Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota corolla E11 - nierówne obroty,duże spalanie E11 1,3 '97

fhufeniks 12 Sep 2013 09:25 10755 10
  • #1
    fhufeniks
    Level 10  
    Witam, mam problem z toyotą corollą dane jak w temacie.Objawy są takie:
    1. wysokie zużycie paliwa
    2. okopcone świece
    3. na wyższych obrotach rzuca silnikiem (nierówna praca)
    4.wolne obroty za niskie ok. 500
    5. czuć zapach paliwa
    Co wymienione:
    1. przewody i świece
    2. lambda (na Bosch uniwersalna)
    3. MAP sensor
    4. Czujnik temperatury (trójkątna wtyczka)
    Sprawdzone:
    1. sprężanie (po 13 barów na cylinder,równe)
    Po tym wszystkim dalej jest tak samo.
    Proszę o rady i pomoc
  • #2
    Orochimaru
    Level 31  
    Sprawdź ciśnienie paliwa, czy któryś wtryskiwacz nie cieknie i czy z regulatora ciśnienia paliwa nie leci benzyna rurką podciśnienia.
  • #3
    car centre
    Level 18  
    Rzuć okiem na rozrząd i czy zapłon dobrze ustawiony. Wszystkie świece czarne czy jedna?
  • #4
    fhufeniks
    Level 10  
    Układ paliwowy szczelny, wszystkie świece czarne.Ciśnienia regulatora nie mierzyłem bo nie mam sprzętu.Po zdjęciu wężyka na powrocie w trakcie pracy leci paliwo i to dość obficie.
    Rozrząd sprawdzony-ustawiony dobrze, zapłon elektroniczny bez regulacji.Próbuję znaleźć inny zawór powrotny i go wymienić ale na razie nie znalazłem.
    Jeszcze jedno: kiedy odpinam w trakcie pracy MAP - złe objawy znikają i wszystko działa jak trzeba.Jedyne co mnie niepokoi to za niskie napięcie na przewodach od MAP zarówno na starym jak i na drugim czujniku. Czyżby oba walnięte?
    Do sprawdzonych rzeczy dodam luzy zaworowe: w zakresach norm zarówno wydech jak i ssące.
    A zapach paliwa czuć z rury wydechowej.
  • #5
    car centre
    Level 18  
    fhufeniks wrote:
    Jedyne co mnie niepokoi to za niskie napięcie na przewodach od MAP zarówno na starym jak i na drugim czujniku
    Jakie masz napięcia?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Masz silnik 4E-FE, tak? Z czerwonym aparatem zapłonowym czy czarną cewką na wałku rozrządu?

    Dodano po 2 [minuty]:

    fhufeniks wrote:
    Czujnik temperatury (trójkątna wtyczka)
    O jakim czujniku temperatury z trójkątną wtyczką ty mówisz? Gdzie ty go masz? Ja nie kojarze takiego w tym silniku.
  • #6
    fhufeniks
    Level 10  
    Napięcia na MAP:
    pin 1 i 3 4,21V
    pin 1 i 2 bez podciśnienia 0,98
    pin 1 i 2 z podciśnieniem 0,98 takie same zarówno w starym czujniku jak i w drugim (używka)
    Czujnik temperatury , o którym pisałem (trójkątna wtyczka na trzy piny oznaczenie JC: K52011JC) to czujnik umieszczony pod pierwszą cewką.Drugi czujnik temperatury jest bardziej tyłu na tej samej wysokości.
    Auto ma dwie czarne cewki.
  • #7
    car centre
    Level 18  
    fhufeniks wrote:
    Napięcia na MAP:
    pin 1 i 3 4,21V
    pin 1 i 2 bez podciśnienia 0,98
    pin 1 i 2 z podciśnieniem 0,98 takie same zarówno w starym czujniku jak i w drugim (używka)

    Który to jest dla ciebie pin 1? Mi się wydaje że ty mierzysz pomiędzy sygnałowym i plusowyn i dlatego ci tak wychodzi. To weź se zmierz między według twojej numeracji pinem 3 i 2 i napisz co ci wyjdzie. Ty to mierzysz na włączonym zapłonie czy na pracującym silniku?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ma być mniej więcej tak:
    masa - środkowy (sygnałowy) około 3,6V na włączonym zapłonie
    masa - środkowy około 1,8 V na wolnych obrotach
    jak przygazujesz nagle to do 3,5V powinno ci wejść między masą i środkowym (zależy jak przygazujesz, jak przygazujesz niezbyt nagle to mniej ci wyjdzie)
    Żeby nie było zamieszania która to masa, który plus to weź se masę z karoserii do tych pomiarów.
    Ponadto pomiędzy skrajnymi pinami, nazwijmy to lewym i prawym masz mieć około 5V
    Wszystkie pomiary na podłączonej wtyczce do MAP sensora.
  • #8
    fhufeniks
    Level 10  
    Zrobiłem jak pisałeś:
    masa i środkowy:po zapłonie 4,96V,na wolnych obrotach 4,95V, po dodaniu gazu 4,95V.Sprawdzałem tak oba czujniki o których pisałem.
    Dla wyjaśnienia mojego opisu pinów: dane z autodaty: pin 1 to ten po lewej stronie MAP sensora trzymanego w poziomie - wejściem podciśnienia do dołu,wtyczką do siebie.
    Pomierzyłem jak pisałeś:
    Pin 2 i 3 (wg mojej numeracji) po zapłonie 4,96.
    Piny skrajne: (1 i 3) po zapłonie 3,96V.
  • #9
    car centre
    Level 18  
    Najprawdopodobniej sterownik masz uszkodzony.
    Nie może być 3,96V między skrajnymi pinami w prawidłowo funkcjonującm sterowniku

    Daj numer tego MAP sensora i symbol silnika napisz. Symbol silnika masz od frontu po prawej stronie na głowicy

    Sprawdź masy sterownika i zasilania jeszcze.
  • #10
    fhufeniks
    Level 10  
    Witam,
    przepraszam za przerwę było parę innych aut do zrobienia.Wracam do tematu:
    MAP sensor ma symbol:89420-02010 i 7119 (poniżej w srebrnym "okienku").
    Silnik: 8701 4E.Sterownika jeszcze nie sprawdzałem.
    Dzisiaj sprawdziłem kody błędów (nie zrobiłem tego wcześniej bo nie zwróciłem uwagi, że nie świeci się kontrolka-jak się okazało ktoś wyjął z niej żarówkę), wyświetlił mi się błąd 31 (MAP lub jak podaje AD VAF volume air flaw sensor-w autodacie są dwa kody o nr 31). Nie wiem tylko gdzie jest VAF w tym aucie?Chyba trzeba jeszcze raz wymienić MAP? Błąd mógł powstać ponieważ w trakcie pracy odpinałem MAP.
    Kontrolka w czasie pracy silnika nie zapala się.Błąd nie pojawił się ponownie.
  • #11
    fhufeniks
    Level 10  
    Witam!
    Problem został rozwiązany: przyczyną wszystkich objawów opisanych wyżej była wadliwa sonda lambda oraz zamienione miejscami przewody we wtyczce MAP sensora.
    Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i podpowiedzi.
    Pozdrawiam i...do następnego problemu!