecane do wszystkich marek?
    Zamierzam załozyć gaz do VW pasek 1.8, 190 000 km, 1992 r.
  • Poziom 11  
    Mi w Kia Sportage 2,0 16V NGK-i wytrzymywały tylko 5 tysięcy i zawsze na którymś cylindrze nie pracował. Jak załozyłem ISKRĘ jak ręką odjoł.
  • Poziom 2  
    A ko mi powie co to może być , auto na gazie jeździ dobrze czy przy ruszaniu ,czy wyprzedzaniu , ale jak wyłączę zapłon to nie raz strzeli przy kolektorze. Pozdrawiam
  • Poziom 26  
    zmień świece i ustaw na nowych przerwę 0.7 albo 0,8 mm dla gazu lepiej... bo twoje stare świece dostają samozapłonu sprawdź jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu.... czesem jak jest gorąco to jak wyłączysz auto na gazie to potrafi jeszcze kilka obrotów zrobić a gaz wtedy się zbiera i jak nagle dostanie samozapłonu to masz taki efekt jak piszesz.....
  • Poziom 2  
    Dzięki spróbuje i zobaczymy czy coś to da
  • Poziom 11  
    Witam, to co koledzy to niestety prawda. Odradzam montowania instalacji typu elpigaz. Jeśli chodzi o sekwencję to polecam najnowszy wypust firmy AGCENTRUM, sterownik ZENIT. Jest bezproblemowy przy montażu, a tym samym przy kalibracji. Nie ma żadnych wystrzałów itp. Niewiele mu brakuje do VSI PRINS, a jest w dosyć dogodnej cenie. Pozdrawiam.