Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Touran z 2003r 1.9 TDI 100 KM - licznik wariuje

11 Wrz 2013 08:42 4830 16
  • Poziom 7  
    Witam,
    mam Tourana z 2003r 1.9 TDI 100 KM AVQ od tygodnia po przyjściu do auta zdarza się to prawie codziennie - licznik z informacjami, skasowany zegarek wskazuje np. 2.35, więc wykasował się 2.35 godziny wcześniej, wczoraj natomiast zapaliły mi się wszystkie kontrolki ABS ESP AIR BAG, itd. itp... I nie mogłem się połączyć z żadną centralką. Dodam, że nawet immo nie hulało. Po kilku min auto odpaliło oczywiście z błędami... Błędy wykasowałem i teraz resetuję tylko licznik. Proszę o pomoc, błędy były typu: brak komunikacji z ABS AIRBAG z licznikiem.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    Trzeba by było sprawdzić na początek czy nie gubi stałego plusa prowadzącego do zegarów, oraz czy nie ma problemu z masą. Pytanie czy sobie Kolega z tym poradzi, czy nie lepiej zaprowadzić auto do elektryka samochodowego.
    P.S. Nie piszemy z włączonym CapsLockiem bo za takie goś może być ostrzeżenie lub temat może trafić do kosza.
  • Poziom 7  
    właśnie nie wiem czy to nie wina masy ale wszystkie są ok chyba że o jakiejś nie wiem ... jak sprawdzić czy nie gubi plisa
  • Poziom 33  
    dybsonek napisał:
    jak sprawdzić czy nie gubi plisa
    Mam wątpliwości odnośnie tego czy kolega sobie poradzi z problemem
  • Poziom 7  
    a właśnie że kolega poradził sobie z problemem...
    A co do mojej usterki znalazłem problem LICZNIK . chyba jakieś zimne luty jak ruszam licznikiem a raczej płytką błąd się pojawia tylko teraz moje pytanie czy to zimne luty czy jakieś kondensatory lub tranzystory może ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć ...
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    dybsonek napisał:
    a właśnie że kolega poradził sobie z problemem...
    A co do mojej usterki znalazłem problem LICZNIK . chyba jakieś zimne luty jak ruszam licznikiem a raczej płytką błąd się pojawia tylko teraz moje pytanie czy to zimne luty czy jakieś kondensatory lub tranzystory może ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć ...

    Pisząc Kolega miałem na myśli Ciebie "dybsonek". :D
  • Poziom 7  
    a ja pisząc
    a właśnie że kolega poradził sobie z problemem... miałem na myśli że nie wszyscy muszą wszystko wiedzieć w przeciwnym razie nie zakładali by podobnych tematów... ja po prostu próbuję uzyskać pomoc
  • Poziom 7  
    I radość nie trwała długo teraz nawet radio mi sie wyresetowało więc to nie licznik ale taki mam błąd czy ktoś ma jakieś pomysły co do mojego problemu zastanawiam się czy to nie skrzynka pod deską z przekaźnikami lub jakiś przekażnik zasilający POMOCY
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Radio ma pamięć podłączoną na stałe "bezpośrednio" do akumulatora (poprzez skrzynkę bezpieczników oczywiście).
    Problem Będzie po stronie + lub -
    Rozumiem że nigdy nie było problem z kręceniem rozrusznikiem?
    Jeśli tak to masa silnika jest w porządku.
    Brak dobrej masy pomiędzy karoserią a instrumentami, lub coś po stronie + (znacznie więcej poszukiwań)

    Dodano po 21 [minuty]:

    Immobilizer jest w zegarach, moduł poduszek nisko w centralnej konsoli.
    Gdzieś powinna być wspólna masa dla tych modułów.
    Może któryś przekaźnik?
    Dobrze by było żebyś sprawdził wszystkie napięcia na wszystkich bezpiecznikach, po przekręceniu kluczyka na pozycję II zapłon gdy wszystko jest OK
    Nie przejmuj się jak na niektórych będziesz miał 0V lub bardzo bardzo blisko 0V lub np 0.05V
    Na większości będzie 12V.
    Zwróć szczególną uwagę na te które będą miały inny odczyty (jeśli w ogóle jakieś znajdziesz), np 5V i je zapamiętaj.
    Jak problem powróci to zrób jeszcze raz pomiary i daj znać czy nie znalazłeś dziwnych odczytów typu 3V lub 6V
    Pamiętaj że kluczyk ma być w pozycji II zapłon jak jest wszystko OK i nie OK.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sprawdź wszystkie skrzynki bezpieczników. Tę przy silniku i tę w samochodzie (będzie ich chyba dwie) z boku i pod kolumną głęboko nad pedałami
  • Poziom 7  
    wszystko wydaje się ok ale wymieniłem całą skrzynkę z przekaźnikami pod kierownicą i nic nie pomogło
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    dybsonek napisał:
    wszystko wydaje się ok ale wymieniłem całą skrzynkę z przekaźnikami pod kierownicą i nic nie pomogło


    Czy zrobiłeś to o co cię poprosiłem, chyba nie. Tym sposobem może w końcu znajdziesz usterkę jak już wszystko wymienisz. Dlaczego wszyscy są tacy oporni.
    Nie ty pierwszy, nic złego nie mam na myśli, próbuje zminimalizować stratę twojego i mojego czasu. Ja naprawdę dążę do uzyskania ważnej informacji i znalezienia usterki.
    Decyzja należy do ciebie.
  • Poziom 7  
    kolego wcześniej odpoiwedź napisałem że wszystko wydaję sie oki (według twoich instrukcji) po czym wkodowałem nową skrzynkę z przekaźnikami bo akurat miałem

    Dodano po 8 [minuty]:

    zastanawia mnie jeszcze jedno dlaczego radio się nieraz kasuję totalnie że muszę wbić kod a przecież ma osobne zasilanie
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    dybsonek napisał:
    zastanawia mnie jeszcze jedno dlaczego radio się nieraz kasuję totalnie że muszę wbić kod a przecież ma osobne zasilanie


    Do tego radia nie wbija się kodu dwa razy w tym samym aucie .

    Wbijasz 1 raz i radio po canie wykrywa swój samochód i później włącza się wbijania bez kodu .

    Musisz mieć jakieś zawirowania na szynie can jeśli nie wykrywa swojego auta.
  • Poziom 15  
    Kolega dał dobry trop. Nie pomyślałem o tym.
  • Poziom 7  
    panowie więc od czego teraz zaczać najlepiej
  • Poziom 7  
    no i po trzech tygodniach znalazłem rozwiązanie problemu okazał sie wadliwy akumulator po wymianie na nowy wszystko oki dziękuję wszystkim za zaangażowanie pozdro