Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gramofon Bambino - Zastąpienie kondensatora

lisztek 12 Wrz 2013 12:50 3558 11
  • #1 12 Wrz 2013 12:50
    lisztek
    Poziom 9  

Witam i uprzejmie pytam, ponieważ w temacie jestem znacząco początkujący. Kupiłem Gramofon Bambino i po paru godzinach pracy nagle pojawiło się głośne buczenie (niezależnie od ustawienia poziomu głośności). Czy taki efekt mógł powstać w wyniku uszkodzenia głównego kondensatora 50+50uF/350 ?(elwa). Jeśli tak to prośba o informacje jakim współcześnie dostępnym kondensatorem mogę zastąpić ten uszkodzony ? Czy 50+50 oznacza szeregowe połączenie wewnątrz tego kondensatora czy równoległe ?
    Z góry przepraszam jeśli odpowiedź znalazła się gdzieś na forum ale szukałem i nie udało mi się znaleźć.

0 11
  • #2 12 Wrz 2013 13:18
    yogi009
    Poziom 42  
  • #3 12 Wrz 2013 13:32
    lisztek
    Poziom 9  

To rozumiem, tylko w jaki sposób podwójny, Szeregowo czy Równolegle. Bo w jednym wypadku szeregowo to wyjdzie chyba 25 uf a równolegle 100uF ?

0
  • #4 12 Wrz 2013 13:43
    mczapski
    Poziom 38  

Podwójny tj dwa obok siebie. W zasilaczy Babmbino jest częścią filtra i nie łączysz wyjść razem. W sumie faktycznie pojemność dwukrotnie większa. Poandto w ty urządzeniu zwróć uwagę na ekranowania linii sygnałowej.

0
  • #5 12 Wrz 2013 13:55
    lisztek
    Poziom 9  

Przepraszam, ale jako, że moja wiedza jest na prawdę tu ograniczona, pozwolę sobie zadać pytania pomocnicze.

Ten kondensator ma dwie nóżki, lut jest point to point. Wymiana zatem ogranicza się do przelutowania i to jestem w stanie zrobić. Wymiana na taki sam była by najprostrza, ale niestety nie mam dostępu do takiego samego - Nie znalazłem. Jaki zatem kondensator współczesny kupić by zastąpić ten ? Czy np kupienie 100uF/400v i wlutowanie rozwiąże problem ?

0
  • #6 12 Wrz 2013 14:13
    yogi009
    Poziom 42