Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 17td - Nadmierne spalanie,uciekający płyn chłodniczy

12 Wrz 2013 14:10 5346 17
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem ze swoim motorem. Mianowicie jest to Opel astra 1,7td z 1995r. Od jakiś dwóch tygodni zaobserwowałem nadmierne spalanie w porównaniu do poprzedniego(do tej pory około 5,5l/100km teraz około 10l/100km.) Motor od zawsze pobierał dość dużą dawkę oleju ale teraz również bierze go więcej niż brał. Do tego wszystkiego doszło jeszcze uciekanie płynu chłodzenia, wycieków nie widać a płynu brak. Po odkręceniu korka wlewu fontanna. Do tego doszły jeszcze problemy z paleniem, odpala ale po dłuższym kręceniu niż zwykle to bywało. Poczytałem troszkę i dużo osób pisze o uszczelce pod głowicą, ale ona była robiona jakieś 30tyś km temu, przy czym auto nie było w żaden sposób katowane, piłowane do granic wytrzymałości. 120km/h to była maksymalna prędkość jaką auto rozwinęło i to po rozgrzaniu silnika. Generalnie był bardzo oszczędzany. Jak sądzicie, jaki jest ciąg wad tego silnika i co mam wg.waszych opinii teraz z tym zrobić? W jaki sposób sprawdzić co w ogóle trzeba zrobić.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Tylko wydmuchana uszczelka pod głowicą.
  • Poziom 8  
    A jest jakaś metoda żeby to jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 22  
    Ja przy podobnych objawach miałem pękniętą głowice na 3i4 cylindrze.
  • Poziom 8  
    A wiązało to sie ze spadkiem mocy? Pytam gdyż u siebie nie zauważyłem żeby stracił moc, silnik też pracuję równo, nie dusi się po dodaniu gazu, generalnie działa bez zarzutów.
    A objawy z zapalaniem są takie że po nagrzaniu świec za pierwszym razem ma kłopoty z "załapaniem" kręci ładnie ale nie może "załapać". Kiedy nagrzeje świece, wyłączam stacyjkę, włączam ponownie i tą operacje powtarzam trzy razy to pali dobrze. Tylko na początku, przez kilka sekund chodzi tak, jakby nie dostawał odpowiedniej porcji paliwa. Wcześniej myślałem że to pompa paliwa w baku, ale zaniepokoił mnie ten dziwnie uciekający płyn i fontanna kiedy się go doleje i odkręci korek wlewu zbiorniczka wyrównawczego. Stąd moje pytania do Was
  • Poziom 12  
    Witam, co do płynu wiatrak ok? termostat? odpowietrz układ chłodzący po pierwsze, a wyciek może być w trakcie jazdy także gdy stajesz już nie widać go, miałem tak w swoim, z zapaleniem podobny objaw świece do wymiany po odpaleniu można odnieść wrażenie jakby był zapowietrzony od tego zacznij sprawdź wtryskiwacze a i czy olej turbina nie przedostaje się do komory spalania
  • Poziom 22  
    Nie ma co kombinować. Trzeba zdjąć głowice i wszystko będzie widać.
  • Poziom 8  
    Co do wiatraka, działa jak jest płyn, po przekroczeniu 95 stopni, czyli tak jak się powinien włączać i jak się włączał. Termostat nie wiem jak, do tej pory wszystko grało. Wtryskiwacz widać że jeden delikatnie przepuszcza ale tak jest już od dłuższego czasu i nie wadziło to w żaden sposób. Co do turbiny, nie jest ona w najlepszym stanie, olej w intercoolerze miałem już dobry rok temu kiedy wyjmowałem chłodnicę i wymieniałem na nową.
    Ale zrobię tak jak piszecie, zdejmę głowicę i obejrzę. Jeżeli uszczelka to remont, jak pęknięta głowica lub co gorsza blok to czeka przeszczep z 1.7 diesla którego mam na podorędziu.
  • Poziom 15  
    W przypadku przekładki silnika z 1.7d i założenia do niego osprzętu z 1.7TD oprócz kolektorów z turbosprężarką występują różnice które zauważyłem (jeśli 1.7D jest z przed 95r):
    -inne wtryskiwacze (od biedy mogą zostać)
    - inna pokrywa na głowicy (odpowietrzenie)
    - pompa wtryskowa (korektor dawki paliwa od doładowania)
    - koła rozrządu (inny profil zębów)
    - pasek w 1.7 d napinany pompą wody nie napinaczem
    - cieńsza uszczelka w 1.7d pod głowicą (stopień sprężania 23, a w 1.7dtl 22)
    - brak podstawki z termostatem i chłodnicy oleju w 1.7d (bez problemu do przełożenia).
    W przypadku całego silnika rozrząd pewnie można zostawić z 1.7d tylko podmienić pompę paliwową.
    Uwaga na wałku rozrządu nie ma klina! Wałek ustawia się czujnikiem zegarowym. Blokady z aukcji rzekomo do 1.7 opla można wywalić w krzaki, bo nie są do tego silnika, a sprzedający nie wiedzą co sprzedają.
    Przykład blokady mogącej uszkodzić nam wałek rozrządu Link
  • Poziom 8  
    Przełożony będzie zapewne cały silnik 1.7 diesla z 95 roku w miejsce tego 1.7 TD bez żadnych zmian poza usunięciem chłodnicy oleju . Pytanie, czy mocowania będą takie same? Mieliście może z taką zamianą do czynienia?
  • Poziom 15  
    Na 99,99% blok jest identyczny i pasuje w mocowania. Głowica też jest taka sama za wyjątkiem otworku pod uchwyt na przewód powietrza od turbosprężarki (nie ma to znaczenia).
    Astra po zmianie ma mieć silnik bez turbosprężarki?
    Przy podmianie trzeba tylko sprawdzić, aby rozrusznik pasował do wieńca. Podobno było kilka typów. Chyba, że mamy sinik z rozrusznikiem i kołem zamachowym to nas nie interesuje.
    Mi szkoda byłoby wersji turbo na rzecz wolnossącego diesla.
  • Poziom 8  
    Tak, będzie silnik bez turbo. Rozrusznik jest z całym silnikiem,kołem zamachowym etc. działającym, sprawnym który jeździ w astrze mojej mamuśki. Z tym że tam buda jest w tragicznym stanie i kombinujemy przełożyć do mojej, bardzo ładnej.
    Mi również jest szkoda turbo ale cóż, taki wyrok na siebie dał 1.7td :)
  • Poziom 15  
    Ja zostawił bym sobie osprzęt i później jeśli turbosprężarka jest zdrowa, i przerabiał bym na TD.
    Samej chłodnicy z podstawką, jeśli nie ma być montowana gdzie indziej, nie trzeba wyrzucać.
    Ma ona termostat i nie będzie wychładzać za bardzo oleju, a przyda się w gorące dni. Samą podstawkę odkręca się łatwo, wystarczy włożyć imbus w króciec na który nakręcamy filtr oleju i odkręcić go, teoretyczne łatwiej to zrobić niż wyciągać chłodnicę z auta.
  • Poziom 8  
    Oj nie, turbina to coś, co w tym silniku już od dawna nie pracowało. Dobry rok temu kwalifikowała się do wymiany. Oleju w intercoolerze było na prawdę sporo, że o wirniku nie wspomnę.
  • Poziom 8  
    A wiecie koledzy może czy jest jakaś różnica w skrzyniach biegów silnika 1.7 d i 1.7td? Chodzi o to, czy po przekładce będę mógł przerzucić skrzynię z mojego td do wolnossącego ? Dodam, że w marcu tego roku wymieniałem u siebie sprzęgło i było w nim zamontowane sprzęgło firmy SACHS od 1.7 d, nie od td. Wymieniłem na dokładnie takie samo.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Jeśli dobrze spojrzałem to według strony Link
    w astrze F 1.7dtl były skrzynie F13 i F15, a w 1.7d ta sama F13 co w turbo. Ja zmieniałem w moim 1.7dtl skrzynię z f13 na F15 i wszystko pasuje. Różnica jest w środku skrzyni (teoretycznie F15 jest na 150Nm, a F13 na 130Nm). Różnica w przełożeniach praktycznie nie jest wyczuwalna.
  • Poziom 8  
    Dzięki wielkie. W przyszłym miesiącu czeka przeszczep.
  • Poziom 15  
    Wcześniej zapomniałem, że w 1.7d występowały też pompy wtryskowe Lucas oprócz chyba popularniejszego Boscha. Warto zobaczyć jaka pompa siedzi i jakie różnice są w osprzęcie pompy. Boscha 1.7d na Boscha 1.7TD podmienia się na pewno bezproblemowo.