Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes A150 90 KM kontrolka usterki silnika, błąd położenia wałka rozrządu

12 Wrz 2013 18:30 5319 11
  • Poziom 9  
    Witam. Mercedes A150 90 KM, proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny, zapaliła się kontrolka silnika. Komputer wyświetla komunikat - błąd położenia wałka rozrządu. Po sprawdzeniu łańcucha i czujnika mechanik stwierdził, że są ok. A błędu nie można usunąć. Może ktoś miał taki przypadek? Proszę o porady. To jest Mercedes A150 90KM, benzyna. Pozdrawiam!
  • Poziom 18  
    Jaki auto ma przebieg i rok.
  • Poziom 15  
    Konkretnie jaki blad polozenia walka rozrzadu, podaj kod bledu. Rozne kody, rozne przyczyny.
  • Poziom 39  
    momo2 napisał:
    Komputer wyświetla komunikat - błąd położenia wałka rozrządu.
    Czym to było diagnozowane.
  • Poziom 11  
    Wskazuje na czujnik położenia wałka , ale należy sprawdzić nie tylko sam czujnik ale jego instalację , czy błąd jest aktywny?
  • Poziom 15  
    JAKI BŁĄD POŁOŻENIA WAŁKA - KOD BŁĘDU POPROSZĘ
    Przyczyn może być wiele, bez konkretnego kodu to jak "szukanie igły w stogu siana"
  • Poziom 9  
    witam Przebieg to 150000 a co do kodu to w warsztacie powiedzieli że: brak zgodności czujnika wałka i czujnika wału. W warsztacie niby sprawdzili rozrząd i napinacz znaki się zgadzają błąd skasowali kontrolka świeci,skasowali 3,5 setki i nic teraz podejrzewają sterownik. Auta czasami nie odpala za 1 tylko za 2 razem.czy możliwe jest że to łańcuch.

    Dodano po 49 [minuty]:

    rocznik 2006 przebieg 150000
  • Poziom 9  
    kod usterki 0001
  • Poziom 15  
    Podejrzewam P0340 - Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance
    0001 nic nie mówi, to jest auto z 2006 wiec EOBD lub OBDII, co za tym idzie kod powinien być Pxxxx, P0001 dotyczy całkiem czego innego.
    Widziałem już takie przypadki z P0341 w tych mercedesach, ale osobiście nie znam nikogo komu udało się to rozwiązać :-(
    Ludzie piszą że ten kod wyrzucać gdy silnik zapala ale potrzebuje dłuższego kręcenia rozrusznikiem.
    Prawdopodobieństwo przebiegu kabli czujnika za blisko kabli wysokiego napięcia.
    Słabe, wadliwe, połączenie pomiędzy czujnikiem a ECU.
    Coś z kółkiem na wałku rozrządu dla tego czujnika.
    Ta informacja dotyczy P0341 tylko.

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Daj znać co i jak.
    Ważny jest kod błędu nie opis. Są różne opisy do tego samego kodu, w innych autach będzie całkiem co innego. Do tego trzeba podejść że jest to Mercedes.
    Ktoś powie że to standardowy kod błędu i opis dla wszystkich aut, tak ale w bmw trzeba szukać gdzie indziej a w japońskich jeszcze gdzie indziej przyczyny.
    kody są te same ale nie inżynierowie którzy je budowali :-)
    Dlatego w różnych autach różne rzeczy się psują.
  • Poziom 9  
    witam ponownie wracam do tematu byłem w warsztacie i komputer pokazuje usterka 0001 błąd czujnika wałka brak synchronizacji czujników wałka i wału.W pod meni wartość czujnika wałka to 0 innych podzespołów są wyświetlane w różnych wartościach.jakie powinno być napięcie na kostce tego czujnika. U mnie jest na jednym niecał12 a na drugim 12,40 v trzeci to masa. po uruchomieniu silnika jest brak napięcia na czujniku. Po wypięciu kostki silnik normalnie pracuje a pomiary napięcia na kostce to 0 napięcia.
  • Poziom 15  
    jest to czujnik hall'a, więc jeden będzie napięciem akumulatora, trzeci masą, a drugi - zazwyczaj środkowy sygnałem tam gdzie miałeś "
    momo2 napisał:
    niecałe 12V
    .
    Po uruchomieniu silnika powinieneś mieć:
    1 - akumulatora 12.4V bądź 14.4V,
    3 - masa,
    2 - sygnał, powinien zmieniać stan z "blisko" 1 (pierwszego) na "blisko" masa, na przemian, ale woltomierzem tego nie sprawdzisz (za wolno reaguje) - może jakąś LED, nie próbuj podłączać żarówki bo możesz spalić ECM (za mały opór), LED'y mają bardzo wysokie opory więc nie wpłyną na pracę ECM.
    Przyczyna może leżeć w samym czujniku, połączenia pomiędzy czujnikiem a ECM, bądź samym ECM.

    napisałeś:
    momo2 napisał:
    po uruchomieniu silnika jest brak napięcia na czujniku.

    jakie napięcia odczytujesz?
  • Poziom 9  
    witam po odpaleniu silnika i odpięciu kostki z czujnika silnik pracuje a napięcia na pinach niema tylko przy zgaszonym silniku a włączonym zapłonie jest napięcie na dwóch na 1-12, na 2 -11, 3 to masa .