Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii

09 Wrz 2013 20:11 16011 23
  • Poziom 23  
    UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii
    Problem z w/w UPS-em wygląda tak, że od czasu do czasu próba przełączenia się z sieci na baterie skutkuje powtarzanymi kilkukrotnie krótkimi sygnałami dźwiękowymi po czym następuje wyłączenie. Nie jest to na pewno wina rozładowanego ani niesprawnego akumulatora.

    UPS od dawna pracuje z akumulatorem samochodowym, obecnie 36Ah i jeszcze niedawno wszystko było w porządku. Akumulator obecnie jest testowy mój, 100% sprawny.

    Problem nie występuje zawsze, a po dłuższych testach mam dwie teorie:

    1. Winny jest sam akumulator samochodowy, większa pojemność - dłużej się ładuje, większy prąd podtrzymania po naładowaniu, układ ładowania (jest tam chyba LM317?) solidnie się grzeje, UPS wyłącza jakieś zabezpieczenie termiczne. Za tą teorią przemawia fakt, że UPS najczęściej nie przełączy się na pracę bateryjną gdy po dłuższej pracy z baterii ładuje akumulator, a w tym czasie ponownie odłączy się napięcie -> piszczenie i wyłączenie.

    2. Ze względu na pracę z akumulatorem samochodowym podkręcone jest nieco napięcie ładowania - może tu jest problem i UPS nie toleruje napięcia na akumulatorze powyżej pewnego progu? Jak tylko przyniosłem go do testów, podłączyłem akumulator świeżo naładowany (zewnętrzną ładowarką) do 14,4V i UPS nie chciał przełączyć się na baterię. Nie pamiętam jednak czy wtedy był wcześniej włączony (z innym, rozładowanym akumulatorem), czy nie.

    Może ktoś poradzi co jeszcze sprawdzić? UPS jeśli już przełączy się na pracę z baterii, działa raczej dobrze i długo (testowałem z niewielkim komputerem PC i po 3h mi się znudziło, nie zaobserwowałem w tym czasie żadnych nieprawidłowości).

    Pytanie pomocnicze - czy to normalne, że multimetry bez True RMS przekłamują napięcie wyjściowe z tego UPS-a? Testowałem na dwóch i pokazywały bzdety w rodzaju 160-170V, podczas gdy multimetr z True RMS pokazywał rozsądną wartość 225V. Oscyloskopu jeszcze nie miałem czasu podłączyć.

    Edycja: Porobiłem dodatkowe testy i wydaje mi się teraz, że problemem prawie na pewno jest temperatura. Z otwartą obudową i wiatrakiem dmuchającym na płytkę, problem zdaje się nigdy nie występować. Po wyłączeniu wiatraka i wyczekaniu aż wszystko się rozgrzeje, UPS wyłączył się przy pierwszej próbie pracy z baterii.
    Problem w tym, że grzeje się praktycznie jedynie radiator układu ładowania i co najwyżej podgrzewa sąsiednie elementy. Obejrzałem płytkę i nie widzę w okolicy tego radiatora nic co mogłoby być jakimś czujnikiem temperatury. Obejrzałem też ścieżki pod kątem pęknięć i zimnych lutów i również nie widzę nic podejrzanego.
    Zaczynam się zastanawiać, czy nie jest uszkodzony sam regulator od ładowania i np. mocno nagrzany nie przywiera czegoś lub nie przepuszcza napięcia z wyjścia na wejście po wyłączeniu ładowania.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 43  
    :arrow: LM317-D
    Masz przecież w specyfikacji, że ma zabezpieczenia termiczne...
    Jak tak przerabiasz UPS to musisz mu zapewnić chłodzenie i tyle.
  • Poziom 23  
    Zabezpieczenie termiczne to ma chyba każdy LM317, z tego co wiem ogranicza on prąd jeśli temperatura nadmiernie wzrośnie i tyle.

    Tutaj jednak problem polega na wyłączaniu się całego UPS-a od razu po przejściu na baterię, a nie na problemy z ładowaniem. Nie miałem jeszcze czasu się za to zabrać, pierwsze co zrobię to przelutuję całą płytę, może po nagrzaniu gdzieś puszcza jakieś połączenie.
  • Poziom 9  
    :arrow: GrandMasterT mam pytanie poradziłeś sobie z problemem?
    1. Ile godzin ładuje się akumulator 36Ah (do pełna) i jakie napięcie jest w twoim przypadku?
    2. Jaki maksymalny prąd podaje na akumulator (prąd ładowania)?
    3. Zastanawiam się nad takim UPS-em dla siebie, ale nie wiem czy ma to sens przy akumulatorze 55Ah w moim przypadku. Dlatego pytam o zdanie, może lepiej kupić coś mocniejszego by szybciej tez ładowało i mniej się grzało? Jakaś propozycja? Oczywiście potrzebuje sinus na wyjściu mój TV nie trawi nic poniżej 190V i bez sinusa.
    4. Jakie ma napięcia ten UPS na wyjściu, przy obciążeniu 45W i 100W o ile mógłbym prosić o te parametry.
    Poprawiłem TONI_2003.
  • Poziom 23  
    Nawierciłem w obudowie dodatkowe dziury do chłodzenia i na razie jest ok, ale nie wiem jeszcze czy w upały problem nie wróci. Miałem wymienić LM317 na inny egzemplarz, bo na 100% usterka występuje jeśli układ ładowania jest rozgrzany, ale konstrukcja jest nitowana i jakoś ostudziło to mój zapał. Może w niedalekiej przyszłości spróbuję.

    Akumulator 36Ah ładuje się ponad 2 dni, napięcie ustawione 14V (tyle jest max, domyślnie jest 13,7 - wymagane przy pracy buforowej dla AKU 7Ah).
    Prąd ładowania to ok. 1,5A.

    Napięcie na wyjściu przy 45-100W obciążeniu żarówką albo jakąś elektroniką jest raczej normalne, o ile pamiętam około 215-220V.
    Natomiast źle tolerowany jest mały silnik jako jedyne obciążenie - sprawdzałem na 20W wentylatorze, napięcie wyjściowe jest niskie i skacze, a $$transformator$$zaczyna buczeć.
    Poprawiłem TONI_2003.
  • Poziom 9  
    Dzięki serdeczne za konkretną odpowiedź.
    Rozumiem ze 45W poboru to 215V, a 100W to 220V jeśli tak to wręcz idealnie. Przynajmniej jak na mój TV, skoro jest tu sinus to mam nadzieje, że nie będzie się gryzł z zasilaczem wewnętrznym w TV. Skoro te nowe TV super płaskie to nawet nie wiem jakie maja zasilacze. Ale powiem ci ze nawet taki UPS jak Ares 300 bez sinusa dawał rade bez buczenia i problemów z TV przy mocy pobieranej 55W.

    Bardzo mi pomogłeś tą wiadomością, niski pobór mocy rzędu 20W na silnik (wentylator) to wychodzi jakieś niedopasowanie chyba? Jeśli niby sinus na wyjściu jest, ale wiatrak buczy i napięcie jak mówisz skacze. Jednak na szczęście mi to nie będzie przeszkadzać bo będzie 55W bądź 110W na maksa z TV.
    Ciekawe czy filtr w akwarium pójdzie bo takowy filtr to 10W pobiera? Jednak na Ares 300 działa bardzo fajnie. A na APC np RS 1000 to przy tak niskim poborze jest 160V to za mało i ledwo się obraca wirnik...
  • Poziom 15  
    GrandMasterT napisał:
    Nawierciłem w obudowie dodatkowe dziury do chłodzenia i na razie jest ok, ale nie wiem jeszcze czy w upały problem nie wróci.


    Witam. Od dziś jestem szczęśliwym posiadaczem tego sprzętu, i mogę dodać do tematu tylko tyle ze się zdziwiłem ponieważ nad akumulatorem jest sporo miejsca, tzn myślę ze przy niewielkiej przeróbce zmieścił byś tam wiatrak z laptopa od chłodzenia procesora (mówię o przeróbce bądź może obejdzie się i bez przeróbki radiatora z coolerem) a nie samej obudowy UPS, wiatrak podłączyć pod sterowanie cieplne (termistor) i jak nie ładuje masz cisze a jak ładuje to się uaktywni.

    Wstępnie bo na razie tylko 1 urządzenie podłączyłem pod wyjście UPS (zasilacz 12V impulsowy i pobór 8W) to na wyjściu jest przy tej konfiguracji od 235V do 245V zasilacz się nie grzeje i nie buczy (sinus jest) i wytrzymał mi ten UPS 1h,40minut ale nie wiem czy bateria była do końca naładowana bo pobór UPS był miedzy 20W a 12W skacząc czasem, teraz jak się ładuje od zera tzn od 10,8V to pobiera UPS 40W/ 43W, układ ładowania jest gorący ale oczywiście 7Ah akumulator wytrzyma.

    Edycja:
    Takie pytanie jeszcze..
    Da się wyłączyć pikanie co (3sek niecałe) jak jest na zasilaniu awaryjnym?.
    I czy UPS jak jest na akumulatorze np 55Ah to wyłącza się po określonym czasie (elektronika go wyłącza) czy tez nie?.
    UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii

    Edycja:
    Ten UPS jest niesamowity:) Zauważyłem ze ładuje impulsowo (regenerując akumulator)
    Admin
    "(co to za zdania monstrum?)" Monstum? ja tu nie widzę zdań monstrum, widocznie jestem dyslektykiem
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 23  
    :arrow: yes83
    Masz jakąś inną wersję. Mój na dużym akumulatorze chodzi do końca, wyłącza się chyba jak napięcie spadnie ciut poniżej 11V.
    UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii
  • Poziom 15  
    Faktycznie...
    Masz starszą wersje. Po czym wiem? zgaduje ponieważ z tego co wiem wcześniej dawali toroidalne a później już te płaskie trafa jak u mnie, wiec ty masz mniej miejsca w środku tak?
    Ps. Jak odgadnąć rok produkcji naszych UPS? nie wiem czy mam temat nowy zakładać czy może ktoś wie? Na moim TRANSFORMATORZE panie admin jest rok produkcji 2007 a twój UPS wiesz z jakiego jest roku?.
  • Moderator
    GrandMasterT napisał:
    Masz jakąś inną wersję.

    Naprawiałem kiedyś ten model zamieszczam kilka zdjęć i na jednym z nich widać część napisu wersji płyty PCB, a na drugim dane z naklejki transformatora. Zatem zobacz te dane u siebie :D
    UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z bateriiUPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z bateriiUPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z bateriiUPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii
  • Poziom 23  
    No tak, mój na pewno jest starszy, podejrzewam że to jedna z wczesnych rewizji tej serii.
    Jak widać w tych nowszych nie ma już trzeciego radiatora z liniowym układem ładowania na LM317, więc problem przegrzewania przy ładowaniu też ich pewnie nie dotyczy.
    Oprócz tego co w środku, różnią się od razu z zewnątrz przednim panelem. Mój ma tylko jedną diodę, więc po tym łatwo w razie czego je rozpoznać.

    Mam zamiar w swoim odciąć nogi od LM317 (bo wyjąć go za ciężko - wszystko nitowane) i wstawić drugi, na dużym radiatorze w miejscu przewidzianym na akumulator wewnętrzny.
  • Moderator
    GrandMasterT napisał:
    Mam zamiar w swoim odciąć nogi od LM317 (bo wyjąć go za ciężko - wszystko nitowane) i wstawić drugi, na dużym radiatorze w miejscu przewidzianym na akumulator wewnętrzny.


    Jednak wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem będzie zdemontowanie układu scalonego LM317, a samo nitowanie naprawdę wbrew pozorom nie stanowi większego problemu. Wielokrotnie zmuszony bywałem różnymi sposobami do wyboru usunąć nitowanie.

    Poprzez rozwiercenie nita lub jego obcięcie za pomocą samego brzeszczotu czy też np. mini wiertarką zakończoną mini tarczą do cięcia. Najwyżej zastosujesz potem połączenia tradycyjne lub nitowanie, ale wtedy musisz LM317 zdemontować uważnie wraz z radiatorem tak by nie uszkodzić punktów lutowniczych (przelotek) i dopiero nitować (mocowanie to bardzo ważna sprawa + pasta przewodząca lepiej ciepło)...

    Zamocowanie takie jak proponujesz to dawanie długich przewodów (grubych), a to według mnie jest niedobrym rozwiązaniem. Zaproponowałbym zatem stare rozwiązanie, a dodatkowo w miejscu wolnej przestrzeni po AKU zamontowanie wentylatora. Oczywiście po wycięciu otworu stosownego do jego gabarytów (ma wyciągać powietrze na zewnątrz UPS-a), i jeszcze jedno...

    Proponuję sprawdzenie kondensatorów elektrolitycznych lub po prostu ich wymianę na takiej samej wartości, ale na 105°C.
  • Poziom 23  
    Prąd płynący przez LM317, przy maksymalnie rozładowanym akumulatorze, to niecałe 1,5A więc przewody nie musiałyby być takie grube. Bardziej bym się martwił o stabilność, żeby na długich przewodach coś się nie wzbudziło. Ale z drugiej strony pod płytką jest pusto (wnęka na akumulator) więc od biedy mógłbym stabilizator po prostu wlutować od dołu płytki, po odwróceniu i zamontować radiator o dużo większej powierzchni (oryginalny ma ze 35-40cm^2).

    Kondensator elektrolityczny w tej wersji UPS-a jest jeden, wymieniłem go na samym początku.
  • Poziom 9  
    yes83
    Mam taki sam UPS jak ty i ja zrobiłem takie cudo jak na zdjęciu, tzn wmontowałem wiatrak wiejący od góry do dołu pod skosem by od dołu było ujście powietrza na radiatory, i takie coś mieści się w oryginalnej obudowie. Lekko słychać wiatrak ale takie coś jak „bee” włączał jak podłącze większy akumulator, muszę jeszcze z tyłu wmontować przełącznik by przełączać miedzy Akumulator 7Ah, a większy który podłącze do kostki (wcześniej zrobię wyprowadzenie).
    UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii

    Wiatrak widoczny na zdjęciu nie jest typowy z zasilacza ATX z komputera, jest troszkę niższy, wymontowany właśnie z zasilacza ATX Tagan moc 330W są tam dwa wiatraki, standardowy który tu się nie mieści i ten a zdjęciu który się zmieścił do tej obudowy UPS


    TONI_2003 ma jak widać wersje PRO.
    Poprawiłem TONI_2003.
  • Poziom 2  
    GrandMasterT napisał:
    Tutaj jednak problem polega na wyłączaniu się całego UPS-a od razu po przejściu na baterię, a nie na problemy z ładowaniem.


    Miałem ten sam problem przy przełączaniu (załączaniu UPS z akumulatora) problem ten występował bo "minus" wziąłem z masy a należało minus pociągnąć bezpośrednio z tego samego miejsca co Akumulator 7Ah był podłączony, ja wziąłem z innego miejsca do większego akumulatora i miałem taki przypadek jak ty (mimo ze minus z akumulatora mierząc miernikiem był tez na masie metalowej UPS) jednak ten minus na masie jest złudny i powodował nie przełączanie się na Akumulator bądź przeciążenie, w dodatku transformator (ten malutki) więcej się grzał niż jak był podpięty tam gdzie powinien być.
  • Poziom 9  
    GrandMasterT napisał:
    Prąd płynący przez LM317, przy maksymalnie rozładowanym akumulatorze, to niecałe 1,5A więc przewody nie musiałyby być takie grube.

    Panowie małe pytanie.
    Wpadł mi w ręce akumulator 80Ah był naładowany na full, postanowiłem podłączyć go do do UPS-A jak z tematu i zmierzyć ile pociągnie przy żarówce 2x 20W?
    Po testach (jak zmierzyłem dokładniej pobór był 45W) taki akumulator pociągną:
    16h/33m do 10,8V i 16h/55m do 10V.

    Jednak UPS się nie wyłączył sam wiec postanowiłem go wyłączyć mimo, że od 30 minut prawie piszczał jednak się nie wyłączył. Spowodowane to jest zapewne wielką pojemnością akumulatora i nic w tym dziwnego, jednak zaskoczył mnie prąd ładowania tego akumulatora 80Ah, mianowicie niecałe 5Ah.

    Patrząc na wielki transformator to powiedział bym w ciemno ze to możliwie ale nie wiem czy tranzystory i diody podołają, oczywiście o wyłączeniu wiatraka przy tym prądzie nie ma mowy i nic nie śmierdzi i obudowa nie jest gorąca póki wiatrak chodzi, ale zastanawiam się czy pozostawić tak ładowanie czy może sobie podłączyć zewnętrzny prostownik?

    W samym UPS-ie mam już na stałe wmontowany przełącznik miedzy 7Ah (akumulatorem standardowym), a większym (jaki podepnę pod kostkę). Wmontowałem też na stałe woltomierz Led. Jednak te niecałe 5Ah prądu ładowania ma się mniej więcej prawidłowo do wskazań poboru mocy z sieci. Mianowicie maks pobieranej mocy przez UPS przy ładowaniu (standardowego akumulatora 7Ah) to 40/43W, a jak jest podawany prąd 5Ah to jest to 90/93W wiec wynik miarodajny.

    W sumie nie patrzyłem na tranzystory jakie tam są i jakie maja maksymalne przeciążenia, wie może ktoś? Wersja UPS-a bez PRO, ale nowsza od kolegi "GrandMasterT"

    Nadmienię ze oczywiście mam bardzo grube przewody poprowadzone do kostki na zewnętrzny akumulator. Inaczej by się już chyba popaliły i wzbudzały UPS przy poborze...
    Edit:
    Idąc dalej po 17 godzinach ładowania prądem 4,5 / 5Ah prąd ładowania spadł do 1,5Ah (13V), a pobór mocy z sieci do 30/40W przy 40W musiało być około 1,7Ah podawane na akumulator. W zasadzie wiatrak przy tym prądzie mogę wyłączyć bo w standardzie i tak dochodziło do 40/43W bez wiatraka, a więc około 2Ah.

    Nikt nie odpowiedział mi wczoraj wiec jednak zdecydowałem się ładować tym UPS dziś po 17h ładowania jest 13,1V, po 26h ładowania 13,5V oczywiście akumulator jest w stanie idealnym inaczej zapewne by się nie ładował. Z tego co pamiętam to przy 14,5V pewnie dioda w UPS-ie przestanie migać i zakończy się ładowanie po czym spadnie do 13,3V (podkówki nie ruszałem od ustaleń napięcia nie podkręcałem jej) być może, a raczej na pewno bardziej by się wszystko grzało i tak to daje rade przy 80Ah.

    Podsumowując 80Ah akumulator ładował się 40h do pełnego naładowania 14,5V i napięcie spoczęło na 13,3V. Natomiast przez te 40h ładowania, plus minus 2h miernik zużytej energii elektrycznej wskazał 1,6kWh na te 40h.
    Poprawiłem TONI_2003.
  • Poziom 14  
    Mam podobnego UPS-a tyle ECO 500. Podłączam mu 45Ah i po lekturze tematu myślę o przerobieniu układu ładowania.
    GrandMasterT którym potencjometrem regulowałeś napięcie ładowania? A nie lepiej oprócz zmiany lokalizacji LM317 na komorę baterii w ogóle go wymienić? Na LM350 na przykład (on ma 3A).
  • Poziom 23  
    Nie wiadomo czy reszta da radę przy większym prądzie, pewnie łatwiej po prostu będzie kupić wersję z impulsową ładowarką.
  • Moderator
    :arrow: Kolego GrandMasterT jako, że na chwilę obecną mam UPS z tej samej firmy Ever ECO 500 w którym są podobne objawy, ale znalazłem uszkodzenia to proponuję ci sprawdzić te zaznaczone kondensatory na zdjęciu. Proszę o szybka odpowiedź jak jest u ciebie...
    UPS Ever ECO 700 CDS - Czasami nie chce przełączyć się na pracę z baterii
  • Poziom 23  
    Sprawdzę, ale raczej nie tak szybko, bo słabo stoję z czasem - myślę, że w weekend dam radę rozebrać UPS-a i zobaczyć, dam znać.

    Trochę się zeszło bo nie miałem czasu, ale sprawdziłem w końcu. Te dwa zaznaczone na zielono są dobre. Ten czerwony w pomiarach też niby ok, ale od spodu jest jakby minimalnie zaokrąglony. Wymienię go na inny i dam znać czy coś się zmieniło.

    Edit:
    Wymieniłem te kondensatory na inne, ale nic to nie zmienia. Jak już miałem ten UPS rozkręcony kolejny raz, pomierzyłem dokładnie co się dzieje w układzie ładowania. Napięcie jakie wchodzi na regulator to ok. 17V więc raczej w normie, prąd też nie płynie za duży - zabezpieczenie termiczne regulatora reguluje go na ok. 1A kiedy jest mocno rozgrzany.

    Spadek napięcia na regulatorze przy ładowaniu to ok. 4V, tak więc wydzielają się tam pi razy drzwi 4W ciepła. Gdzieś obok musi być jakieś zabezpieczenie termiczne, które ten radiator podgrzewa i powoduje to wyłączenie UPS-a z kilkukrotnym piknięciem. Wystarczy raz mocniej dmuchnąć przed wyciągnięciem wtyczki z gniazdka, i się nie wyłączy.
  • Poziom 9  
    Panowie, mam pytanie podłączę się w temat bo dotyczy tego samego..
    Po kilku miesiącach użytkowania satysfakcjonującego mój do tej pory sprawny UPS z tematu ładuje normalnie akumulator 7Ah/ bądź większe ładując z kostki wypuszczonej na zewnątrz, ale od tygodnia nie przełącza na prace baterii, a pika normalnie :(

    Edycja:
    Normalnie to może przesadziłem....ładuje małym prądem i mało się grzeje i z sieci pobiera max 20W miga dioda ładowania i wyłącza ładowanie normalnie powyżej 14,5V

    Aha "LM317" i wszystko w koło na radiatorze aluminiowym mało się grzeje, transformator tylko tak jak zawsze ciepły, ale UPS ładuje małym prądem co wskazywało by chyba na problem z LM317, ale nie wiem czy dobrze myślę?
    Dioda miga jak ładuje (ale małym prądem) po odłączeniu przewodu sieciowego normalnie pika nie wskazuje na przeciążenie, ale nie ma na wyjściu napięcia.

    Transformator się normalnie grzeje podczas ładowania (LM317 mało bądź wcale), jak odłączam zasilanie sieciowe to nie przełącza na zasilanie akumulatorowe i na wyjściu nie ma napięcia co mnie bardzo zdziwiło. Co mogło paść gdzie zaglądnąć? Normalnie pykają przekaźniki podczas ponownego podłączenia do sieci jednak po odłączeniu nie podtrzymuje napięcia UPS (akumulator w pełni sprawny)...

    Edycja:
    Transformator TR-600 CDS daje 6,6V a czasem 8V napięcie nie równomierne ledwo świeci żaróweczka 12V 2W, szukam specyfikacji... Na alledrogo koszt używki 50zł ale może jakiś toroidalny znajdę? Orientuje sie ktoś z jakich UPS-ów podejdzie transformator do tego mojego?

    Odłączyłem transformator i pobiera 18W lekutko się grzeje (po 1h) tyle co nic, wychodzi na to ze pierwotne sprawne, ale wtórne chyba nie? Raz żaróweczka świeci raz nie (ostatnio nie) a świeciła jak było to wpięte w płytę
  • Moderator
    ConradTester
    Jeśli nie umiesz sobie poradzić podczas prób diagnozowania, a na to wychodzi to po prostu wymień LM317 i powinno być dobrze. Oczywiście o ile nie rozładowałeś samego AKU poniżej normy :D
  • Poziom 9  
    Kolego drogi nie jestem na tyle tępy by nie sprawdzić akumulatora (co pierwsze myślałem ze jednak padł).

    Co do diagnozy to pierwsze co zrobiłem podpiąłem inny akumulator i było to samo, sprawdziłem bezpieczniki, potem napięcie na wejściu transformatora dużego i na wyjściu.

    Następnie zadzwoniłem do serwisu Ever i pogadałem chwilkę wiedziałem ze będą proponować naprawę za chore pieniądze, ale myślałem ze się czegoś dowiem... Zatem dowiedziałem się tyle, iż raczej transformator toroidalny jest w Ever ECO bez CDS. Natomiast gość obstawia układ, a nie transformator, ale wszystko by się okazało jak bym to wysłał. W następnym tygodniu ma mi sprawdzić napięcie na wyjściu na nowym transformatorze i jak coś to mogę zamówić nowy transformator. Informacją dla ciekawych niech będzie fakt, że nowa płyta kosztuje około 120 zł, a wysyłka 36 zł (chyba w dwie strony bo coś dużo).

    Z rozmowy z serwisem wynika mi ze transformator może być sprawny chodzi o wzbudzenie z płyty, ale przecież każdy transformator wydaje pole elektromagnetyczne i buczy lekko, a tu nie słyszę tego. Choć słyszałem wyraźnie na wtórnym jak UPS był sprawny, a pierwotne działa bo pobiera 18W, ale to za mało by pole jakieś było co mi przyciągnie np nożyczki. Tymczasem transformator mały np. to robi.

    Edycja:

    Po dalszej diagnozie wyszło jednak, że transformator jest sprawny, a żaróweczka 12V/2W się przepaliła co jest bardzo dziwne (ledwo świeciła), a transformator daje ponad 8V, ale jednak... Wiec wychodzi na to, że trzeba przyjrzeć się płycie głównej.

    Zamieszczę zdjęcia płyty i prosiłbym o propozycje od czego zacząć co mogło paść? Pytam mądrzejszych niż ja, proszę o pomoc.
    Poprawiłem TONI_2003.
  • Poziom 17  
    Witam.
    Mam okazję kupić UPS-a Ever 700 CDS, płyta jest identyczna jak u kolegi ConradTester wyżej, czyli wersja bez oddzielnego stabilizatora LM317.

    Mam pytanie jak tam rozwiązany jest układ ładowania akumulatora, oraz do czego służy potencjometr PR1