Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seagate Barracuda 7200.8 - Urwana "kostka" z elektroniki

krecik830 10 Wrz 2013 23:00 1452 12
  • #1 10 Wrz 2013 23:00
    krecik830
    Poziom 8  

Witam.
    Posiadam dysk Seagate Barracuda 7200.8. Od zawsze służył mi za dodatkowy dysk, system mam na innym, a właśnie na tym zbierałem swoje dane itd. Niestety od dziś przestało go wykrywać w windowsie. Okazało się, że jedna z tych "kostek" (Nie wiem jak to się nazywa, nie znam się tak dobrze na tym) na elektronice się urwała. Więc poszukuję elektroniki do właśnie tego twardego. Szukałem po allegro itd. ale nie mogę znaleźć a mam na nim bardzo ważne dane i chciałem je odzyskać. Może ktoś zna jakiś sklep gdzie sprzedają właśnie takie rzeczy? Niżej dodaje zdjęcie elektroniki z zaznaczoną usterką i zdjęcie z dokładnymi danymi dysku. Dodam jeszcze, że mieszkam w Krakowie i w miarę możliwości gdyby był gdzieś taki sklep właśnie nie bardzo oddalonym ode mnie było by bardzo fanie. A jeszcze lepiej gdyby można było dokupić coś takiego przez internet.

Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź.

0 12
  • #3 11 Wrz 2013 23:17
    krecik830
    Poziom 8  

Wasilkowski napisał:
    Czy ktoś grzebał przy tej elektronice (wylutowywał elementy)?

Nie nikt przy tym nie grzebał, przedwczoraj ten dysk działał mi jeszcze.
    Dopiero wczoraj przestało go odczytywać a potem zobaczyłem właśnie zobaczyłem urwaną tą kostkę.

Wasilkowski napisał:
    Wszystkie PCB do tego modelu, które widzę mają w tych punktach rezystory 1R0.

Można jaśniej, jestem w tym kompletnie "zielony".

0
  • #5 12 Wrz 2013 10:41
    krecik830
    Poziom 8  

Mam nadzieję, że o to chodziło.

Zaznaczyłem na zdjęciu miejsce urwanej części, jeżeli to do czegoś ma się przydać.

0
  • #6 12 Wrz 2013 10:50
    Łukasz_W

Poziom 36  

Jak doszło do usterki? Ktoś oczyszczał przed zrobieniem zdjęcia te punkty?