Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Internet z TP - Coraz niższa synchronizacja

11 Wrz 2013 12:54 1893 15
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Witam. Mam pewien problem. Otóż od około piątku na moim routerze zaczęła spadać prędkość synchronizacji łącza. Posiadam internet 10MB/s z TP i do piątku synchronizacja zawsze była na poziomie ok 12000kb/s. Teraz zaczęła systematycznie spadać i nie wiem co się dzieje. W weekend było już tylko 10200kb/s . Wczoraj 9100kb/s, a dziś już tylko 7500kb/s. Oznacza to że maksymalnie mogę pociągnąć z łącza 7Mb/s. Czy wie ktoś czym jest to spowodowane, czy oni jakoś teraz zmienili jakości łącza. Kiedyś było wręcz niedopuszczalne by synchronizacja spadała poniżej tego co było zamówione chyba, bo zawsze była stała, a teraz obniża się. Jeśli ktoś wie coś na ten temat, proszę o pomoc, bo nie wiem czy do nich jechać czy co robić.
  • Poziom 27  
    Obstawiam iż DLM robi swoje.
    Pokaż parametry łącza :)
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Parametry łącza zawsze były nieciekawe a światłowód mam bardzo blisko i proponowali mi nawet 20MB/s. Problem w tym że parametry nie uległy zmianie a na takiej prędkości działa już 6 miesięcy i zawsze było 12000kb/s synchronizacja.
    Teraz coś słyszałem że zmienili na prędkość do iluśtam w umowach, ale przecież synchronizacja na poziomie 7500kb/s zamiast 12000kb/s to jawne zmiejszanie prędkości internetu.
    Internet z TP - Coraz niższa synchronizacja
  • Poziom 27  
    Zwróć uwagę że noise margin masz tylko 9 a godzina jest taka że jeszcze obciążenia na liniach raczej nie ma. Jak dla mnie ustawili Ci profil z Target = 9 i dlatego synchronizacja jest mniejsza ale większa stabilność.

    Z parametrów wynika iż linia ma prawie 2400m, upewnij się tylko że jesteś na ADSL2+.

    Pamiętaj że dzisiaj już się nie stosuje sztywnych profili tylko wszędzie są "widełki", profil sztywny w przypadku pogorszenia się warunków na linii powodował by całkowity brak synchronizacji :)
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Z drugiej strony wole zaniki co 3 godziny niż stabilniejsze łącze. Po w przypadku ładowania filmu załóżmy czas rośnie aż 2 razy Parametry nie ulegały zmianie nawet kiedy było 6MB we wcześniejszej wersji a 10MB w nowszej, zawsze było to samo. Jadę z nimi chyba jutro wyjaśnić sprawę i powiem że jeżeli nie wzrośnie synchronizacja nie przedłużam z nimi umowy:) Wiem że rwie połączenie bo zawsze po 3 minutach od włączenia rwie i średnio po 2-4 godzinach, tak było zawsze, nawet w przypadku opcji 6MB/s. Na samym początku nie chcieli dać więcej niż 2Mb a potem dopiero Wawa załatwiła mi 6Mb/s a potem sami zwiększyli za moją zgodą na 10Mb/s i nie było problemu.
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    No i jestem niemile zaskoczony bo dziś synchronizacja spadła już do 6100kb/s.
  • Poziom 27  
    Stabilizator się aktywował, będzie tak do dołu jechać aż uzna, że jest stabilnie i tak zestawi na sztywno.
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Można coś z tym zrobić by nie było tego stabilizatora? Mogą go tam w TP wyłączyć? Bo przy 10MB/s było stabilnie tyle że jako przy zaniku zasilania kilka razy mógł uznać że się rozsynchronizowuje a to u mnie po prostu w domu kilka razy jednego dnia było zasilanie wyłączane. Teraz nie ma żadnej różnicy z tym że jest o 60% wolniejszy niż był.
  • Poziom 31  
    Niestety trzeba sie przyzwyczajac do tego.
    Jedyna mozliwosc to zadzwonic i powiedziec ze instalacje kablowa wymieniles i zeby zresetowali
    Problem w tym ze i tak po czasie Ci zetnie synchro
  • Poziom 27  
    Nie da się wyłączyć stabilizatora, on jest wyłączany tylko przy zamówieniach z konkretnymi prędkościami, gdzie juz takich efert w ogóle nie ma. Wszystko co ma widełka ma też stabilizator.
    Jest na to proste rozwiązanie, nie możesz kupić UPSa pod modem? nawet pod sam modem. Modem mało ciągnie prądu, więc każdy tani byle jaki powinien go podtrzymać kilka a nawet kilkanaście godzin.
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Pytanie dlaczego skoro przez 7 miesięcy działało na 10mb/s bez problemu.
  • Poziom 31  
    Miales umowe na 10mbit a nie 1 do 10mbit. Tutaj dziala stabilizacja. Jedyne rozwiazanie to zamowic 20kbit i wtedy ponizej 10 nie moze spasc ale nie chca za bardzo takich zamowi3n przyjmowac
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Czyli zwiększyć na 20Mb/s i wtedy nie może być poniżej 10MB/s? Bo mam teraz 10MB/s z telewizją i było przez pół roku ok. A dziś synchronizacja jest niższa niż 6MB/s nawet.
  • Poziom 18  
    mati211p napisał:
    Czyli zwiększyć na 20Mb/s i wtedy nie może być poniżej 10MB/s? Bo mam teraz 10MB/s z telewizją i było przez pół roku ok. A dziś synchronizacja jest niższa niż 6MB/s nawet.

    Nie absolutnie tego nie rób !.
    jak 10 M źle dział tym bardziej 20 M będzie źle działało.
    Jedyna opcja to zgłosic uszkodzenie typu "zrywanie transmisji"
    na infolinie orange 0801505505 (drogopłatną infolinię - orange po to wprowadziło aby
    nie dzwonili ludzie w niepotrzebnych problemach" ;)
    Po prostu pogorszyły się parametry twojej linii (pary). Być może przyłączyli obok twojej pary kogoś nowego lub odłączyli lub kilkanaście innych przyczyn może być.
    Zlokalizowanie i wyeliminowanie problemu pochłania dużo czasu, i serwisantom się "nie opłaca" zajmować długo takim uszkodzeniem zwłaszcza że w danym dniu muszą usunąć kilka innych uszkodzeń i wykonać kilka innych instalacji.
    Więc chyba przyjadą do ciebie i jak zwykle pokażą że na ich laptopie działa ok.
    jest na to jednak sposób. Po prostu jeśli parametry ni wpadną na 12 Mbps
    tak jak było wcześniej jeszcze raz zgłaszaj na infolinie i potem jeszcze raz.
    Za trzecim tzw "wejściem" naliczane są już kary przez Orange więc może się trochę przyjrzą problemowi na linii :)

    "5. Dynamic Line Management (DLM)

    DLM is an automated system that manages the performance of your broadband service.
    For 10 days after broadband activation, DLM will test your line to find the best balance between speed and reliability. Speed during this time can vary and your broadband may drop out occasionally (it should return immediately).
    After 10 days, small changes in speed can occur (as DLM reacts to changing conditions) but your line speed should remain relatively stable.
    In the event of problems (e.g. line errors or frequent disconnections), DLM will reduce your sync to a level that allows for a stable connection. This allows you to continue using your broadband during problems, albeit at a lower connection speed.
    Once the problem is fixed, your sync speed should return to normal quickly. When your sync speed returns the IP profile you’ll receive depends on the broadband product:
    21CN products: the IP Profile is calculated each time your line syncs
    20CN products: the IP Profile will be recalculated after your line is deemed stable (up to 3 days without disconnection)
    BT send us reports of profile changes several times a day, so speeds should return to normal once we've updated our system with the new profile (usually within 24 hours).
    DLM is the main reason that we advise you to leave your router switched on, as turning it off frequently can cause DLM to think there's a problem and reduce your speed (read more about this).
    Remember: DLM reacts to problems on your line rather than fixing them. If your IP profile or sync speed fluctuate regularly, there may be a line fault or something causing interference. See our Broadband speed tips guide for help tracking down the problem."

    http://www.plus.net/support/broadband/speed_guide/broadband_terminology.shtml#dlm

    Pamiętaj stabilizator DLM uaktywnia się i reaguje na problem na twojej linii, natomiast nie usuwa on tego problemu !!!
    Trzeba zgłosić usterkę do naprawy !!!
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    On sam z siebie się nie rozłączył. Od 7 miesięcy działał bez problemów na 10Mb/s proponowali mi 20Mb/s wcześniej ale 10MB/s mi wystarczało. Parametry linii na 6MB/s i 10MB/s były jednakowe, nic nie uległo zmianie, takie były na 6MB/s i takie są na 10MB/s. Router zaczął się synchronizować na niższą prędkość około tygodnia temu , przy czym robił to po odłączeniu go na noc, rano łapał na niższej synchronizacji i tyle dziś jest jak na razie też 6100kb/s jak wczoraj. Problemu nigdy nie było zaczął się niedawno, tydzień temu.
  • Poziom 18  
    mati211p napisał:
    Problemu nigdy nie było zaczął się niedawno, tydzień temu.

    Korozja połączeń metalowych nie następuje szybko. Zazwyczaj po kilku lub kilkunastu lub kilkudziesięciu latach:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Korozja_metali
    Przewody instalacyjne i sznury także często nie ulegają awarii raz na kilka lat,kilkanaście lat w zależności od zginania ;)
    Potrzebny jest serwisant detektyw z kompletem przyrządów mierniczych do lokalizacji tego typu usterki :)