Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus traci moc w zakresie 1800-2100 obr/min.

tomasz99976 11 Wrz 2013 17:47 6603 19
  • #1 11 Wrz 2013 17:47
    tomasz99976
    Poziom 7  

    Witam wszystkich.
    Od pewnego czasu mam problem z moim focusem otóż samochód traci moc w przedziale 1800-2100obr. później idzie ok. Dodam że kable WN wymienione wraz z cewką i świecami na nowe oryginalne fordowska, przepustnica wyczyszczona silnik krokowy również czujnik położenia przepustnicy nowy komputer zresetowany. U diagnosty na komputerze wszystko ok żadnego błędu nie wywala. Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić. Może ktoś doradzi podpowie? Z góry dziękuje

    0 19
  • Pomocny post
    #2 11 Wrz 2013 22:22
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Focus 1 domyślam się, a silnik 1,6?

    1
  • #3 12 Wrz 2013 18:38
    tomasz99976
    Poziom 7  

    tak kolego silnik 1.6 1999r sorki zapomniałem wpisać.

    0
  • Pomocny post
    #4 13 Wrz 2013 20:42
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Po raz tysiąc pięćset siedemdziesiąty dziewiąty raz wyjaśniamy na Elektrodzie, że diagnostyka nie polega wyłącznie na czytaniu błędów. Szpenio co ma w ręku komputer i połączył się z samochodem, tytułuje się diagnostą, musi diagnozować. Pracuje na podstawie objawów i dostępnych informacji. Czy nie powinien wziąść kompa na kolana i przejechać się z tobą. Prawdopodobnie nie umiałby nic wywnioskować, ale dane parametrów w czasie rzeczywistym Ty mógłbyś nam ujawnić. Wtedy chętnie parę osób tu pomoże. A w sytuacji braku podstawowych informacji, czyli takiej jak teraz, jak mamy pomóc? Oczywiście można wymienić kilkadziesiąt potencjalnych przyczyn, tylko po co? Reasumując, potrzebny jest odczyt parametrów rzeczywistych dla kilku stanów pracy silnika.

    0
  • #5 13 Wrz 2013 21:50
    tomasz99976
    Poziom 7  

    Masz kolego całkowitą racje. Muszę znaleźć jakiegoś dobrego diagnostę co zrobi tak jak Ty piszesz bo większość idzie na łatwiznę i grunt żeby tylko 5 dych skasować i powiedzieć że wszystko jest w porządku. Może ktoś mi da namiary na takiego fachowca w okolicy żywca?

    0
  • #6 13 Wrz 2013 22:05
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tomasz99976 napisał:
    bo większość idzie na łatwiznę i grunt żeby tylko 5 dych skasować i powiedzieć że wszystko jest w porządku


    To teraz powiedz, jaką usługę zleciłeś, odczytanie błędów czy zdiagnozowanie usterki?

    0
  • Pomocny post
    #7 13 Wrz 2013 22:13
    siemion78
    Poziom 13  

    Kolego sprawdź potencjometr przepustnicy

    0
  • #8 13 Wrz 2013 22:20
    tomasz99976
    Poziom 7  

    3 razy był podpinany pod kompa w różnych warsztatach w jednym mi powiedział że sonda lambda się mu nie podoba a w kolejnych goście mówili że sonda jest ok i nie ma żadnych błędów i ogólnie jest dobrze. Teraz muszę znaleźć jakiegoś dobrego fachowca co może być trudne i zająć trochę czasu

    Dodano po 5 [minuty]:

    kolego siemion78 w zeszły wtorek założyłem nowy potencjometr i zresetowałem kompa może i się cos poprawiło ale dalej czuć tą powiedzmy turbo dziurę w tych zakresach obr jadąc pod góre przykładowo na 2 lub 3 biegu najdłużej to trwa i już zaczyna mnie to wkur.. na maxa

    0
  • #9 13 Wrz 2013 23:46
    atip
    Poziom 15  

    siemion78 napisał:
    Kolego sprawdź potencjometr przepustnicy
    kolega ma racje, moze to potencjometr. Latwo go sprawdzic voltomierzem, wlacz zaplon, upewnij sie ze miernik ustawiony jest na pomiar napiecia - volty. Jeden pin bedzie - (minusem), jeden + ( 5 volt), a ten trzeci powinien zmieniac napiecie w miare otwierania przepustnicy od okolo 0.5V do 4.5V rownomiernie z otwieraniem. Wszelkie anomalia typu nagle skoki napiecia wskazuja "dziury" i potencjometr do wymiany.

    0
  • #10 14 Wrz 2013 09:24
    siemion78
    Poziom 13  

    Wyczyść może jeszcze przepływke

    0
  • #11 14 Wrz 2013 17:48
    tomasz99976
    Poziom 7  

    koledzy przepływomierz, silnik krokowy, przepustnica są wyczyszczone założyłem nowy potencjometr przepustnicy w zeszły wtorek do tego nowe kable WN świece zapłonowe cewka zmienione na nowe oryginalne i może tylko ciut poprawy ale dalej jest ta dziura? Mam jeszcze pomysł żeby rozrząd sprawdzić czy się czasem nie przestawił o ząbek. Nie wiem czy dobrze koledzy myśle?
    [/film]

    Dodano po 5 [godziny] 51 [minuty]:

    Do południa byłem w takim lepszym warsztacie mówię im co i jak sie mi z autem dzieje i że chciałbym go zdiagnozować podczas jazdy to mi gość powiedział że nie ma takiej mechanicznej możliwości hehe i żebym auto zostawił na dzień to mi sprawdzą od razu mnie poinformował żde podpięcie do kompa 60zł sprawdzenie auta drugie tyle a ewentualne naprawy według cennika do tego dodał że albo będzie dobrze albo tak samo hehe pół auta mi wymienią zapłace majątek a dalej bedzie to samo.

    0
  • #12 14 Wrz 2013 20:07
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Przestawiony rozrząd oddziałuje w całym zakresie obrotów. Mam nadzieję, że kiedyś ten samochód jeździł dobrze i masz porównanie. Bardzo luźny pasek to też trochę prawdopodobne.

    0
  • #13 17 Wrz 2013 20:29
    tomasz99976
    Poziom 7  

    Dodam jeszcze że dzieje się to przy rozgrzanym silniku na zimnym zbiera sie ok bez problemu. Czy może to być powiązane z czujnikiem temp. w głowicy? Jak można go sprawdzić czy działa poprawnie?

    1
  • #14 20 Wrz 2013 20:07
    tomasz99976
    Poziom 7  

    Mam jeszcze jeden pomysł, może to byc zapchany kat

    0
  • Pomocny post
    #15 21 Wrz 2013 10:41
    atip
    Poziom 15  

    Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś mieć odczyt rzędu 1V - 2V w zależności od temperatury otoczenia. Jak gorący to 4V - 4.5V, nie odpinaj czujnika, możesz użyć szpilek do wbicia w kable od czujnika, mniej uszkodzeń. Katalizator też idzie sprawdzić, ale będziesz potrzebował termometru laserowego. Jak silnik rozgrzany to przed kat. temperatura niższa, a za kat. wyższa, jeśli odwrotnie to przytkany.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Około 170 st. przed i około 230 st. za kat, ważne żeby była różnica, przed ma być chłodniejszy.

    0
  • #16 21 Wrz 2013 13:21
    tomasz99976
    Poziom 7  

    Dzięki kolego za cenne informacje wersję mam SE. Wczoraj zwiększylem przerwę na świecach do 1.2 i dałem mu bardzo ostrego buta narazie jest fajnie zobaczymy co będzie dalej z tym problemem czy ustąpi czy to nie tego wina.

    0
  • #17 21 Wrz 2013 14:41
    atip
    Poziom 15  

    Problem jest tylko w przedziale 1800-2100, a jak jest poniżej, od 1400 wzwyż? Czy jest to dławienie jak "wypadanie zapłonu" ja wolę używać nazwy misfiring.
    Może to być spowodowane słabą iskrą, ale kolega pisał że WN i cewka i świece wymienione.
    Pozostaje kwestia zaniskiej kompresji na wolnych obrotach, wraz z obrotami rośnie i mieszanka paliwowo powietrzna jest dobrze spalana.
    Czy masz możliwość zrobienia testu kompresji poszczególnych cylindrów na wolnych obrotach, jeśli tak to podaj wartości po teście.

    0
  • #18 21 Wrz 2013 15:17
    tomasz99976
    Poziom 7  

    Do 1800 i powyżej 2000 można powiedzieć idzie elegancko. Problem zaczyna się przy 1900 czuć jak auto zamuli tak jakby go coś z przodu trzymało. Przez moment obrotomierz zostaje na 1900 po czym go odmula i dalej czuć już moc jakby wszystko było w porządkuje.

    0
  • #19 05 Paź 2013 18:33
    tomasz99976
    Poziom 7  

    Problem wydaje sie być rozwiązany zwiększeniem jeszcze przerwy na świecach do 1.3. Trzeba sprawdzać nowe swiece przed zamontowaniem bo każda z nich miała fabrycznie inną przerwę.

    0
  • #20 24 Sty 2014 22:30
    Ficusmk1
    Poziom 6  

    A czy sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Wiem po swoim focusie, jak już kiedyś pompa paliwa nie domagała, że podczas przyśpieszania w pewnym przedziale obrotów tracił moc.

    0
  Szukaj w 5mln produktów