Witam, niedawno nabyłem Skode felicie kombi z silnikiem 1.9D od VW.
Silnik z pompą Lucas.
Niepokoi mnie fakt że samochód praktycznie zawsze włącza świece. Nieważne że na zewnątrz jest ciepło (30st). Silnik został dopiero co wyłączony po godzinnej jeździe.
Co ciekawsze czasem zdarza się że z rana mi nie włącza grzania świec (wg mnie nie ma tu żadnej rozsądnej logiki). Generalnie w czym problem:
1. Jak nie poczekam aż nagrzeje świece i zgasi kontrolkę silnik odpala ciężko, kręcę 3-10sek.
2. Jak nie odpalę zaraz po wyłączeniu kontrolki tylko zacznę kręcić po 30-60sek to odpala równie ciężko.
3. Czy świece nie powinny włączać się tylko i wyłącznie na zimnym silniku przy niskich temp? (tak mi to działa w drugim aucie z silnikiem TDI).
4. Czy przy tak dużej częstotliwości grzania świec nie padną mi w krótkim czasie
5. Czy samochód mi odpali w zimie (-10 i mniej)??
Z tego co wiem samochód jak większość poniemiecki 4 lata w kraju eksploatowany przez młodego właściciela (czy aby nie próbował poprawić osiągów tego dość 'mułowatego' silnika)?
Gdzie dokładnie znajduje się 'pseudokomputer' w tym samochodzie moje podejrzenie to 'pudełko' wielkości ok 10X10X4cm pod maską po stronie kierowcy
obok niego przekaźnik i dwa bezpieczniki w tym jeden 60A.
Mam książkę Cedrycha ale tam jest to kiepsko opisane.
Pozdr,
Silnik z pompą Lucas.
Niepokoi mnie fakt że samochód praktycznie zawsze włącza świece. Nieważne że na zewnątrz jest ciepło (30st). Silnik został dopiero co wyłączony po godzinnej jeździe.
Co ciekawsze czasem zdarza się że z rana mi nie włącza grzania świec (wg mnie nie ma tu żadnej rozsądnej logiki). Generalnie w czym problem:
1. Jak nie poczekam aż nagrzeje świece i zgasi kontrolkę silnik odpala ciężko, kręcę 3-10sek.
2. Jak nie odpalę zaraz po wyłączeniu kontrolki tylko zacznę kręcić po 30-60sek to odpala równie ciężko.
3. Czy świece nie powinny włączać się tylko i wyłącznie na zimnym silniku przy niskich temp? (tak mi to działa w drugim aucie z silnikiem TDI).
4. Czy przy tak dużej częstotliwości grzania świec nie padną mi w krótkim czasie
5. Czy samochód mi odpali w zimie (-10 i mniej)??
Z tego co wiem samochód jak większość poniemiecki 4 lata w kraju eksploatowany przez młodego właściciela (czy aby nie próbował poprawić osiągów tego dość 'mułowatego' silnika)?
Gdzie dokładnie znajduje się 'pseudokomputer' w tym samochodzie moje podejrzenie to 'pudełko' wielkości ok 10X10X4cm pod maską po stronie kierowcy
obok niego przekaźnik i dwa bezpieczniki w tym jeden 60A.
Mam książkę Cedrycha ale tam jest to kiepsko opisane.
Pozdr,