Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gilera Runner PureJet 50 - Trudno zapala na zimnym silniku, na ciepłym przerywa.

11 Wrz 2013 20:04 2973 3
  • Poziom 12  
    Witam,
    Posiadam wyżej wymieniony skuter, dla niewtajemniczonych wersja PureJet to wtrysk a nie gaźnik.
    Do rzeczy, gdy skuter jest zimny bardzo ciężko jest uruchomić silnik. Efekt jest taki, że po zakręceniu startera odpala idealnie od strzała, obroty na chwilę rosną do ok. 3 tyś. i nagle szybko spadają do tak niskich, że nawet obrotomierz nie drga aż w końcu gaśnie. Po parunastu takich odpaleniach skuter w końcu odpala i utrzymuje obroty od 1 do 3 tyś. Jeżeli już uda mi się ruszyć i przejadę nim kilkanaście metrów to silnik trzyma równe obroty bez żadnego problemu.

    Póki jest lekko rozgrzany jeździ bez problemu, ale gdy dotrze do połowy swojej skali (norma) to zaczynają się cuda:
    Przy jeździe ok. 5-7 tyś. obrotów (40-60km/h) skuter zaczyna przerywać, wręcz hamuje silnikiem, po czym strzela z tłumika i tak ciągle.
    Natomiast kiedy odkręcę manetkę do końca problem ustaje, skuter łapie obroty rzędu 9-11 tyś. (80-95km/h) i jedzie aż miło. Jednak spróbujcie w korku jechać prawie 100km/h...

    Sprawa trzecia, kiedy zatrzymam się na chwilę (ok. 1 min.) i ruszam dalej jest ok, ale kiedy zatrzymam się na dłużej (ok. 5 min. i więcej) po dodaniu gwałtownie gazu skuter przygasa. Kiedy dodam lekko gazu przygasa, chwilę pomuli ale czasem nawet w końcu ruszy. A wystarczy, że przed ruszeniem z postuju go zgaszę, od razu odpalę ponownie to rusza idealnie bez problemu.

    Wybaczcie mi moją rozwlekłość ale już dostaję z nim k*****y, oglądało go trzech "fachowców" (jeden nawet 2 miesiące) i żaden nie wiedział co jest nie tak.
    Proszę albo o jakąś poradę, wskazówkę lub konkretnego fachurę z Łodzi, który to naprawi a nie poogląda.
  • Poziom 42  
    Sprawa bardzo trudna do oceny na odległość. Tym bardziej, że nie widać abyś był cokolwiek "kumaty" w układach wtryskowych. Twoje opisy są typowe dla użytkownika a nie "mechanika".
    Zacząłbym od prób znalezienia serwisówki. Ona była by więcej niż połową sukcesu. Powinna zawierać opis funkcjonalny, metody diagnostyczne i informacje o czujnikach i ich wskazaniach.
    Pewnie producent przewidział jakiś interfejs do odczytu danych z "komputera" sterującego silnikiem. Bez niego jest bardzo trudno prowadzić diagnozę.
    Bawiąc się w gdybanie, podejrzewałbym złe wskazania jakiegoś czujnika lub ... przytkany wydech. Ale to tylko gdybanie...
  • Poziom 39  
    Purejety po 2005 roku nie mogą jeździć poniżej 7000 RPM, ponieważ wtedy dochodzi do przerywania i szarpania silnikiem. Jazda na lekkim gazie to jeden z eksploatacyjnych błędów.
    Co do problemów z uruchamianiem silnika to raczej nie szukaj tutaj odpowiedzi. Naprawa tych silników wymaga ogromnej wiedzy i narzędzi.