Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw bora 2001 1.9 tdi 115 km - odpalanie na ciepłym i zimnym silniku

09 Wrz 2013 14:13 8160 22
  • Poziom 9  
    Witam !!!

    Mam problem z odpalaniem mojego świeżo nabytego autka. a mianowicie nie zawsze się tak dzieje i bez względu czy silnik zimny czy cieply. Czasem muszę chwilkę kręcić rozrusznikiem az zapali. jest tak ze niby łapie ale jakby mu czegoś brakowalo. nie za każdym razem się tak dzieje. jak juz zapali to moge go zgasić i wtedy na dyk pali. postoi z 15 min i znów problem. zdarzyło mi sie tak 2 razy. raz po deszczu jak było wilgotno a drugi raz jak była rano rosa. ale wsumie dziś rano rosy nie bylo i też cięzko zapalił. Autko normalnie jeżdzi nie szarpie obroty są rowniutkie. nie mam pojęcia co to może być a to mój pierwszy diesel więc nie wiem jeszcze co gdzie i jak.
  • Poziom 28  
    W pierwszej kolejności zobacz czy na łączeniu pompy tandemowej i głowicy od spodu nie ma śladów wycieku paliwa.Przyczyną mogą być też nieszczelne oringi pompowtryskiwaczy. Zakładam, że akumulator i rozrusznik masz sprawny.
  • Poziom 9  
    żadnych wyciekow nie ma. zastanawiam sie czy może to byc wina filtra powietrza bądź filtra paliwa??
  • Poziom 28  
    Jest regułą, że w nowo kupionych autach wymienia się filtry, olej i w zasadzie rozrząd ( gdy jest na pasku ).
  • Poziom 9  
    rozrząd wymienilem olej tez ale filtrów nie :-( a może to byc tego przyczyna??

    Dodano po 57 [minuty]:

    a czy może to być przyczyną akumulatora?? niby kręci ale moze za mały prąd podaje??
  • Poziom 28  
    Dunder25 napisał:
    czy może to być przyczyną akumulatora?? niby kręci ale moze za mały prąd podaje??


    Najlepiej z rana przed rozruchem zmierz multimetrem jego napięcie. A później napięcie w czasie pracy silnika, da Ci to odpowiedź czy masz prawidłowe ładowanie- ( w przedziale 14.2 - 14.4 V )
  • Poziom 9  
    Dziś wymienię filtry, podmienię akumulator i zobaczę co się będzie dziać.

    Dodano po 4 [godziny] 43 [minuty]:

    to jest tak że akumulator ma ok 12.5 v a podczas pracy silnika 13.8 v. wymieniłem filtr powetrza i filtr paliwa podladowałem chwilke akumulator i odpalił na dyk. ale jak wracałem do domu to zgasł i znow miałem problem go odpalić. odpalił dojechałem do domu i zapaliłem go jeszcze raz i bez problemu tylko po zgaszeniu sie kontrolek to jakieś 10 s poczekałem. co to moze byc??
  • Poziom 9  
    Po calej nocy rano wsiadam do autkai go odpalam. zakręcił i odpalił ale dłużej zakręcił niż zawsze. czy to może tkwić jeszcze przyczyna w świecach. i mam pytanie czy przy takiej temperaturze jak jest teraz świece już grzeją??

    Dodano po 3 [godziny] 46 [minuty]:

    a i jeszcze jedno czy może to byc akumulator?? prąd niby pokazuje normalnie ale może mu takiego pier....... brajuje na starcie??
  • Poziom 28  
    Ładowanie 13.8 V przy pracującym silniku i wyłączonych odbiornikach ( w tym światła )to trochę za mało. Powinieneś w swoim problemie zwrócić uwagę na dwie decydujące sprawy :
    - całkowitą szczelność układu zasilania.
    - zespół , Alternator, rozrusznik i akumulator ( zbliżają się chłodne noce to i świece żarowe ), wszystko to powinno być w pełni sprawne aby zimą nie było niespodzianek.
  • Poziom 9  
    czyli co nowy akumulator czy ten na prostowniku podładować i zobaczyć co to da. a świece jutro wymienie bo mam dzionek wolny.
  • Admin grupy Samochody
    Dunder25 napisał:
    czyli co nowy akumulator
    A w jakim celu?
    Dunder25 napisał:
    podczas pracy silnika 13.8 v
    Pomyśl skąd ten akumulator dostaje prąd podczas pracy silnika.
  • Poziom 9  
    no z alternatora. to co alternator zbadać jakim prądem ładuje??
  • Admin grupy Samochody
    Dunder25 napisał:
    to co alternator zbadać jakim prądem ładuje??
    Nie musisz ;) Zrobię to za Ciebie.
    Proszę zrobione-
    Dunder25 napisał:
    podczas pracy silnika 13.8 v
  • Poziom 2  
    Mam takie samo autko rownież 115km i miałem ten sam problem, dotyczył on zbyt małej dawki rozruchowej paliwa. Wystarczy odwiedzic elektromechanika by w komputerze zwiększył dawke.
  • Poziom 9  
    Niby to dziś zrobilem tylko nie wiem czy pomogło bo już sie zdarzyło ze dłużej kręcił. ale moze za szybko go próbowałem odpalić. a o ile Tobie zwiekszyl dawke paliwa na rozruch
  • Poziom 9  
    i dalej "kupa" wymieniełm zaworek zwrotmy przy filtrze paliwa i dalej juz to samo. mechanicy mówią razo pompowtryskach raz o wgraniu nowej makpi w kom. juz nie wiem kogo słuchac. pomóżcie
  • Poziom 28  
    A czy akumulator w końcu do "pełna" naładowałeś ?
  • Poziom 9  
    tak tak jest naładowny.
  • Poziom 28  
    Jeśli dobrze sprawdziłeś i wykluczasz brak szczelności układu zasilania to wyjmij rozrusznik i zrób mu porządny przegląd/naprawę
  • Poziom 9  
    co mnie dziś zdziwiło o 5 rano przy 3 stopniach C wsiadam do autka a on na dyk odpalił. nie rozmuie już tego:-)
  • Poziom 28  
    A czy przypadkiem wczoraj nie tankowałeś do pełna ? Czasami tak się dzieje z powodu nie cofania się paliwa w tym wypadku.
  • Poziom 9  
    nie nie tankowałem. bliżej rezerwy było. dziś dopiero zatankowalem. ten samochód ma chyba własne zycie :-)
  • Poziom 23  
    Moze to Ci pomoze :takie samo auto i ten sam rocznik tyle, ze na pompie VP 110KM ASV .Nowy akumulator i tez odpalal, ale krecil ciut dluzej i czuc bylo ze lapie, ale nie chwytal od razu .Problemem byla kostka elektryczna stacyjki.Teraz pali na tyk.Polecam sprawdzenie : mozna ja rozebrac i wyczyscic styki - jesli zrobisz to ostroznie nic tam sie nie zepsuje.Nie polecam zakupu zamienikow - 2 dni i szlak trafil przy okazji psujac nieco rozrusznik bo w czasie jazdy zalaczylo go.