Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PF 126p + r. napięcia RA2/12V - Adaptacja regulatora napięcia z poloneza do 126p

vkmaxx 09 Wrz 2013 23:37 6240 10
  • #1 09 Wrz 2013 23:37
    vkmaxx
    Poziom 6  

    Posiadam regulator napięcia RA2/12v 9d od poloneza, chce go zaadopotować do Fiata126p. Na forach w których adoptowali go do MZki pisano że jest lepszy niż ten z fiata 126p.

    Ma wyprowadzenie na 3 kabelki:
    - masa/obudowa
    - D+/15
    - Wzb./67

    PF 126p + r. napięcia RA2/12V - Adaptacja regulatora napięcia z poloneza do 126p

    W tym temacie na elektrodzie opisano podłączenie regulatora od Poloneza w JAVIE

    arkadiustr napisał:
    1.Podstawę reg. od Poloneza oczywiście łączymy z masą TSki
    2.Zacisk regulatora oznaczonego jako DF+ podłączamy do przewodu prowadzącego do jednej szczotki alernatora (druga szczotka z tego co pamiętam połączona jest z masą).
    3.Drugi zacisk reulatora oznaczonego "+" łączymy z plusem za stacyjką "MOTÓRA". :D

    (...)
    Otóż zacisk 67 na nowym reg. podajesz w miejsce dawnego D+ , a zacisk 15 w miejsce dawnego DF.
    Na 100% zadziała.


    1. Podstawa do masy, OK
    2. Zacisk DF+ do szczotki, OK (tak jak regulator maluchowy)

    I tu zaczynają się pytania:
    1. Rozumiem że drugą szczotkę trzeba ręcznie uziemić bo w fabrycznym 126p tą rolę pełni regulator (bez jej uziemienia na postoju nie pali się kontrolka ładowania).
    2. Czy jako ten "+" za stacyjką można wykorzystać +12v które idzie do elektrozaworu? Jest tam prąd za stacyjką i tylko po przekręceniu kluczyka.

    Może komuś się przyda, dwa fabryczne schematy ładowania:
    elektronika-motocyklowa.pl/126/16.gif

    PF 126p + r. napięcia RA2/12V - Adaptacja regulatora napięcia z poloneza do 126p

  • #2 10 Wrz 2013 00:09
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie wiem, po co chcesz kombinować, bo regulator malucha, sprawny i poprawnie zamontowany, doskonale sobie radzi z zadaniem.
    Jeśli się upierasz, to przypatrz się schematom obu alternatorów - dawcy regulatora i biorcy regulatora. Szczególną uwagę zwróć na system zasilania uzwojenia wzbudzenia i połączenia szczotek. Da się przepiąć.

  • Pomocny post
    #3 10 Wrz 2013 11:25
    Zico63
    Poziom 37  

    Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji.
    To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba są elektroniczne, oba nie dadzą się poprawiać.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9282042#9282042
    Czy ten temat Kolega czytał? Tam w poście #10 jest przytoczony przez Kolegę schemat a w poście #8 schemat do jakiego trzeba to przerobić.
    "+" o którym Kolega pisze NIE nadaje się. Ze schematów widać wyraźnie, że D+ to plus PO PRZEJSCIU KONTROLKI. Tego połączenia nie zmieniać w ŻADNYM z wariantów podłączenia i kazdym z regulatorów. Zostawić fabrycznie, jak jest.

  • #4 10 Wrz 2013 13:49
    vkmaxx
    Poziom 6  

    Poczytam ale boje się że nie podołam, nie jestem elektronikiem. Muszę wszytko sprawdzać bo nie znam oznaczeń:(

    Na innym forum MZki czytałem jak ktoś z maluchowym regulatorem miał wiecznie problemy w MZtce a Polonezowski dał mu dużo lepsze napięcie ładowania - a że wpadł mi taki w ręce...

    W maluchu rzeczywiście jest dużo strat, miałem nadzieję że ten da się podłączyć jakoś za całą wiązką żeby zrobił korektę tej straty.

    Wszystkie styki (poza tym przy rozruszniku który mam dopiero w planach) mam odczyszczone. Muszę zrobić konkretną przegazówkę żeby ładowanie się załączyło a potem napięcie mam takie sobie (w czasie jazdy na światłach 13,0v). Na postoju zapala mi się lampka i znów trzeba go wzbudzić.

  • #5 10 Wrz 2013 14:14
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    vkmaxx napisał:
    Wszystkie styki (poza tym przy rozruszniku który mam dopiero w planach)

    Czyli najważniejszego w tej kwestii nie masz. Przecież wyjście z alternaora idzie właśnie na zacisk prądowy rozrusznika, a stamtąd dopiero na akumulator. Więc jak ci tam wejdzie zgnilizna, to nie oczekuj poprawnego ładowania.

  • #6 10 Wrz 2013 22:31
    vkmaxx
    Poziom 6  

    Sprawdzę to ale 2 lata temu wymieniałem przewód na odcinku alternator-rozrusznik na gruby, z dużymi oczkami, zaizolowany, wszytko lutowane więc nie zakładam że jest tam jakiś "mega dramat".

    W wymienionym tekście jest fragment o innej żarówce aby się szybciej wzbudzał:

    Cytat:
    ja jako żarówki-kontrolki (ładowania) stosowałem 12V/5W by się szybciej wzbudzał

    Czy to niezależna od modyfikacji opcja?

    A czy te straty mają wpływ na pobudzenie alternator do ładowania, bo 1 to słabe ładowanie, 2ga sprawa to ta wymagane gazowanie dla załączenia się ładowania. Mam głośny wydech i muszę opuszczać osiedle bez ładowania zanim mogę sobie przegazować.

    Rozumiem że temat tego regulatora mogę sobie definitywnie odpuścić czy jest sposób żeby go podłączyć w miejsce fabrycznego (już go mam + dorobione kable, chociaż bym sprawdzić czy działa tak samo).

  • Pomocny post
    #7 10 Wrz 2013 22:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.

  • #8 11 Wrz 2013 07:34
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    vkmaxx napisał:
    Posiadam regulator napięcia RA2/12v 9d od poloneza, chce go zaadopotować do Fiata126p. Na forach w których adoptowali go do MZki pisano że jest lepszy niż ten z fiata 126p.


    Trafne odpowiedzi już padły a 126p to nie MZ ETZ.
    Pozatym 126p jeśli ma czyste kabeloczka nie potrzebuje do dobrego ładowania takich zabiegów jak chcesz mu ufundować.

  • #9 17 Wrz 2013 01:17
    vkmaxx
    Poziom 6  

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, po odczyszczeniu styków przy rozruszniku jest lepiej. Ponadto żarówka 12V 5W daje szybsze wzbudzenie, przy ruszaniu od razu gaśnie i stopniowo wraz z obrotami rośnie ładowanie, nie potrzeba już przegazówka.

    Dziś znalazłem podobny temat z przeszłości (na elektrodzie) i jest tam też koncepcji o której myślałem, czyli podanie do regulatora napięcia z aku tak aby skompensował straty (albo do bezpiecznika "B" albo do elektrozaworu [bardziej kłopotliwe w praktyce]).
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1165481.html#5849618

    Tylko który to bezpiecznik "B"?

  • #10 17 Wrz 2013 01:24
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    vkmaxx napisał:
    Tylko który to bezpiecznik "B"?

    A weź otwórz skrzynkę bezpieczników i przypatrz się! Literki tam znajdziesz. B, to jest taka pionowa kreseczka i dwa brzuszki!

  • #11 06 Paź 2013 15:14
    vkmaxx
    Poziom 6  

    Podłączyłem bezpiecznik B pod regulator napięcia (jedna nóżka do szczotki druga właśnie do bezpiecznika B). Niestety po takim podłączeniu napięcie ładowania dochodzi do 16v (na aku) :/

    W przewodzie jest napięcie po przekręceniu stacyjki. Generalnie tak jakby to nie działało :scrambleup: , łączenia lutowałem, przewód typowy dla instalacji fiata126p.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo