Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skuter quest 4T - NIE MA MOCY

prorok.v9 08 Wrz 2013 18:35 12582 12
  • #1 08 Wrz 2013 18:35
    prorok.v9
    Poziom 9  

    Po wymianie cylinda z tłokiem 80ccm w skuterze quest 4T, skuter nie posiada mocy,czyli wogóle jak siąde nie chce jechać.
    Niewiem co jest przyczyną już wymieniłem rolki wariatora, sprężyny sprzęgła, nową świecę,regenerowałem gaźnik zestawem naprawczym,zamieniałem cewkę, kilka razy ustawiałem zawory na 0,05 i 0,1

    Dodam że głowica,klawiatura i wałek jest z 50ccm

    1 12
  • #2 08 Wrz 2013 20:58
    kris514
    Poziom 9  

    Filtr czysty? Ostatnio przerabiałem coś podobnego (motor ożywał gdy odpiąłem kostkę ze statora, okazało się że kable zaśniedziały i styku nie było na masie :D nie strzela w tłumik?

    2
  • #3 08 Wrz 2013 22:29
    prorok.v9
    Poziom 9  

    Zapomniałem dodać że filtr powietrza też wymieniałem na stożkowy i wruciłem na standardowy, filtr paliwa wyrzuciłem go.

    2
  • #4 08 Wrz 2013 22:36
    kris514
    Poziom 9  

    No to pozostaje sprawa gaźnika (bo nie wiadomo jak on jest wyregulowany) a jak nie to to elektryka

    2
  • #5 08 Wrz 2013 22:38
    Staszek49
    Poziom 34  

    Czy skuter po remoncie został należycie dotarty, czy od razu jeździłeś na maxa, a tym samym czekałby Cię ponowny remont silnika. Sprawdź poprawność ustawienia rozrządu oraz zaworów, szczegóły dot. tego tematu na forach internetowych.

    1
  • #6 09 Wrz 2013 07:13
    prorok.v9
    Poziom 9  

    Co do gaźnika, to wszystko wymieniłem jak w starym, każdą dyszę obrót tak samo, a co do docierania to nie przejechałem nawet 10 metrów bo nie idzie. Rozrząd oraz zawory ustawiałem wielokrotnie, nawet już drugi raz zrzucałem tłok, myśląc że pierścienie źle założyłem, ale jest ok.

    1
  • #7 09 Wrz 2013 19:14
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego nie wiem, czy dobrze się rozumiemy. Chodzi mi o to, czy silnik poprawnie pracuje tj. wkręca się na obroty a nie ma jazdy, czy też silnik "kuleje" i też nie ma jazdy. Są to 2 różne sprawy. W pierwszym przypadku winę za to może ponosić sprzęgło, wariator (ciężarki) oraz pasek napędowy (nietypowy, zużyty lub zaolejony), natomiast w drugim tylko silnik, a więc niska kompresja, źle złożony rozrząd, kiepskie paliwo (stare), świeca, cewka WN, kabel z fajką do świecy, filtr paliwa i powietrza, "brudny" gaźnik wewnątrz (dysze) i kranik paliwa podciśnieniowy. Sprawdź jednak zapłon tj. gdy tłok jest w górnym położeniu, czy w tym ułożeniu pokrywają się odpowiednie znaki na kole magnesowym ze znakiem na karterze silnika i otwory koła rozrządu z krawędziami głowicy. Jeśli te warunki nie będą spełnione, to efekty będą podobne jak u Ciebie. Sprawdź, czy klin koła magnesowego zostal założony, lub czy nie został on ścięty.

    0
  • #8 09 Wrz 2013 21:37
    prorok.v9
    Poziom 9  

    A więc jest tak, odpalam skuter nie zależnie czy z rozrusznika czy z kopki, i podnoszę tylne kółko, dodaje gaz i się koło rozpędza, jak postawie go spowrotem na ziemie i wsiadam na niego to mogę ewentualnie się odpychać nogami żeby ruszył.
    Tak się zachowuje ten skuter.

    2
  • #9 16 Wrz 2013 20:10
    prorok.v9
    Poziom 9  

    czyżby nikt z fachowców mechaników nieznał się na tym,liczyłem na szybką odpowieć, a tu kiszka...

    Moderowany przez Błażej:

    To jest jakiś obowiązek pomagania? Pokaż, gdzie to jest napisane! A jak chcesz fochy odstawiać, to idź na forum dla nastolatek lub emo.

    2
  • #10 25 Lut 2014 14:17
    k70
    Poziom 8  

    Jak zmieniałeś tłok na 80 to możesz mieć za małą dysze w gaźniku on potrzebuje więcej paliwa,i stąd słabizna, trzeba by jeszcze wyregulować gaźnik z nowa dyszą i popatrzeć w wariator dobierając rolki, a swoją drogą przypomnę że 80ccm wybijają gniazda łożysk na wale...

    0
  • #11 28 Lut 2014 20:41
    prorok.v9
    Poziom 9  

    Niestety kolego,zmieniłem dzisiaj dysze na 0,90 i nadal jest tak samo,czyli jakby nie miał mocy jak się usiądzie na niego.

    0
  • #12 03 Mar 2014 09:34
    k70
    Poziom 8  

    Spróbuj jeszcze zakryć do połowy wlot powietrza, albo zdejmij na czas próby filtr powietrza całkiem, daj znać, jak poszło.

    1
  • #13 03 Mar 2014 13:22
    prorok.v9
    Poziom 9  

    Doszedłem co jest przyczyną, okazało się że w miejscu gdzie wchodzą rolki wariatora są trzy trójkątne gumki,które zostały przestawione w złe otwory i to był cały tego urok! Skuter śmiga jak szalony, a ja zamykam temat.

    2