Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf IV, 1.6 SR, - Falujące obroty, strzały z kolektora.

10 Wrz 2013 20:12 63060 30
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie,
    Jestem posiadaczem golfa 4 silnik 1,6 SR w gazie, rocznik 2000. Zmagam się z problemem falujących obrotów na postoju, czasem brakiem mocy. Byłem już u mechanika który po podłączeniu do komputera pokazał błąd- wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów. Mechanik wymienił:

    -świece
    -przewody od świec
    -cewkę

    Problem zniknął na kilka dni po czym wrócił. Dziś zauważyłem, że po odpaleniu słychać strzały w kolektorze + oczywiście nie równa praca. Zacząłem zaglądać pod maskę, okazało się, że pewien element (przewód rury filtra powietrza) był zawinięty prowizorycznie szmatką. Gdy odwinąłem szmatkę rurka była popękana, praktycznie w pół. Poniżej zamieszczam zdjęcie o co dokładnie chodzi. Czytałem na forum że przyczyną falujących obrotów może być lewe powietrze. Czy ta pęknięta rurka może mieć wpływ na pracę silnika? Na jakie przewody zwrócić uwagę żeby wyeliminować lewe powietrze? (jeśli to nie ta rurka). Dowiedziałem się również że przyczyną strzałów może być nagar, w kolektorze jeden z popychaczy się nie domyka i paliwo wybucha w kolektorze.
    Proszę o pomoc.
    Ps. Temat oklepany, ale chciałem przedstawić swój konkretny problem, przepraszam za powtarzalność:-)

    golf IV, 1.6 SR, - Falujące obroty, strzały z kolektora.
  • Admin grupy Samochody
    Rurkę wymienić. Zmierzyć ciśnienie paliwa.
  • Poziom 8  
    Witam, wymieniłem cześć o której mowa była wcześniej. Trochę to pomogło, silnik pracuje lepiej ,ale falujących obrotów to nie wyeliminowało. Gdy silnik pracuje słychać syczenie, czy tak ma być? po wyłączeniu silnika słychać to wyraźnie po czym po około 10 sekundach ustaje.
  • Admin grupy Samochody
    cieplik1986 napisał:
    Gdy silnik pracuje słychać syczenie, czy tak ma być?
    Zależy jakie to syczenie.Możesz słyszeć powietrze w kolektorze ssącym i również dobrze może być następna nieszczelność.
  • Poziom 31  
    Sprawdź dokładnie rurkę podcisnienia idącą do serwa hamulców -często pęka.
  • Poziom 8  
    psilos1 napisał:
    Sprawdź dokładnie rurkę podcisnienia idącą do serwa hamulców -często pęka.


    Rurka sprawdzana, była pęknięta, teraz jest zarobiona na ciepło+ ściśnięta opaską uciskową na łączeniu. W weekend chcę przeczyścić przepustnicę i zrobić adaptację. Na jakie przewody, przy okazji mam zwrócić szczególną uwagę które mogą przepuszczać? Dodam ,że problemy z hamulcami również występują, czasem po opaleniu. Naciskam na hamulec prawie z całej siły wtedy dopiero auto się zatrzymuje... Dodam gazu chwile popracuje i jest ok.
  • Poziom 31  
    Wymień o-ringi pod kolektorem
  • Poziom 28  
    Zanim wymienisz uszczelki kolektora odłącz przy nim przewód od serwa i zaślep króciec. Wtedy będziesz wiedział czy to nieszczelność kolektora czy serwa.
  • Poziom 8  
    WITEK1952 napisał:
    Zanim wymienisz uszczelki kolektora odłącz przy nim przewód od serwa i zaślep króciec. Wtedy będziesz wiedział czy to nieszczelność kolektora czy serwa.


    Jakie objawy pokażą czy to kolektor czy serwo?
  • Poziom 30  
    Szmery ssania przy plastikowym kolektorze są bardziej słyszalne , a strzały w kolektor może powodować przypalony zawór ssący .
  • Poziom 28  
    Jak zaślepisz króciec to silnik będzie pracował poprawnie ale nie będzie wspomagania hamulców.
  • Poziom 8  
    Witam, jestem właśnie po wymianie uszczelek pod kolektorem ssącym. Pomogło to w 95%. Silnik pracuje o wiele lepiej, ale nie jest to praca idealna. Pamiętam, że na przeglądzie komputer pokazywał błąd sondy lambda. Czy to może mieć wpływ na pracę silnika czy powoli trzeba szykować się na wymianę?

    Drugi temat jest bardziej poważny i priorytetowy, ponieważ dotyczy hamulców. Problem polega na tym, że np. przy szybszym ruszaniu wkręceniu się powyżej 3tyś obrotów i gwałtownym hamowaniu pedał staję się twardy, tak jak by było brak wspomagania. Dodam że testowałem pompę, przy naciśnięciu przy zgaszonym silniku i włączeniu go pedał delikatnie się cofa. Proszę o rady co sprawdzić w pierwszej kolejności żeby w ciemno nie kupować i wymieniać serwa. Boję się sytuacji, że wymienię serwo a okaże się, że dalej hamulce słabe.
    Pozdrawiam i z góry dziękuje.
  • Poziom 34  
    Sprawdź to co pisał kolega psilos 1 "Sprawdź dokładnie rurkę podcisnienia idącą do serwa hamulców -często pęka. "
  • Poziom 18  
    Możesz mieć uwaloną membranę w serwie, pęknięty króciec/wąż łączący serwo z kol. ssącym. Falujące obroty to też usyfiony silnik krokowy przy wtrysku. Z tego co pamiętam to 1.6SR to jednopunktowy wtrysk Bosch, tak? Te strzały to w kolektor ssący czy wydechowy?
  • Poziom 31  
    konradx napisał:
    Możesz mieć uwaloną membranę w serwie, pęknięty króciec/wąż łączący serwo z kol. ssącym. Falujące obroty to też usyfiony silnik krokowy przy wtrysku. Z tego co pamiętam to 1.6SR to jednopunktowy wtrysk Bosch, tak? Te strzały to w kolektor ssący czy wydechowy?


    Silnik krokowy (o ile można to tak nazwać) w silniku 1.6 sr jest zintegrowaną częścią przepustnicy i nie da się tego rozebrać.Sr to wielopunkt.
  • Poziom 8  
    Strzały były w kolektorze ssącym. Dziś odpalam auto, znowu nie równa praca, falowanie. Rozumiem, że dalsze kroki to wymontowanie przepustnicy, dokładne czyszczenie i adaptacja? Jutro też będę podłączał go pod komputer. Wcześniejsze błędy jakie wyskakiwały: wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów i coś z sondą lambda jak pisałem wcześniej. Ciśnienie też było badane i wg mechanika jest tak jak powinno być.

    Odnośnie hamulców jutro dokładnie będę to sprawdzał przewody itd. Na pierwszy rzut oka wszystko wydaję się być ok. Nie ma pęknięć.
  • Poziom 8  
    Witam, mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany uszczelek pod kolektorem ssącym. Wymieniłem dolne zielone uszczelki, czy trzeba też wymieniać górne grubsze uszczelki? Czy to też może mieć wpływ na pracę silnika? Na zdjęciu pokazane jest w którym miejscu znajdują się te uszczelki. Wiem że u mnie są one w średnim stanie więc przesmarowałem je tylko smarem przed ponownym skręceniem.
    golf IV, 1.6 SR, - Falujące obroty, strzały z kolektora.
  • Poziom 24  
    Popsikaj plakiem na pracującym silniku, jak podnisie obroty znalazłeś winnego.
  • Poziom 31  
    cieplik1986 napisał:
    Strzały były w kolektorze ssącym. Dziś odpalam auto, znowu nie równa praca, falowanie. Rozumiem, że dalsze kroki to wymontowanie przepustnicy, dokładne czyszczenie i adaptacja? Jutro też będę podłączał go pod komputer. Wcześniejsze błędy jakie wyskakiwały: wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów i coś z sondą lambda jak pisałem wcześniej.

    Podłączyłeś VAG-a -podaj ewentualne kody błędów.O tym silniku i jego problemach napisano już chyba wszystko Link
    Miłej lektury.
  • Poziom 8  
    16514 - sonda lambda obwód
    17584 - korekcja lambda katalizator
    16891 - regulacja biegu jałowego

    Błędy z wczoraj.
  • Poziom 31  
    cieplik1986 napisał:
    16514 - sonda lambda obwód
    17584 - korekcja lambda katalizator
    16891 - regulacja biegu jałowego

    Błędy z wczoraj.

    1;Sonda do wymiany-tylko oryginalna,uniwersalne w tym silniku są do niczego.
    2;Czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
    Adaptacja przepustnicy możliwa jest TYLKO jeżeli ECU nie wyrzuca błędów czyli zacznij od wymiany sondy.
  • Poziom 8  
    Ok dzięki wielkie, wymienię sondę. A co z tymi drugimi uszczelkami pod kolektorem? wymienić profilaktycznie? Psikałem plakiem i nic nie wpływa to na pracę.
  • Poziom 31  
    cieplik1986 napisał:
    Ok dzięki wielkie, wymienię sondę. A co z tymi drugimi uszczelkami pod kolektorem? wymienić profilaktycznie? Psikałem plakiem i nic nie wpływa to na pracę.

    Drogie nie są...nawet profilaktyczne nie zaszkodzi
  • Poziom 9  
    psilos1 napisał:
    Drogie nie są
    a zdziwisz sie czy drogie nie sa. Ja za kpl na kolektor góra o dół + uszczelka na przepustnice cos ok 290 zł w aso . Masakra

    a tak apropo u mnie winowajca falujacych obrotów okazał sie czujnik cisnienia wspomagania. Dawał błedny sygnał do ECU i falowały obroty :)
  • Poziom 31  
    krzyzakmalbork napisał:
    psilos1 napisał:
    Drogie nie są
    a zdziwisz sie czy drogie nie sa. Ja za kpl na kolektor góra o dół + uszczelka na przepustnice cos ok 290 zł w aso . Masakra

    No majątek to to nie jest....
  • Poziom 9  
    psilos1 napisał:
    No majątek to to nie jest....
    nie no wcale :) jak zobaczyłem te kilka gumowych uszczeleczek :) Tylko sie brac za produkcje zamienników ;)
  • Poziom 31  
    krzyzakmalbork napisał:
    psilos1 napisał:
    No majątek to to nie jest....
    nie no wcale :) jak zobaczyłem te kilka gumowych uszczeleczek :) Tylko sie brac za produkcje zamienników ;)

    Zamienniki oczywiście są dostępne...ale w porównaniu do oryginalnych to nietrwałe badziewie.
  • Poziom 9  
    psilos1 napisał:
    nietrwałe badziewie.
    dlatego wziołem aso ;)
  • Poziom 31  
    krzyzakmalbork napisał:
    psilos1 napisał:
    nietrwałe badziewie.
    dlatego wziołem aso ;)

    Czasami warto-spokój na kilka kolejnych lat jest bezcenny..
  • Poziom 9  
    psilos1 napisał:
    Czasami warto-spokój na kilka kolejnych lat jest bezcenny..

    +1