Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf XF105 - Niskie ciśnienie oleju na wolnych obrotach

12 Wrz 2013 21:21 6654 6
  • Poziom 16  
    Witam. Problem dotyczy samochodu Daf XF105 2007r. Auto traci ciśnienie oleju. W momencie kiedy temperatura płynu chłodniczego podniesie się na 3/4 zegara to gdy zdejmie się nogę z gazu to wyskakuje komunikat informujący o niskim ciśnieniu oleju. Do tej pory sprawdziliśmy panewki i są ok. Filtr oleju. Łożysko w podstawie filtra wymienione. Filterka wody w pionowym kanale pod turbiną nie ma. Co może być przyczyną, że gdy temperatura wzrasta to ciśnienie ginie? Co może powodować, że ta temperatura wzrasta.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Ja to bym na dzień dobry zmierzył ciśnienie zegarem,a potem kopał.Temperatura pewnie skacze bo chłodnica zabita.
  • Poziom 16  
    Ciśnienie przy temperaturze normalnej na wolnych obrotach 1.4 bar.
  • Specjalista - DAF Trucks
    1. sprawdź czy filterek płynu chłodniczego w chłodnicy oleju nie jest zapchany.Jak jest to wywal cały filterek- nie musisz czyścić tylko wyrzuć ten filterek.Gdzie on jest to pisałem tutaj nie raz na forum.
    2.Jeśli dalej jest niskie a filterek już został przez poprzedników wywalony, to miska w dół i sprawdź czy zaworek nadciśnieniowy w pompie oleju się nie poluzował (to ten po prawej stronie samochodu)jeśli jest luźny- to wykręcić śrubę na klucz 15mm o którą sie opiera, odtłuścić gwint zaworka i zaworek, posmarować Loctit'em i po dokręceniu dodatkowo zapunktować aluminiową obudowę pompy oleju wokół zaworka.Srube M10 na klucz 15mm też posmarować loctit'em.
    3. Jeżeli dalej jest niskie- to sprawdzić dolne łożysko kulowe filtra odśrodkowego oleju (Jeżeli wirówka wogóle w tym modelu jest) Często dolne łożysko wirówki jest na tyle zużyte, że ucieka całe ciśnienie oleju przez luz.
    4. Jeżeli dalej jest niskie a auto ma hamulec silnikowy MX (czyli po staremu typu DEB), to prawdopodobnie olej ucieka dźwigienkami zaworowymi- zdjąć pokrywę- odpalic silnik i patrzeć czy olej nie wylewa sie wręcz z którejś z obudowy hamulca MX w podstawie dźwigienek.
    5.Jeżeli dalej jest niskie- to należy ściągnąć tylną pokrywę bloku (zakrywającą koła rozrządu)- jest tam zaślepka do otworu technologicznego służącego do opcjonalnego napędu stałego przystawki PTO z napędem bezpośrednim.Ta aluminiowa zaślepka jest czasami lużna i przez tą zaślepkę traci cisnienie oleju.

    Jeżeli sprawdziłeś wszystko i doszedłeś do punktu 5 i dalej jest żle- pisz mi pm i podam ci kolejne typowe miejsca przez które traci ciśnienie oleju.
  • Poziom 16  
    A czy jeśli uszczelniacz wału od strony sprzęgła będzie rozwalony to też może tracić ciśnienie?
  • Poziom 32  
    Przez uszczelniacz nie będzie tracił ciśnienia.
    Zmień olej.
  • Poziom 1  
    Mam taki sam problem z ciśnieniem oleju na gorącym słabnie, Przy długich podjazdach zapala się błąd niskie ciśnienie i wysoka temperatura oleju, Na zimnym ma na biegu jałowym 4,7 mierzone manometrem na gorącym spada do 1,3 ale na wysokich obrotach trzyma 6 Filterek już ktoś wcześniej wywalił ściągam miskę, Ciekawy jestem jak się skończyła sprawa oleju REXXNIKa Pozdrawiam