Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 1.5dci 04r - Zerwany klin na wałku, nowe koło nie można ustawić rorządu

ukaszek92 13 Wrz 2013 10:07 2706 6
  • #1 13 Wrz 2013 10:07
    ukaszek92
    Poziom 8  

    Witam autko przyjechało z brakiem ładowania.
    Kompresor od klimy się rozsypał i wciągło pasek wieloklinowy pod rozrządu.
    Silnik chodził głośno.
    Ustawiliśmy rozrząd na "0" wał na klin a wałek o 5(pięć) zebów przestawiony.
    Ściągneliśmy kółko od wałka i okazało się że zerwany klin.
    Kółko używane z internetu z dobrym klinem założone.
    Rozrząd ustawiony na blokady wał i wałek nowy pasek rozrządu bo stary delikatnie poszczępiony.

    Rezulatat - rozrząd ustawiony na fabykę a nie można nim kręcić bo się blokuje.
    Czy dostały zawory ? Autko chodziło dobrze jedynie silnik pracował głośno.
    Proszę o podpowiedź czy ktoś miał podobny przypadek.

  • Pomocny post
    #2 13 Wrz 2013 10:45
    zeimp
    Moderator Samochody

    Albo mylicie się z ustawieniem wału, albo wałek rozrządu przestawiony o 180stopni, albo koło wałka inne (istnieją dwa różne typy!). Ja jednak obstawiałbym na błąd w ustawieniu - sprawdźcie na spokojnie raz jeszcze dokładnie.

  • #3 13 Wrz 2013 10:50
    ukaszek92
    Poziom 8  

    Kółko te same numery oryginału i sprawdziliśmy wymiary itp.
    Ustawienie 10 razy sprawdzaliśmy.
    Sprawdzimy teorię z kółkiem wałka rozrządu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jeśli chodzi o wałek rozrządu to jeśli obrócimy o 180stopni to znaki na pasku się nie zgodzą ale zaraz to rozbiorę i dam znać ;)

  • #4 13 Wrz 2013 16:20
    zeimp
    Moderator Samochody

    Miałem taki przypadek i mechanik pomylił się rzeczywiście z ustawieniem wałka, dlatego moja sugestia :) Niemniej jednak przyczyna tkwi w złym ustawieniu rozrządu (skoro palił przed robotą), no chyba, że faktycznie podgięło zawory...

  • #5 13 Wrz 2013 19:33
    autoas
    Poziom 41  

    Jakby pogięło zawory, to tym bardziej można by obracać silniiem, chyba, że pogięte zacierają się w prowadnicach...

  • #6 13 Wrz 2013 19:41
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    A tak trudno ustalić GMP i położenia wałków?
    Czy kliny,punkty i korektor to dzisiejsza wyrocznia?
    1 cylinder oczywiście od skrzyni liczysz?

  • #7 17 Wrz 2013 12:24
    ukaszek92
    Poziom 8  

    Tak.
    Ustawiłem jeszcze raz.
    Klin w wał wałek na blokadę.
    Rozrząd się zgodził i autko odpaliło.
    Temat zamykam. Dziękuje za pomoc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME