Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota corolla E11 - nierówne obroty,duże spalanie E11 1,3 '97

12 Wrz 2013 09:25 9009 10
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem z toyotą corollą dane jak w temacie.Objawy są takie:
    1. wysokie zużycie paliwa
    2. okopcone świece
    3. na wyższych obrotach rzuca silnikiem (nierówna praca)
    4.wolne obroty za niskie ok. 500
    5. czuć zapach paliwa
    Co wymienione:
    1. przewody i świece
    2. lambda (na Bosch uniwersalna)
    3. MAP sensor
    4. Czujnik temperatury (trójkątna wtyczka)
    Sprawdzone:
    1. sprężanie (po 13 barów na cylinder,równe)
    Po tym wszystkim dalej jest tak samo.
    Proszę o rady i pomoc
  • Poziom 31  
    Sprawdź ciśnienie paliwa, czy któryś wtryskiwacz nie cieknie i czy z regulatora ciśnienia paliwa nie leci benzyna rurką podciśnienia.
  • Poziom 18  
    Rzuć okiem na rozrząd i czy zapłon dobrze ustawiony. Wszystkie świece czarne czy jedna?
  • Poziom 9  
    Układ paliwowy szczelny, wszystkie świece czarne.Ciśnienia regulatora nie mierzyłem bo nie mam sprzętu.Po zdjęciu wężyka na powrocie w trakcie pracy leci paliwo i to dość obficie.
    Rozrząd sprawdzony-ustawiony dobrze, zapłon elektroniczny bez regulacji.Próbuję znaleźć inny zawór powrotny i go wymienić ale na razie nie znalazłem.
    Jeszcze jedno: kiedy odpinam w trakcie pracy MAP - złe objawy znikają i wszystko działa jak trzeba.Jedyne co mnie niepokoi to za niskie napięcie na przewodach od MAP zarówno na starym jak i na drugim czujniku. Czyżby oba walnięte?
    Do sprawdzonych rzeczy dodam luzy zaworowe: w zakresach norm zarówno wydech jak i ssące.
    A zapach paliwa czuć z rury wydechowej.
  • Poziom 18  
    fhufeniks napisał:
    Jedyne co mnie niepokoi to za niskie napięcie na przewodach od MAP zarówno na starym jak i na drugim czujniku
    Jakie masz napięcia?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Masz silnik 4E-FE, tak? Z czerwonym aparatem zapłonowym czy czarną cewką na wałku rozrządu?

    Dodano po 2 [minuty]:

    fhufeniks napisał:
    Czujnik temperatury (trójkątna wtyczka)
    O jakim czujniku temperatury z trójkątną wtyczką ty mówisz? Gdzie ty go masz? Ja nie kojarze takiego w tym silniku.
  • Poziom 9  
    Napięcia na MAP:
    pin 1 i 3 4,21V
    pin 1 i 2 bez podciśnienia 0,98
    pin 1 i 2 z podciśnieniem 0,98 takie same zarówno w starym czujniku jak i w drugim (używka)
    Czujnik temperatury , o którym pisałem (trójkątna wtyczka na trzy piny oznaczenie JC: K52011JC) to czujnik umieszczony pod pierwszą cewką.Drugi czujnik temperatury jest bardziej tyłu na tej samej wysokości.
    Auto ma dwie czarne cewki.
  • Poziom 18  
    fhufeniks napisał:
    Napięcia na MAP:
    pin 1 i 3 4,21V
    pin 1 i 2 bez podciśnienia 0,98
    pin 1 i 2 z podciśnieniem 0,98 takie same zarówno w starym czujniku jak i w drugim (używka)

    Który to jest dla ciebie pin 1? Mi się wydaje że ty mierzysz pomiędzy sygnałowym i plusowyn i dlatego ci tak wychodzi. To weź se zmierz między według twojej numeracji pinem 3 i 2 i napisz co ci wyjdzie. Ty to mierzysz na włączonym zapłonie czy na pracującym silniku?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ma być mniej więcej tak:
    masa - środkowy (sygnałowy) około 3,6V na włączonym zapłonie
    masa - środkowy około 1,8 V na wolnych obrotach
    jak przygazujesz nagle to do 3,5V powinno ci wejść między masą i środkowym (zależy jak przygazujesz, jak przygazujesz niezbyt nagle to mniej ci wyjdzie)
    Żeby nie było zamieszania która to masa, który plus to weź se masę z karoserii do tych pomiarów.
    Ponadto pomiędzy skrajnymi pinami, nazwijmy to lewym i prawym masz mieć około 5V
    Wszystkie pomiary na podłączonej wtyczce do MAP sensora.
  • Poziom 9  
    Zrobiłem jak pisałeś:
    masa i środkowy:po zapłonie 4,96V,na wolnych obrotach 4,95V, po dodaniu gazu 4,95V.Sprawdzałem tak oba czujniki o których pisałem.
    Dla wyjaśnienia mojego opisu pinów: dane z autodaty: pin 1 to ten po lewej stronie MAP sensora trzymanego w poziomie - wejściem podciśnienia do dołu,wtyczką do siebie.
    Pomierzyłem jak pisałeś:
    Pin 2 i 3 (wg mojej numeracji) po zapłonie 4,96.
    Piny skrajne: (1 i 3) po zapłonie 3,96V.
  • Poziom 18  
    Najprawdopodobniej sterownik masz uszkodzony.
    Nie może być 3,96V między skrajnymi pinami w prawidłowo funkcjonującm sterowniku

    Daj numer tego MAP sensora i symbol silnika napisz. Symbol silnika masz od frontu po prawej stronie na głowicy

    Sprawdź masy sterownika i zasilania jeszcze.
  • Poziom 9  
    Witam,
    przepraszam za przerwę było parę innych aut do zrobienia.Wracam do tematu:
    MAP sensor ma symbol:89420-02010 i 7119 (poniżej w srebrnym "okienku").
    Silnik: 8701 4E.Sterownika jeszcze nie sprawdzałem.
    Dzisiaj sprawdziłem kody błędów (nie zrobiłem tego wcześniej bo nie zwróciłem uwagi, że nie świeci się kontrolka-jak się okazało ktoś wyjął z niej żarówkę), wyświetlił mi się błąd 31 (MAP lub jak podaje AD VAF volume air flaw sensor-w autodacie są dwa kody o nr 31). Nie wiem tylko gdzie jest VAF w tym aucie?Chyba trzeba jeszcze raz wymienić MAP? Błąd mógł powstać ponieważ w trakcie pracy odpinałem MAP.
    Kontrolka w czasie pracy silnika nie zapala się.Błąd nie pojawił się ponownie.
  • Poziom 9  
    Witam!
    Problem został rozwiązany: przyczyną wszystkich objawów opisanych wyżej była wadliwa sonda lambda oraz zamienione miejscami przewody we wtyczce MAP sensora.
    Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i podpowiedzi.
    Pozdrawiam i...do następnego problemu!