Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Atmega328P][C] - Poprawna konfiguracja timera 16-bitowego pod serwo

09 Wrz 2013 13:29 2511 15
  • Poziom 7  
    Witam! Jestem początkujący w tym temacie, od niedawna uczę się programować mikrokontrolery AVR. Po pierwszych programach typu migająca dioda przy użyciu funkcji delay oraz opanowaniu timerów na tyle aby one sterowały diodą chciałbym "oswoić" serwomechanizm : TowerPro SG90. Trochę czytając na internecie oraz oczywiście dokumentacje atmegi328p udało mi sie napisać krótki program w którym steruję serwem. Działa on poprawnie ale że jestem nowicjuszem chciałbym się zapytać mądrzejszych czy ten program ma sens, ewentualnie jak go poprawić, co zmienić. W kodzie nie ma taktowania procesora ponieważ ECLIPSE sam go dołącza a w moim przypadku jest to 8MHz. Serwo jest podłączone na porcie B dokładnie pin 1 (OC1A).
    Kod:
    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Proszę o pomoc, w szczególności że chciałbym go przerobić aby sterować nim poprzez potencjometr liniowy. Pozdrawiam!
  • Poziom 19  
    Jeśli ustawiasz bity WGM11, WGM12 i WGM13 to znaczy, że używasz trybu FastPWM zgodnie z tabelą 15-4 (str. 136) w datasheet i czym się różni od zwykłego PWM przeczytasz w rozdziale "15.9 Modes of Operation" na stronie 125, są tam nawet narysowane odpowiednie timingi.
  • Poziom 7  
    Przeczytałem i mniej/więcej rozumiem ;) A jeśli chodzi o sam program to kod jest poprawny czy jakby ktoś miał go pisać od początku pod serwo to zrobiłby to inaczej?
  • Moderator Mikrokontrolery Projektowanie
    Jeśli chodzi o kod to jest ok - z wyjątkiem return 0. W AVR ponieważ nie masz OS, main nie poiwnien się kończyć. W tym przypadku PWM generujesz sprzętowo więc return 0 nic nie zmienia, ale ogólnie bym się tego wystrzegał.
  • Poziom 7  
    Mam jeszcze 2 pytania: