Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat leon 1.6 16V AZD - Drgania, niskie obroty

zajchu 11 Sep 2013 22:12 10260 1
  • #1
    zajchu
    Level 2  
    Witam. Mam problem z moim Leosiem. Proszę nie zlinczować że może nie przeszukałem wszystkiego jak trzeba ale sytuacja podbramkowa się zrobiła. Opiszę wszystko od początku.
    Silnik 1.6 16V AZD rok 2002 niezagazowany.
    Od kupna minęło już ok rok i wszystko było oki. Samochód kupiony od wójka więc wydawał się pewny, wszystko wymieniane na czas.
    Podczas podróży do niemiec ok tydzień temu samochód po przejechaniu ok 600 km zaczął "plewić" i gasnąć na wolnych obrotach.
    Nie miałem możliwości podjechać tam do mechanika więc jakoś objechałem z powrotem.
    Od dwóch dni siedzimy z naprawdę dobrym fachowcem i niestety problem cały czas z falującymi i niskimi obrotami, drganiem silnika i spadkiem mocy.
    1. Po pierwszym podpięciu do kompa - 3 błędy od EGR'a - zawór wymieniony, brak błędów z jego strony i niestety brak poprawy.
    2. Po wymianie EGR błędy wypadanie zapłonów na 2 i 3 cylindrze. Przełożone zostały cewki z 2 na 1 i 3 na 4 - błąd wypadanie zapłonów na 1 i 2. Zostały wymienione dwie cewki - brak błędów
    3. Sprawdzone ciśnienie - po 17 na każdym garze i sprawdzona szczelność kolektora i dolotów.
    4. Wymienione świece na oryginalne NGK
    5. Wyczyszczona i zaadoptowana przepustnica - nadal O błędów i brak poprawy.
    6. W parametrach pokazuje się wypadanie zapłonu 2 gdzie siedzi nowa cewka. Sprawdzona wiązka od sterownika do wtrysku i stwierdzona przerwa na przewodzie sterowania tymże wtryskiem. Po czyszczeniu i poprawie styków wtyki sterownika i wtyczki wtrysku brak błędów ogólnie w silniku i w parametrach i naturalnie brak jakiejkolwiek poprawy stanu zdrowia.
    7. Po dwóch dniach jazdy ok. 200 km nadal brak jakichkolwiek błędów natomiast pojawił się jeden parametr który nie daje mi spokoju:
    w/w silnik posiada dwie sondy lambda, jedna przed katalizatorem na kolektorze a druga za katalizatorem.
    Druga pracuje ponieważ na odpalonym, ciepłym silniku zmieniają się wartości napięcia natomiast pierwsza, która moim zdanie powinna "wariować" dużo bardziej niż druga ani drgnie - 0,448V i ani mniej ani więcej.
    Proszę o odpowiedź czy na te wszystkie objawy może mieć znaczenie właśnie ta sonda, czy można uznać ją za uszkodzoną czy szukać problemu w czymś innym.
    Bardzo będę wdzięczny za porady. Z góry dziękuję. Darek
  • #2
    air_pipor
    Level 9  
    Odświeżam temat, Zajchu jak rozwiązałeś swój problem ?
    mam taki sam silnik jak kolega Zajchu 1,6 16V 77KW (105PS) oznaczenie AZD bez gazu w VW Golf IV, obroty czasami falują w zakresie 560 - 820 na ciepłym silniku na biegu jałowym oraz niekiedy wywala błąd 16555 - zbyt uboga mieszanka oraz 17586 - podgrzewana sonda lambda wyjście przerwa błąd sporadyczny, ponadto autko jeździ bardzo dynamicznie i oszczędnie. Zbadałem Vagiem parametry sond lambda okazuje się że na kanale 033 (chyba sonda lambda przed katem) ma napięcia 0,43-0,45V natomiast w czasie przygazówki ma 0,39-0,55V, na kanale 036 (chyba sonda za katem) 0,07-0,06V na biegu jałowym oraz 0,07 - 0,81V na przygazówce, ponadto obie sondy w niewielkim zakresie oscylują napięciami... Czy taki zakres napięć pracy sond jest prawidłowy ?? co mogę jeszcze sprawdzić, nadmieniam, że dolot, wydech, odmę i całe podciśnienie mam szczelne, przepustnica wyczyszczona na lustro i zaadaptowana, EGR - sprawny b/u, map sensor wyczyszczony - raczej sprawny, nowa pompa paliwa, nowy filtr paliwa, wypadanie zapłonów = 0, wszystkie styki i kostki wyczyszczone.
    Proszę o pomoc i z góry dziękuję.