Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E34 535i 89r - Do silnika benzynowego wlano olej do Diesela

Marcin-535 10 Wrz 2013 22:22 16167 31
  • #1 10 Wrz 2013 22:22
    Marcin-535
    Poziom 6  

Witam wszystkich. Dzisiaj wymieniałem olej w BMW E34 535i z silnikiem M30B35 (3.5 l. poj.). Został nalany olej o lepkości zalecanej przez producenta czyli 5W40 jednak na opakowaniu oleju jest napisane, że jest on do Turbo Dieseli. Dokładnie chodzi o olej CASTROL EDGE 5W40 TURBO DIESEL. Zauważyłem to dopiero po wymianie oleju i powiedziałem mechanikowi ale on twierdzi, że olej może być. Nie znam się na tym zbytnio więc proszę o waszą opinię na ten temat. Nie chcę żeby silnikowi coś się stało no bo niby lepkość oleju się zgadza ale wydaje mi się, że do silników diesela może być inny skład oleju niż do silników benzynowych. Proszę o wypowiedź co o tym sądzicie. Jeśli są jakieś przeciwwskazania żeby stosować ten olej w tym silniku to proszę o pomoc w ich wskazaniu żebym ewentualnie mógł zażądać wymiany oleju na właściwy. Poniżej podaję dane oleju:
    Nazwa oleju: Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel
    Klasa lepkości: 5W40
    ACEA: C3
    API: SM/CF
    Spełnia normy: VW 502 00/505 00/505 01, Renault RN0700, Renault RN0710, Ford WSS -M2C917-A, Fiat 9.55535-S2, VW 502 00, BMW Longlife-04, MB 229.31, MB 229.51
    Zastosowanie:
    Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 został specjalnie opracowany, żeby spełnić rygorystyczne wymagania VW 505.01 dla silników koncernu VW/Audi.
    Przeznaczony jest do silników TDI z pompowtryskiwaczami, ale może być także używany w poprzednich konstrukcjach silników TDI i w konstrukcjach innych producentów samochodów.