Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Beyma Power 12 + BM 990ATX

raveland 03 May 2005 08:29 12976 134
Automation24.pl
  • #121
    raveland
    Level 28  
    Wlasnie chyba sie zanosze ze sprzedaza BEYMY POWER 12 moze ktos chce kupic sprzedam tanio glosnik nowy bo wymieniony przez producenta dostalem go 23 kwietnia podlaczylem tydzien temu wiec jak nowka

    i jeszcze pytanko:
    chce wymienic sobie kable zasilania na grubsze 20mm2 bo mam aktualnie 10mm2 i czy wystarczy sam plus czy tez minus trzeba wymienic??

    chce zmienic jeszcze kondensator z alpharda na dietz(podobno najlepsze w cenie do jakosci) i zastanawia mnie czemu sa takie tanie tansze niz alphardy czy to czasem nie podrobki i czy ten nizej to dobry sprzet
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=49932389

    a czym ten kondensator sie rozni od tego wyzej bo ta sama firma i pojemnosc tez tylko opakowanie inne sie rzuca w oczy ktory lepszy??
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=48957903
  • Automation24.pl
  • Helpful post
    #122
    Passat_EQ
    Level 22  
    Zmiana kondensatora nie ma sensu to raz.
    Dwa to ze przewody to faktycznie miałeś za cienkie.
    Kolejna rzecz to taka ze jak choćby troche znasz sie na elektronice (i połączeniach szeregowych) to powinieneś wiedz ze przewody muszą być takiej samej grubości. Poprostu umknęło ci to z pamięci :-)
  • Automation24.pl
  • #123
    raveland
    Level 28  
    ogolem to z elektroniki to jestem na bakier ale dziwi mnie podlaczanie przez niektorych kabla minusowego do karoseri samochodu a nie ciagniecie kabla do akumulatora i dlatego zadalem to pytanie
    nawet dietz sprzedaje zestawy z kablem zasilajacym gdzie minus ma tylko 1m dlugosci i sluzy do podlaczeniia do karoseri
  • #124
    Passat_EQ
    Level 22  
    Ale my mówimy o grubości czy długości?:-)
    Mozna pociągnąć przewód minusowy od aku ale po co skoro mozna oszczędzić troche kasy.
    W pewnym sęsie karoseria przeciez jest takim przewodem.
    Ja mam pociągnięty od karoseri. Odradza sie tego przy niektóych samochodach ponieważ moze wprowadzać zakłócenia (nazywane pętlą masy).
    Chodzi ogólnie mówiąc o to ze chinche mają mase jakby z innego miejsca niz wzmak przez co moze występować róznica potencjałów o dziwnych zmiennych częstotliwościach, wywołana przez urządzenia pokłądowe, wpływająca na zakłócenia w głośnikach. :-)
  • #125
    seba_x
    Level 31  
    >raveland ładnie gra twoja beyema ;-) i nie stuka
  • #126
    seba_x
    Level 31  
    >raveland ostatnio zakupiłem ten wzmacniacz (pch 990 atx) i podłączyłem beyme power 12 tą którą mam od ciebie , trochę się bałem że będzie stukać tak jak u ciebie ale nic takiego się nie dzieje (obudowa br 50litrów strojenie 35hz)
    wzmacniacz ustawiłem na ful i po podaniu sygnału 50hz na wyjściu wzmaka miałem 40volt czyli w przeliczeniu około 400wat (40v*40v/4ohmy) .
    Wcześniej podłanczałem PA300 niby słabszy (z pomiarów wynikało że oddaje 280wat mocy na ten głośnik) i właśnie występował ten problem (stukanie)
    Wydaje mi się że w twoim przypadku to nie była wina głośnika , może "coś" się dzieje nie dobrego ze wzmacniaczem ?
  • #127
    Passat_EQ
    Level 22  
    1. 40V to wartość skuteczna napięcia? wątpie
    2. Skąd wiesz ze impedancja dla 50hz jest 4ohm?
    Jak dla mnie to coś mało na niego tej mocy puściłeś.
  • #128
    coolombo
    Level 29  
    -> seba_x
    Zapodaj sinus 35Hz, tyle ile wynosi strojenie i wtedy zmierz napięcie wyjściowe.Tylko ostrożnie podkręcaj głośniość i nie katuj głośnika zbyt długo.
  • #129
    Passat_EQ
    Level 22  
    ...i oblicz wartość skuteczną z tego co miernik zarejestruje ;)
  • #130
    seba_x
    Level 31  
    zrobiłem kilka eksperymentów i wniosek jest jeden : żeby beyma power 12 nie uderzała cewką o nabiegunnik potrzeba zastosować filtr który odetnie wszystko poniżej 25-30 hz
    puszczałem na głośnik 50hz , br miałem raz zestrojony na 35hz a raz na 50hz , największe napięcie tj. 41volt miałem przy strojeniu 35hz , przy strojeniu 50hz było o około 5volt mniej , głośnik pracował poprawnie (nie stukał)
    a jak puściłem 20hz (przy takich samych nastawach wzmocnienia w wzmaku) to power 12 zamienił się w młot pneumatyczny , cewka nawalała o nabiegunnik jak szalona , wyregulowałem wzmocnienie do takiego momentu w którym głośnik gra najgłośniej i nie stuka , napięcie na zaciskach wynosiło 20volt .
  • #131
    coolombo
    Level 29  
    Miałeś zapodać sinus w punkcie strojenia, wtedy impedancja głośnika jest najmniejsza i wychylenie najmniejsze, można wtedy mniej więcej określić moc wzmacniacza. Jak ty zapodałeś 20Hz i odkreciłes prawie na full to nic dziwnego ze ci cewka udeżała, to jest najlepszy sposób aby zniszczyc głośnik! Zerknij na poniższe wykresy, jeden pokazuje jakie jest wychylenie przy zapodaniu na głośnik 500W, a drugi pokazuje impedancje. Jeżeli nic z tego nie rozumiesz to lepiej zaprzestań tych testów.
  • #132
    seba_x
    Level 31  
    >coolombo wszystko ok , mi nie chodzi o moc wzmaka tylko o to dlaczego głośnik uderzał cewką o nabiegunnik (tak jak to się działo u kolegi raveland)
    niestety mam tylko gotowe próbki 20hz , 50hz , 100hz itp.
    ja wiem że przy czest. strojenia br głośnik ma najniższą impedancję
    raveland wymieniał głośnik bo stukał a wystarczy odciąć wszystko poniżej 25hz i problem znika
  • #133
    Passat_EQ
    Level 22  
    Najlepiej chyba odciąć go przy 60Hz i odciąć tez napis "subwoofer" który jest synonimem tej konstrukcji... :(
  • #134
    seba_x
    Level 31  
    >Passat_EQ nie przesadzaj , jak widać beyma power 12 nie lubi niskich zejść i tyle ;-)

    >coolombo tak z ciekawości z kąd masz parametry tej beymy ? ja mam ze strony elmuz.com.pl , pytam bo moje wykresy są troche inne
  • #135
    coolombo
    Level 29  
    Tak prawde mówiąc to nie wiem skąd mam te parametry, dosyć dawno je wklepywałem :)