Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 tddi - Nie pali po dłuszym postoju

wojteknusiek 13 Wrz 2013 20:40 5298 5
  • #1 13 Wrz 2013 20:40
    wojteknusiek
    Poziom 11  

    Witam
    jak w temacie nie odpala na pierwszym razem a gdy dłużej postoi to bardzo długo kręci, świece ok co podejrzewam to paliwo a dokładnie brak, zauważyłem że jak ściągnę węża paliwowego od pompy to paliwo zasysa do zbiornika i tu się nasuwa pytanie czy tak powinno być, użyłem pompki vacum żeby zaobserwować paliwo w bezbarwnym wężu i jak tylko odłączę pompkę to paliwo szybko wraca do filtra.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

    2 5
  • #2 14 Wrz 2013 08:18
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    wojteknusiek napisał:
    zauważyłem że jak ściągnę węża paliwowego od pompy to paliwo zasysa do zbiornika i tu się nasuwa pytanie czy tak powinno być
    Układ paliwowy nie ma oddzielnej pompki podającej w zbiorniku, paliwo zasysa pompka skrzydełkowa w pompie wtryskowej. Czyli układ zasilania pracuje na podciśnieniu i jest to normalne, że kiedy go otworzysz, to paliwo cofa się do zbiornika.

    Prawdopodobnie masz gdzieś nieszczelność - na pompie lub wtryskach - i paliwo podczas dłuższego postoju powoli cofa się, zapowietrzając pompę.

    0
  • #3 14 Wrz 2013 11:34
    wojteknusiek
    Poziom 11  

    Dzięki za podpowiedź będę szukał nieszczelności.

    0
  • #4 15 Wrz 2013 08:46
    Makalon
    Poziom 16  

    przerabiałem ten temat kilka razy w focusie, 99% filtr paliwa. Często przy wymianie ludzie nie wymieniają oringów na podgrzewaczu i przykładają zbyt mało siły, żeby wskoczył na swoje miejsce.

    1
  • #5 15 Wrz 2013 18:51
    jokerro
    Poziom 33  

    Makalon napisał:
    przerabiałem ten temat kilka razy w focusie, 99% filtr paliwa. Często przy wymianie ludzie nie wymieniają oringów na podgrzewaczu i przykładają zbyt mało siły, żeby wskoczył na swoje miejsce.


    to co kolega opisał tez mnie zgubiło jednego razu co jestem juz kilka lat w tej branzy i nigdy niepowiedzialbym ze w tym wozie numer mi wywinie wlasnie filtr.
    To dobra podpowiedz i prosze sie nietlumaczyc ze byl dopiero niedawno wymieniany czyli np 1,5 roku temu jak to mowia zazwyczaj moi klienci.

    0
  • #6 31 Sty 2014 16:15
    telmut
    Poziom 19  

    Miałem to samo. Jak postał przez noc to rano długie kręcenie i albo odpalił albo zdoił akumulator. Później jak już zapalił to palił i odpalał dobrze. Do póki nie postał parę godzin. Trzy dni szukałem przyczyny. Okazało się że paliwo cofa się. Założyłem zaworek zwrotny do paliwa na zasilaniu i jak ręką odjął. Działa do dzisiaj i pali bez problemów. Fabrycznie zaworek jest na powrocie i przypuszczam że on się zawiesił chociaż nie sprawdzałem. Po założeniu drugiego na wężu zasilającym odpala rano normalnie.

    1