Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8 tddi - Nie pali po dłuszym postoju

wojteknusiek 13 Sep 2013 20:40 7869 5
  • #1
    wojteknusiek
    Level 11  
    Witam
    jak w temacie nie odpala na pierwszym razem a gdy dłużej postoi to bardzo długo kręci, świece ok co podejrzewam to paliwo a dokładnie brak, zauważyłem że jak ściągnę węża paliwowego od pompy to paliwo zasysa do zbiornika i tu się nasuwa pytanie czy tak powinno być, użyłem pompki vacum żeby zaobserwować paliwo w bezbarwnym wężu i jak tylko odłączę pompkę to paliwo szybko wraca do filtra.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    wojciechjanusz
    Level 27  
    wojteknusiek wrote:
    zauważyłem że jak ściągnę węża paliwowego od pompy to paliwo zasysa do zbiornika i tu się nasuwa pytanie czy tak powinno być
    Układ paliwowy nie ma oddzielnej pompki podającej w zbiorniku, paliwo zasysa pompka skrzydełkowa w pompie wtryskowej. Czyli układ zasilania pracuje na podciśnieniu i jest to normalne, że kiedy go otworzysz, to paliwo cofa się do zbiornika.

    Prawdopodobnie masz gdzieś nieszczelność - na pompie lub wtryskach - i paliwo podczas dłuższego postoju powoli cofa się, zapowietrzając pompę.
  • #3
    wojteknusiek
    Level 11  
    Dzięki za podpowiedź będę szukał nieszczelności.
  • #4
    Makalon
    Level 16  
    przerabiałem ten temat kilka razy w focusie, 99% filtr paliwa. Często przy wymianie ludzie nie wymieniają oringów na podgrzewaczu i przykładają zbyt mało siły, żeby wskoczył na swoje miejsce.
  • #5
    jokerro
    Level 34  
    Makalon wrote:
    przerabiałem ten temat kilka razy w focusie, 99% filtr paliwa. Często przy wymianie ludzie nie wymieniają oringów na podgrzewaczu i przykładają zbyt mało siły, żeby wskoczył na swoje miejsce.


    to co kolega opisał tez mnie zgubiło jednego razu co jestem juz kilka lat w tej branzy i nigdy niepowiedzialbym ze w tym wozie numer mi wywinie wlasnie filtr.
    To dobra podpowiedz i prosze sie nietlumaczyc ze byl dopiero niedawno wymieniany czyli np 1,5 roku temu jak to mowia zazwyczaj moi klienci.
  • #6
    telmut
    Level 19  
    Miałem to samo. Jak postał przez noc to rano długie kręcenie i albo odpalił albo zdoił akumulator. Później jak już zapalił to palił i odpalał dobrze. Do póki nie postał parę godzin. Trzy dni szukałem przyczyny. Okazało się że paliwo cofa się. Założyłem zaworek zwrotny do paliwa na zasilaniu i jak ręką odjął. Działa do dzisiaj i pali bez problemów. Fabrycznie zaworek jest na powrocie i przypuszczam że on się zawiesił chociaż nie sprawdzałem. Po założeniu drugiego na wężu zasilającym odpala rano normalnie.