Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia 4x4 - Drgania na kierownicy

koddi 10 Wrz 2013 13:49 1779 7
  • #1 10 Wrz 2013 13:49
    koddi
    Poziom 10  

    Witam serdecznie.

    Ostatnio wymieniałem tarcze hamulcowe + klocki z tyłu w octavi I 4x4
    po tym zabiegu przy hamowaniu drga kierownica i lekko pedał hamulca....

    Dodam tylko że auto stało jakiś czas nie jeżdżone....
    Będąc pewnym że tył wymieniłem jak należy, pomyślałem że winowajca leży w przednich tarczach hamulcowych.

    Zabrałem się za sprawdzenie ich, okazało się że wewnętrzna strona tarczy ma duże ranty i wybrzuszenia, klocek nie dolega na całej jej powierzchni. Klocek wewnętrzny jest w 20% starty z widocznymi wyżłobieniami....

    Zewnętrzny natomiast klocek ma 80% zużycia a tarcza ma niewielki rant na zewnętrznej i wewnętrznej średnicy.


    Zanim kupię zestaw na przód:

    1. Jako że jest to 4 napędowa octavia tył może przenosić drgania poprzez wał na skrzynie, jednostkę napędową aż na kierownicę???
    2. Może problem leży w szpilkach pływających zacisku do którego przymocowane jest jarzmo ??

    0 7
  • #2 10 Wrz 2013 15:20
    cefaloid
    Poziom 30  

    koddi napisał:
    przy hamowaniu drga kierownica i lekko pedał hamulca


    Tarcze jak nic. Nie ma się co zastanawiać tylko wymienić.

    0
  • #3 10 Wrz 2013 15:22
    koddi
    Poziom 10  

    Też tak myślę z tym że właściciel mówił że przed wymianą tyłu nie biło kierownicą .....

    0
  • #4 10 Wrz 2013 18:20
    cefaloid
    Poziom 30  

    No ale jak auto nie jeździło to teraz jak nim jeździasz to rdza zamiast sie zetrzeć klockami to.... starła klocki i pokryła się sprasowanym pyłem z klocka. Wygląda to jak metal tarczy, może nieco ciemniej. Ale jak to pukniesz młotkiem to odpadnie. Nie jest to równe i stąd bije.


    Po prostu zbieg okoliczności. Wymieniłeś tył a z przodu, zupełnie niezależnie, rdza się pokryła tym sprasowanym pyłem i zaczęło bić.

    Taka zardzewiała tarcza jest tylko do przetoczenia albo wymiany. Klocek z małą rdzą da radę i ją zeszlifuje, ale z dużą nie.

    0
  • #5 10 Wrz 2013 21:46
    spajkej
    Poziom 11  

    Wcale nie musi być tarcza winna. Trzeba sprawdzić możliwość ruchu samego zacisku (równolegle do osi obrotu koła). Miałem kiedys podobną sytuacje, "pływanie" zacisku sie zapiekło i przestało kompensować nierówność tarczy. Ale jesli pływanie działą to ewidentnie tarcze do wymiany z kompletem klocków.

    A to co pisze kolega cefaloid... hmm. Ile to auto wogole stało nieużywane? Nie słyszałem nigdy zeby rdza mogła zetrzeć klocki hamulcowe. Tarcze hamulcowe oczywiscie szybko zachodzą rdzą ale jest to baaardzo cienka warstewka, wrecz pomijalna. Co ma nierówne starcie klocka do bicia kierownicy?

    0
  • #6 11 Wrz 2013 01:18
    koddi
    Poziom 10  

    Początkowo sądziłem że to na tych nierównościach klocek skacze, wprowadzając całą tarcze w drgania.....

    Dziś ściągnę raz jeszcze zacisk z tylu i sprawdzę zamocowanie sworzni pływających...

    0
  • #7 11 Wrz 2013 09:18
    cefaloid
    Poziom 30  

    spajkej napisał:
    A to co pisze kolega cefaloid... hmm. Ile to auto wogole stało nieużywane? Nie słyszałem nigdy zeby rdza mogła zetrzeć klocki hamulcowe. Tarcze hamulcowe oczywiscie szybko zachodzą rdzą ale jest to baaardzo cienka warstewka, wrecz pomijalna. Co ma nierówne starcie klocka do bicia kierownicy?

    Bo ja mówię o sytuacji jak auto stoi kilka miesięcy a Ty o kilku tygodniach. Wtedy nie jest to już cienka warstwa tylko gruba i ostra jak papier ścierny. I tak jak zużyty papier ścierny zapycha się to pyłem, w końcu poleruje i wygląda podobnie jak metal, tylko ciemniej. Jak pukniesz młotkiem odpada płatami...

    Nierówne starcie klocka oraz podejrzanie pofalowana powierzchnia tarczy sugeruje że może te fale nantarczy to właśnie sprasowany nagar. Nierówne starcie klocka to może też efekt zapieczenia jak wspomniałeś... zobaczymy. Na pewno nie jest to tak że poprzez napęd przenosi się drganie z kół tylnych. W systemie 4x4 haldex napęd się rozłacza przy hamowaniu aby umożliwić niezależną regulację sił hamowania oraz funkcjonowanie ABS. To jest udokumentowane przez producenta, więc nie jest to w 100% efekt tylnych hamulców.

    0
  • #8 11 Wrz 2013 13:27
    koddi
    Poziom 10  

    Przeprowadziłem oględziny tarcz hamulcowych z tyłu....
    Jeszcze raz sprawdziłem jak pracuje tylny zacisk.....

    Tylne zaciski działają poprawnie.....
    Do niczego nie mogę się przyczepić...

    Nie mogę jedynie sprawdzić czy nie są pogięte....

    0