Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CP Lte wielki spadek prędkości - LTE Cyfrowy Polsat

Insanebrutal 13 Wrz 2013 23:16 9720 4
  • #1 13 Wrz 2013 23:16
    Insanebrutal
    Poziom 7  

    Witam,
    mam następujący problem, dzisiaj zerwało mi połączenie internetowe, na modemie (Huawei) kontrolka MODE zaświeciła się na czerwono. Zresetowałem modem i wszystko wróciło do normy oprócz prędkości internetu. Do tej pory, przez 1,5 miesiąca LTE działało bez problemu i osiągało prędkości od 40-70 Mb/s jednak po tej całej sytuacji prędkość wynosi od 0 do 70 kb/s w efekcie czego nie da się korzystać z internetu ( większość stron się nie ładuje ). Zasięg mam taki jak do tej pory był czyli między 2 a 3 kreski ( na 5 możliwych ). Nie przekroczyłem terminu płatności. Nie przekroczyłem też pakietów ( sprawdzałem na ICOK-u) a nawet jak bym przekroczył to mam www,yt itd bez limitu. Mam jeden modem, do tego podpięte 4 komputery, dwa przez Wi Fi a dwa przez kable. Odpinanie kabli nic nie dało, tak samo jak łączenie tylko z jednym komputerem. Przypomnę, że do tej pory wszystko działało i z nieznanego powodu nagle przestało. Na stronie ustawień modemu resetowałem go, sprawdzałem system i wszystko niby jest ok. Napisałem do CP maila bo dodzwonić się tam graniczy z cudem. Może to coś w ustawieniach ale nic nie zmieniałem, albo padła karta Sim ale w ustawieniach stan karty pokazuje Gotowość Sim i weryfikacja sim na: TAK. Pozatym jeśli by p[adła to chyba nie mógłbym się w ogóle połączyć a jakoś udało mi się napisać ten temat. Jeśli trzeba jakieś screeny to wrzucę. Pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 37 [minuty]:

    Polsat odpisał, że to oni zablokowali transfer do 64kb/s do końca okresu rozliczeniowego zgodnie z &3 ust. 2 regulaminu promocji "multimedialna", w którym pisze : " W celu eliminowania nadużyć - dla zapewnienia powszechnej dostępności oraz wysokiej jakości działania sieci, Cyfrowy Polsat zastrzega sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych. " Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Bo nie rozumiem jakiego nadużycia miałbym dokonać, napisałem im o co chodzi ciekawe co napiszą.

    0 4
  • #2 14 Wrz 2013 16:06
    Insanebrutal
    Poziom 7  

    Po wielu próbach skontaktowania się z Polsatem przez maila i facebooka, w końcu się udało i zadzwoniła do mnie Pani z CP. Zablokowanie transferu do 64kb/s wytłumaczyła tym, że w bieżącym miesiącu użyłem "za dużo" transferu ( łącznie powyżej 100GB ) co według niej "obciąża sieć". Jest to śmieszne. Płacę abonament, w którym mam łącznie 80GB transferu na ściąganie w pakietach (25GB - dzień, 50GB - noc oraz 5GB gratis). Przeglądanie stron WWW,, streamingi video ( youtube, vimeo itd. ), serwisy społecznościowe mam bez limitu ( nawet jak wykorzystam transfer na ściąganie to dalej mogę przeglądać strony itd ). Przyjmując, że w każdym miesiącu będę chciał w pełni wykorzystać pakiety, co daje 80GB transferu, to według tego co ta Pani twierdzi zostaje mi około. 20GB transferu na resztę, bo inaczej mi zablokują prędkość. Przypominam, że mam 4 komputery podpięte pod tą sieć. W umowie nie ma żadnego zapisku o blokowaniu szybkości łącza ani o limicie danych, jest odnośnik do regulaminu, przejrzałem cały i jedyne co tam pisze na ten temat i na co powoływała się Pani z CP to punkt : "W celu eliminowania nadużyć - dla zapewnienia powszechnej dostępności oraz wysokiej jakości działania sieci, Cyfrowy Polsat zastrzega sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych. " Nie ma żadnego zapisku o tym, ILE danych można miesięcznie wykorzystać, ani nie ma definicji słowa NADUŻYCIE. Przedstawiciel CP przy podpisywaniu umowy również nie wspominał, że CP blokuje transfer i że jest jakiś limit danych. Jak spytałem Panią przez telefon, o to, jaki w końcu jest ten limit, to mi powiedziała, że nie ma żadnego, ale zużyłem za dużo danych. To w końcu jest czy nie ma. Dalej radośnie dodała, że " przecież ma Pan dalej dostęp do internetu bez limitu, tylko parametry techniczne zostały zmienione". Próbowałem jej wytłumaczyć, że przy prędkości 64kb/s na 4 komputerach nie da się praktycznie nic zrobić i strony się w większości nie wyświetlają. Co z tego, że mam internet bez limitu jak nie mogę z niego korzystać. Dodam jeszcze, że pobrałem szczegółowy wykaz usług, gdzie według ICOK-u (internetowe centrum obsługi klienta polsatu) jest pokazane na co i ile poszło transferu. W niektórych miejscach pojawiają się dziwne wartości, według których w ciągu około minuty wykorzystałem 20GB transferu na przeglądanie stron WWW. Jest to niemożliwe przecież. Minutę wcześniej i później są normalne wartości jak 1Mb, 7Mb a tu nagle 20GB, albo potem 15GB. ( Jeśli oglądam film to obok danych pisze :"Video" , a jeśli ściągam coś to pisze :"pakiet 25GB - dzień" lub "pakiet 50GB - darmowe noce". więc to 20gb nie wzieło się ze ściągania czegoś czy oglądania filmów, tylko według ICOK-u z przeglądania WWW. ) Powiedziała również, że nie ma możliwości przywrócenia teraz poprzedniej prędkości i trzeba czekać do końca miesiąca. Jak spytałem co mam zrobić, żeby w przyszłym miesiącu mi nie zablokowali prędkości to Pani nie umiała na to pytanie odpowiedzieć. Nie wiem co mam teraz z tym zrobić.

    0
  • #4 23 Wrz 2013 07:24
    Brain86
    Poziom 2  

    sugerowałbym abyś na początku zweryfikował za co Play dostał karę a nie pisał że jest to to samo. Bo praktyki CP które są wskazane powyżej nijak mają się do decyzji UOKiK i kary nałożonej na P4.

    0
  • #5 30 Wrz 2014 23:58
    Grzegi
    Poziom 11  

    Ja korzystam z modemu ZTE MF832 od CP ale na sieci LTE PLAY i zauważyłem, że po przekroczeniu trochę ponad 100GB pobranych danych również spadła mi prędkość do 64kb/s. Wymiana na inna kartę SIM PLAY nic nie pomogła - nadal miałem 64kb/s. Było to bardzo dziwne bo Play zastrzega sobie możliwość obniżenia prędkości transmisji danych do 2 Mb/s (pobieranie) i 384 kb/s (wysyłanie) po przekroczeniu 100 GB a nie do 64kb/s! W moim przypadku wystarczyło jednak zresetować statystyki ilości pobranych danych modemu w zakładce http://192.168.0.1/index.html#traffic_statistics i uruchomić ponownie modem - wtedy prędkości wróciły do normy. Wynika z tego jednak, że jakiś rodzaj blokady prędkości jest już zaszyty w samym modemie od CP. W Twoim przypadku chyba jednak nic nie da zresetowanie statystyk modemu - z resztą nie wiem czy modem Huawei ma też podobne statystyki.

    1
  Szukaj w 5mln produktów