Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 1.9dci - brak mocy

Rkawka 12 Sep 2013 13:44 16407 18
Texa Poland
  • #1
    Rkawka
    Level 10  
    Witam , po kapitalnym remoncie silnika w lagunie II 1.9dci , pojawił się problem z mocą silnika , auto na wolnych obrotach ładnie pracuje i normalnie się wkręca w obroty natomiast podczas jazdy jedzie się jak bez turbiny ( słychać jak pracuję ) , dodam że sprawdzaliśmy cisnienie doładowania i wynosi 1.5bara , spalanie auta wzrosło do 15.6l na 100km . Już nie mam siły do tego auta , liczę na waszą pomoc
  • Texa Poland
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rkawka wrote:
    1.5bara


    Czyli go nie ma.

    Pewnie zamienione przewody od zmiennej geometrii.
  • Texa Poland
  • #3
    Rkawka
    Level 10  
    cienienie zostało ponownie zmierzone tym razem w prawidłowy sposób i jest ok jest natomiast mała ilość przepływanego powietrza , filtry oczywiście nowe , odpinaliśmy nawet katalizator i nadal stoimy w miejscu
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    Quote:
    jest natomiast mała ilość przepływanego powietrza

    A gdzie tak pokazało?Skoro umiecie czytać parametry to czego w miejscu stoicie?
  • #5
    Rkawka
    Level 10  
    Na warsztacie posiadamy cdifa ale byłem u znajomego w warsztacie i po jego diagnozie tylko ten przepływ powietrza mu się nie pobodobał , był też błąd zaworu EGR ale w tedy był zaślepiony (lecz nie pokazywał się zaden błąd na zegarach) . Podczas czyszczenia kolektora wyjąłem zaślepkę która zastosowałem do zaślepienia EGR błąd nadal był ale nie wyświetlało nic na egarach . Dziś byłem w serwisie renault zobaczyć co pokaże clip , po ustawieniu "nastaw początkowych " i skasowaniu tego błędu na zegarach pojawiły się trzy kontrolki : świec żarowych , i usterki elektronicznej oraz check i auto przechodzi w tryb awaryjny (odcina turbinę) . Co ciekawe po przejściu w tryb awaryjny pali na mieście zdecydowanie mniej 10l/100km a wcześniej jakieś 15l na 100km. Kod błędu w CDIF P180C zawór EGR obwód otwarty
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nadal jedynymi parametrami jakie podajesz to litry spalonej ropy.

    Takie teksty:

    Rkawka wrote:

    cienienie zostało ponownie zmierzone tym razem w prawidłowy sposób i jest ok


    Możesz sobie w buty wsadzić, kompletnie pojęcia o robocie nie macie skoro od zaślepiania EGR zaczynacie.

    Tak do kompletu jeszcze katalizator wytnijcie, wtedy będziecie goście :)
  • #7
    Rkawka
    Level 10  
    nie chce zakładać nowego tematu ale problem jest z zaworem EGR , sam zawór jest sprawny podmieniałem z dobrego auta i tez brałem używki od kolegów , zamieniałem zawory w całości wiec raczej możemy wykluczyć sam zawór EGR , błąd ma nr p180c , przewody od zaworu maja przejście
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rkawka wrote:
    po kapitalnym remoncie silnika


    Rkawka wrote:
    pojawił się problem z mocą silnika ,


    Rkawka wrote:
    problem jest z zaworem EGR


    Czyli podczas remontu silnika żywot zakończył EGR?
  • #9
    Rkawka
    Level 10  
    ciężko powiedzieć czy po remoncie , ponieważ kupiłem te auto uszkodzone , sam w sobie zawór jest na 100% sprawny
  • #10
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    EGR będzie kopcenie, kontrolka silnika i takie tam pierdoły, zanik mocy jest spowodowany czymś innym.

    Remont silnika, a co to jest według Ciebie remont silnika? Czyżby silnik się wkręcił i olej się skończył?
  • #11
    Rkawka
    Level 10  
    ten samochód przyjechał do nas jakieś 1.5roku temu ze stukami w silniku po zdjęciu miski okazało się ze jedna z panewek się obróciła i tak stał przez 1,5 roku jakieś dwa miesiące temu stałem się włascicielem tego auta , wał niestety był na trzeci szlif więc kupiłem nowy z serwisu , korbowód poszedł z używki ale był sprawdzony , panewki nowe tez oryginał blok był tulejowany i wymienione pierścienie ,oczywiscie głowica była regenerowana . Pompa jak i wtryski nie sprawdzane
  • #12
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ropa świeża? Filtr paliwa wymieniony? Jakie ciśnienie doładowania oraz paliwa podczas jazdy przy obciążeniu z pedałem w podłodze? Jeśli napiszesz że ciśnienia są ok a nie podasz wartości, to temat w kosz poleci.
  • #13
    Rkawka
    Level 10  
    ropy zalałem 60l i wszystko już przepalone, filtry też nowe , turbo przy 1800rpm ma już 2 bary , teraz auto dałem do elektryka i nie mogę podać żadnych wartości jak tylko odbiore obiecuję już podać wszystkie potrzebne parametry . Znalazłem ostatnio tematy z podobnym problemem , takie same obiawy jak u mnie i ten błąd p180c ale niestety z 2009 roku i nikt nie odpowiedział na temat
  • #14
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rkawka wrote:
    turbo przy 1800rpm ma już 2 bary


    Rkawka wrote:
    podczas jazdy jedzie się jak bez turbiny ( słychać jak pracuję )


    Czyli podcienienia zamienione przy gruszce od turbo, lub niesprawny zawór sterowania zmiennej geometrii, lub problem z zmienną geometrią.
  • #15
    Rkawka
    Level 10  
    turbine podłączaliśmy na stałe żeby cały czas miała doładowanie i też było bez zmian więc zawór i podpięcie przewodów odpada
  • #16
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rkawka wrote:
    turbine podłączaliśmy na stałe żeby cały czas miała doładowanie



    Ja nie chcę być złośliwy, ale kont d.... taki temat jak wszystko z Ciebie wyciągać trzeba, i przypadkiem jakieś fakty się ujawniają....
  • #17
    ziaaiz
    Level 10  
    Witam. Przechodzę tresurę z ręki trafica 2005 1,9 dci 100. Mam tego auta serdecznie dość. Podepnę tutaj problem, bo silnik podobny i objawy. Historia zaczyna się tak, że auto zostało zakupione jakieś 2 miesiące temu do komisu jako sprawne z lekką usterką. Wyglądało to tak, że auto jeździło niemal normalnie, przy mocniejszym bucie trochę zadymiło. Usterka polegała na tym, że jak przyciskało się gaz na wrzuconym luzie, to silnik miał trochę oporów by przejść przez 2400 do 2800 obrotów. Wyczuwalne było jakby wypadniecie zaplonu w tym przedziale. Poza granicami tych obrotów silnik działa dobrze. Auto zostało odstawione na lepsze czasy . Teraz powracam do niego i chcę odgadnąć co mu dolega. Sprawa się komplikuje, bo nie pali w ogole. Sprawdziłem sprężanie: 23, 24, 15, 17. I tu mi szczęka opadła, ale pamiętałem że auto odpalało i jeździło. Wymieniłem świece na nowe bo były spalone i auto odpaliło. Jednak jego moc szacuję na jakieś 10 KM. Totalny zanik mocy. Czyszczony egr, zaślepiany, podmieniany przepływomierz, bez też nie chodzi, filtr paliwa też sprawdzony, przewody paliwowe też drożne, pompy niskiego ciśnienia w baku brak, więc nie ona. Obroty wchodza powoli po wciśniętym gazie do dechy i osiągają jedynie 3800, a kiedy wcisne sprzęglo to tylko 3000. Lekko dyni na biało przy wyższych obrotach, Ktoś przede mną wymieniał solenoid na pompie, wygląda na nówkę. Tyrbo było robione pół roku temu, mam na to papiery i jeszcze się błyszczy, zresztą chodziło wcześniej. Auto pali na strzał i ładnie chodzi na jałowych, nic nie telepie. Ciśnienie na jałowych to 280 bar a z pedałem w podłodze jak dojdzie do 3000 to ma koło 500 bar. Postaram się zrobić logi. Komputer widzi obciążenie pedału gazu w zakresie 0-100%. Nie robiłem testu przelewów, bo w sumie nie znam wartości jaką powinien miec ten wtryskiwacz. Nie sprawdzałem jeszcze wydechu czy nie jest zapchany. Co jeszcze można sprawdzić i co może być przyczyną tak drastycznego spadku mocy? Auto rozpędziłem do 30 kmph na dwójce i to max co można osiągnąc. Brak dymy podczas jazdy.
  • #18
    panam
    Level 29  
    ziaaiz wrote:
    Sprawdziłem sprężanie: 23, 24, 15, 17.
    nie zdziwiła cię różnica,
    ziaaiz wrote:
    jak dojdzie do 3000 to ma koło 500 bar
    za mało, wymień wtryski i po problemie. Pozdrawiam. A jeszcze jedno nie porywaj się sam , pierwszy od rozrządu zawsze jest zapieczony, bez prasy nie dasz rady.
  • #19
    ziaaiz
    Level 10  
    roznica jest duza. odpalilem auto. urwany byl przewod od turba. swiece spalone wymienione na nowe. odpalanie na zimno nie sprawia problemow. jednak. nie wchodzi na obroty jak zimny. trzeba czekac az sie rozgrzeje. jest slaby. ja juz udowodnilem ze silnik jest do remontu ale szef wie swoje. kupili nowy przeplywomierz bo ktos nagadal ze te auta nie chodza bez niego.