Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moto Magnus - Uszkadzająca się cewka

colin578 13 Wrz 2013 21:47 6816 34
  • #1 13 Wrz 2013 21:47
    colin578
    Poziom 17  

    Witam, od kilku dni mam problem ze skuterem moto - magnus carave 2009r. 4T 80ccm poj. silnik się dusi, przerywa u tzw ."fachowca" stwierdzono, że problemem jest cewka wyzwalająca (ta z fajką) wymienił ją i było dobrze, pojechałem do domu, jednak wieczorna przejażdżka zakończyła się niemiłą niespodzianką tzn. po przejechaniu 14 km silnik w pewnym momencie (na wysokich obrotach) przy prędkości ok 65km/h zaczął przerywać. Wydaje mi się, że znowu nadpaliło cewkę. Jednak nie ma sensu wkładać nowej bo i ją pewnie uszkodzi. I teraz mam do was pytanie co może powodować uszkodzenie cewki? Po odłączeniu regulatora napięcia nic się nie poprawiło (jedynie przez swoją głupotę spaliłem żarówkę) w ostatnim czasie często się psuje i wymienione zostały: pompka ciśnieniowa, filtr powietrza i paliwa, gaźnik (do 80ccm, przepustnica 19mm), pokrywa przekładni, półksiężyc, kopka, sprężyna startera, zbierak, akumulator, gaźnik dodatkowo wczoraj czyszczony i regulowany więc problemy z układem zasilającym bym wykluczał, moduł zapłonowy był podłączany oryginalny i to samo. Proszę o pomoc, bo jak nie to go chyba podpalę :/ Dodam jeszcze, że silnik jest jeszcze docierany zostało mu ok 100km.

    Przed chwilą sprawdziłem główny przewód masy, wyczyszczony, odrdzewiony itp. dodatkowo zmierzyłem oporność cewek w magnecie (na kablach żółty - masa, biały - masa) i wyniki nie są prawidłowe, z tego co znalazłem na forum wynika że powinno być ok 1 Ohma do 1.2 Ohma na drugim przewodzie, a tu wychodzą różne duże wyniki. Poza tym na konektorach podpinanych do cewki wyzwalającej jest napięcie od 1V w porywach do nawet 19V, z tego co wiem jest tam przebieg prostokątny i napięcie powinno wynosić ok. 6V.Na odpalonym silniku, napięcie na akumulatorze również wariuje tzn. jest ok 14V ale w porywach 19V i więcej, dokładnie ciężko odczytać bo się b.szybko zmienia. Coraz bardziej przekonuje się, że uszkodzony został iskrownik/stator magneta.

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 13 Wrz 2013 22:24
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    colin578 napisał:
    problemem jest cewka wyzwalająca (ta z fajką)

    Od kiedy cewka wyzwalająca ma fajkę?
    colin578 napisał:
    Po odłączeniu regulatora napięcia nic się nie poprawiło (jedynie przez swoją głupotę spaliłem żarówkę)

    Pogratulować zasobu wiedzy i techniki naprawy.
    colin578 napisał:
    problemy z układem zasilającym bym wykluczał

    Skąd ta pewność?
    colin578 napisał:
    zmierzyłem oporność cewek w magnecie (na kablach żółty - masa, biały - masa) i wyniki nie są prawidłowe, z tego co znalazłem na forum wynika że powinno być ok 1 Ohma do 1.2 Ohma na drugim przewodzie, a tu wychodzą różne duże wyniki.

    Zmierzyłeś to czym? Standardowym tanim miernikiem elektronicznym? To gratuluję ponownie. Przydałoby się zajrzeć do jego instrukcji.
    colin578 napisał:
    Poza tym na konektorach podpinanych do cewki wyzwalającej jest napięcie od 1V w porywach do nawet 19V, z tego co wiem jest tam przebieg prostokątny i napięcie powinno wynosić ok. 6V

    Aha... Na cewce przebieg PROSTOKĄTNY???
    colin578 napisał:
    napięcie na akumulatorze również wariuje tzn. jest ok 14V ale w porywach 19V i więcej, dokładnie ciężko odczytać bo się b.szybko zmienia.

    Ponownie mierzone tanim miernikiem?

    Ergo: z takim zasobem wiedzy, podejściem i twierdzeniami oddaj ten pojazd do serwisu i zapłać za naprawę.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 13 Wrz 2013 22:45
    colin578
    Poziom 17  

    Przepraszam za pomyłki, ale od czytania wielu stron w internecie już mi się wszystko kręci. Chodzi o cewkę zapłonową, Akcja z żarówką ma związek jedynie z tym, że nie mam zwyczaju wyłączania świateł po zgaszeniu silnika. Układ zasilający wykluczam, ponieważ większość elementów została wymieniona na nowe nie dawniej niż 2 tygodnie temu, gaźnik regulowany i czyszczony wczoraj. Mierzone dobrym pożyczonym miernikiem, ale bez hold, bo mój mam poza domem. Przebieg prostokątny wymyślili koledzy na innym forum w czyimś temacie. Może i bym oddał, ale nie stać mnie na serwis gdzie za wymianę świecy biorą 80zł i mają marże 200%.

    0
  • #4 14 Wrz 2013 07:34
    jack63
    Poziom 42  

    Nie przygotowałeś się do "zajęć". Dużo tekstu a mało istotnych informacji.
    Powinieneś zacząć temat od zamieszczenia schematu elektrycznego. Potem informacja o podstawowych działaniach diagnostycznych i ich wyniki. Np. brak informacji o jakości iskry (lub jej braku ?) po zgaśnięciu silnika.
    Operujesz pojęciem "cewka" a tak na prawdę to nie wiadomo o którą ci chodzi???
    W skuterkach jest ich kilka. Nie podałeś argumentacji: dlaczego podejrzewasz akurat cewkę WN - domyślam się tylko...
    Z opisu wynika że masz więcej problemów ze skuterkiem niż rzeczona cewka. Napięcia rzędu 19V na aku są bardzo podejrzane, choć może to być zakłócenie źle wykonanego pomiaru.
    Proponuję przygotować się lepiej i zacząć temat od początku.
    PS.
    Błażej. Standardowy miernik za 15zł z reguły wystarcza do większości diagnoz. To tylko narzędzie. Najważniejszy jest jednak pomiarowiec z jego wiedzą i doświadczeniem.

    0
  • #5 14 Wrz 2013 09:42
    colin578
    Poziom 17  

    Więc tak, iskra jest niebieska, skuter normalnie odpala, da się nie jeździć na ok 1/4 odkręconej manetki, po dłuższym czasie rozwinie i prędkość 60km/h. Stawiam na cewkę WN, ponieważ po jej wymianie u "fachowca" jeździł dobrze przez 14 km nie przerywał nie szarpał itp... Jedynie raz na jakieś 3-4 minuty się zakrztusił, ale to raczej tylko do delikatnej regulacji gaźnika. Schematu nie posiadam, ale zaraz poszukam w internecie.

    Zaraz pójdę do garażu i dokładnie pomierzę wartości

    Moto Magnus - Uszkadzająca się cewka

    0
  • #6 14 Wrz 2013 10:15
    jack63
    Poziom 42  

    To, że iskra jest niebieska niewiele mówi o sprawności układu zapłonowego.
    Sprawdza się max szczelinę powietrzną jaką jeszcze przebija iskra. Poczytaj.
    Schemat jest, więc przy pomiarach posługuj się kolorami przewodów.
    Czy wiesz co i jak mierzyć?
    Układ zapłonowy jest niezależny od reszty instalacji! No może poza masą i stacyjką. Popatrz na schemat.
    Z praktyki wynika, że cewka WN jest na 3 miejscu uszkodzeń. A to że się poprawiło na 14 km może być tylko zbiegiem okoliczności. Cewkę WN można sprawdzić poza motorkiem. Wg. mnie jest dobra - tak przypuszczam.
    Na pierwszym miejscu wśród uszkodzeń jest cewka ładująca - kabel brązowy wychodzący z prądnicy.
    Czytaj dokładnie posty! Odpowiadaj dokładnie na pytania i najpierw pomyśl a potem rób!
    Chodzi efektywność diagnozy i naprawy oraz o zwykły szacunek dla poświęconego ci, przez pomagającego, czasu.

    0
  • #7 14 Wrz 2013 10:29
    colin578
    Poziom 17  

    Zaraz wydrukuje schemat, pójdę do garażu i dokładnie pomierzę i przedstawię na forum wyniki. Co dokładnie pomierzyć? napięcie prądnicy, dokładnie sprawdzić iskrę na świecy, oporności cewek ładujących, tak?

    1
  • #8 14 Wrz 2013 10:56
    jack63
    Poziom 42  

    Powoli, powoli... Tylko spokój może na uratować. :D
    Schemat jest lekko(...) nieczytelny. "Podałem" ci kabel BRĄZOWY ale po dokładnym przyjrzeniu się okazało się, że jest to kabel czarno-czerwony. Nie BR tylko B/R.
    Wypnij podwójną (dwa kable) wtyczkę z modułu i zmierz rezystancję na czarno-czerwonym. Powinno być kilkaset om. Potem pokręć wałem jakbyś chciał zapalić silnik bez świecy i mierz napięcie AC na tym kablu. Najlepiej robić to w momencie jak silnik zgaśnie, ale to pewnie niemożliwe. Niestety pomiary "na zimno" często są poprawne. Taki "urok".
    Z cewkami ładującymi są często przeboje typu "pojawiam się i znikam". Raz wszystko jest OK a za chwilę nie. Nawinięta jest z reguły bardzo cienkim drutem i to on "lubi" się przerwać lub zgrzać/zewrzeć ze sobą pewną ilość zwojów. Jak jest sztywna przerwa to mamy jasność. Jak nie to są kłopoty, bo ciężko złapać króliczka...
    Wtedy trzeba zastąpić cewkę ładującą zasilaniem zewnętrznym. Np. transformator zasilony z cewki świateł/ładowania. Ale to już inna historia.

    0
  • #9 14 Wrz 2013 12:05
    colin578
    Poziom 17  

    Że chodzi o kabel czarno-czerwony się domyśliłem bo brązowego w pobliżu chyba nie ma :) dopijam kawę i znikam na pomiary.

    Pomiar mogę zrobić po zgaszeniu silnika (silnik nie ma problemów z odpalaniem i działa poprawnie, do momentu aż manetka przekroczy ok. 1/4 obrotu) Chociaż czasami trochę ciężko odpala, rozrusznik musi trochę pokręcić, żeby silnik złapał - wcześniej tak nie było.

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Więc tak:
    Kabel czarno-czerwony miernik na zakresie 2000k ok 1300 Zimny silnik i ok 1400-1600 po zgaszeniu silnika, napięcie przy kręceniu magnetem 62-63 V AC

    Chciałem zmierzyć opór na kablach żółty i biały wychodzących z prądnicy i na każdym zakresie liczby były bardzo duże i zmieniające się, możliwe, że ja źle mierzę... (Jak ustawić miernik żeby być pewnym? mam 2k,200k,2000k i 200Ω )

    Napięcie akumulatora 12.8V
    Napięcie ładowania ok 13.8V - 14.2V jednak, na wyższych obrotach, w momencie, gdy silnik zaczyna się dusić, przerywać napięcie na ułamki sekund dochodzi do ok 19.6V później spada do normalnego i gdy silnik próbuje wkręcić na obroty sytuacja się powtarza.

    0
  • #11 14 Wrz 2013 12:17
    colin578
    Poziom 17  

    Zawory ustawiane tydzień temu na troszeczkę wiecej niż 0.05 ssący i wydechowy. Więcej ponieważ to 80ccm

    0
  • #12 14 Wrz 2013 12:21
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jack63 napisał:
    Błażej. Standardowy miernik za 15zł z reguły wystarcza do większości diagnoz. To tylko narzędzie. Najważniejszy jest jednak pomiarowiec z jego wiedzą i doświadczeniem.

    colin578 napisał:
    Napięcie ładowania ok 13.8V - 14.2V jednak, na wyższych obrotach, w momencie, gdy silnik zaczyna się dusić, przerywać napięcie na ułamki sekund dochodzi do ok 19.6V później spada do normalnego i gdy silnik próbuje wkręcić na obroty sytuacja się powtarza.

    I tutaj miernik się gubi. Pojawiają się jakieś szpile w instalacji i miernik głupieje.

    Do poprawnej pracy układu zapłonowego nie jest potrzebny obwód ładowania. Więc przewody biały i zółty oraz regulator napięcie można w tej chwili pominąć.
    Ważne są oporności cewek ładującej i wyzwalającej oraz poziomy napięć na nich przy kręceniu. Te cztery pomiary na początek przy odpiętym module. Następnie sprawdzenie cewki zapłonowej. Jak zapłon ruszy, to można się wtedy zająć resztą.
    Dobrze też założyć kapturek pomiarowy na świecę i sprawdzić, co się dzieje przy określonych obrotach. Czy iskra jest, czy zanika.

    0
  • #13 14 Wrz 2013 12:38
    jack63
    Poziom 42  

    Błażej napisał:
    I tutaj miernik się gubi. Pojawiają się jakieś szpile w instalacji i miernik głupieje.


    Nie miernik głupieje/gubi się tylko ty nie mierzysz prawidłowo!
    Aby coś dobrze zmierzyć trzeba wiedzieć co, po co, jak i czym (z jego ograniczeniami) mierzyć. A przede wszystkim jakiego wyniku pomiaru należy się spodziewać i co może go zakłócić. Np. słaby wzrok, kac lub niedopasowanie impedancji miernika do impedancji obwodu mierzonego.
    Pisałem już wielokrotnie o tym jak wyeliminować "szpile", ale wciąż pokutuje opinia, iż należy użyć miernika analogowego lub długich kabli.
    A wystarczy żaróweczka wpięta równolegle do zacisków pomiarowych i szpile pa pa...
    Czasem wystarczy skręcenie kabli pomiarowych.
    Pomiary, wbrew pozorom to trudna dziedzina. Nie jeden już zmierzył "pogodę", jak mówił mój kolega u którego praktykowałem, wypasionym miernikiem za kilka tysiaków.

    0
  • #14 14 Wrz 2013 12:44
    colin578
    Poziom 17  

    Przepraszam za brak polskich znaków, ale piszę z telefonu. Kabel niebieski - masa ok 1384 w zakresie 2000k. Czarno czerwony 1919 zakres ten sam. Żółty i biały jak pisałem wcześniej. Napięcie na kablu niebieskim rośnie do ok. 25V i spada do zera po skończeniu kręceniem magneta. Kopułki nie posiadam. ;/

    0
  • #15 14 Wrz 2013 13:50
    jack63
    Poziom 42  

    Jakieś kosmosy!
    Coś źle mierzysz (większa szansa) albo coś jest sknocone!
    Napięcie 25V (jakie AC czy DC???) na kablu niebieskim - impulsator ???
    Rezystancje cewki ładującej i impulsatora rzędu megaom?????
    Kable były odpięte od modułu? Czy może mierzyłeś rezystancję i obracałeś wałem?
    Do poprawki!
    Pisz dokładnie co i jak robisz!!! Jak nie to pa, pa.

    0
  • #16 14 Wrz 2013 14:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    jack63 napisał:
    Pisałem już wielokrotnie o tym jak wyeliminować "szpile", ale wciąż pokutuje opinia, iż należy użyć miernika analogowego lub długich kabli.
    A wystarczy żaróweczka wpięta równolegle do zacisków pomiarowych i szpile pa pa...


    Spróbuj tego w simsonie :D Ja poległem. Miernik wchodził poza zakres i szalał nawet jak był ODPIĘTY od motoroweru i leżał obok :D Ot taka mała mobilna stacja zagłuszania radiowego.
    Czujnik obecności iskry można sobie zrobić. Nawet z guzika. I to nie jest żart!

    A z powyższego widać, że autor ma raczej mizerne pojęcie o zagadnieniu. Powtórzę jeszcze raz propozycję oddania sprzętu do specjalisty

    0
  • #17 14 Wrz 2013 15:01
    jack63
    Poziom 42  

    No cóż. Pewnie przy tym Simsonie szalałby nawet gdyby był bez baterii... Istne złe moce lub miernik za mniej niż 15 zł. Powinieneś odprawić egzorcyzmy. :D
    Na poważnie. Pewnie nawet nie próbowałeś "zapiąć" jakiejś rezystancji (moja ulubiona żaróweczka) na wejście napięciowe ???
    A guzik musi być o dużym rozstawie dziurek i nie może być metalowy!
    Można użyć dwa gwoździe i dwa korki oraz przezroczystą rurkę. Jest regulacja odstępu i można w przybliżeniu określić napięcie. W wykonaniu profesjonalnym nazywa się to iskiernik pomiarowy i służy do pomiaru bardzo wielkich napięć.

    0
  • #18 14 Wrz 2013 15:52
    colin578
    Poziom 17  

    Jacek62 na niebieckim kablu napięcie 25V AC przy odpiętym module CDI i kręceniem wałem. Oporność mierzona bez kręcenia wałem. Nie opisywałem dokładnie, ponieważ robiłem tak jak kazałeś tzn. odpięty moduł itd...

    Edit:
    Przeprowadziłem mały eksperyment z neonówką. Wyniki są takie że neonówka przyłożona do kabla WN świeci nawet, gdy silnik zaczyna się dusić, może delikatnie przygasa. Neonówka nie świeci, gdy puszcze manetkę i silnik chodzi na jałowych, wtedy tylko delikatnie się jarzy.

    0
  • #19 14 Wrz 2013 16:39
    jack63
    Poziom 42  

    Czyżby cewki miały ponad 1000000 omów??? Niemożliwe!
    Te 25V też jest podejrzane. Z reguły są to okolice 2 V przy "kopaniu".

    Czytaj dokładnie posty!!!
    Odpowiadaj dokładnie na KAŻDE pytanie/sugestię/wątpliwość. Jak nie rozumiesz pytania lub nie wiesz jak zrealizować polecenie PYTAJ.
    W przeciwnym razie będziemy rozmawiać jak ślepy z głuchym i nic z tego nie wyjdzie.

    PS.
    Nie wiem co miały dać próby z neonówką?
    Co z luzami zaworowymi?

    0
  • #20 14 Wrz 2013 16:50
    colin578
    Poziom 17  

    Więc żeby zmierzyć opór cewek muszę masę miernika do ramy, a czerwonym kablem do wyjść cewek, tzn kabel niebieski, czarno czerwony, żółty i biały (dwa ostatnie mogę pominąć bo nie są potrzebne do zapłonu), na jaki zakres ustawić miernik? Pytam bo chce mieć pewność że dobrze mierzę.

    Napięcie takie wyszło w zakresie 200V AC przy kręceniu rozrusznikiem...

    Próba z neonówką miała ustalić czy napięcie jest podawane przy duszeniu się silnika... (Już wiem, że nie wnosi to nic do tematu)

    O luzach pisałem (chyba, że z telefonu nie doszło ;/) luzy ustawiane tydzień temu na troszeczkę więcej niż 0.05. Więcej bo to 80ccm jest tak około 0.065. Ale jak pójdę do garażu to mogę je jeszcze dokładnie ustawić na 0.05

    0
  • #21 14 Wrz 2013 17:20
    jack63
    Poziom 42  

    Luzy mają być. Jakie to osobny problem. Zawory maja się domykać. Jakie ciśnienie sprężania?
    Przy pomiarach rezystancji cewek kolory kabli miernika nie powinny być istotne.
    Ustaw zakres 2 k om i dość mocno dociskając dotykaj nie ramę tylko aluminiowy korpus silnika a najlepiej podstawę cewek. Drugą sondę staraj się docisnąć szpicem (lub włozyć do środka) do złączki kabla czarno czerwonego.
    Nie trzymaj rękami metalowych części sond, bo fałszujesz pomiar rezystancją skóry. Spróbuj chwycić sondy na zakresie 2 Mega om to zobaczysz.
    Napięcia mierz na zakresach:
    1. Impulsator : 20V
    2. Cewka ładująca : 1000V (chyba to max miernika?)
    Zmierz rezystancję (zakres 2k om) między kablami niebieskim i czarno-czerwonym.

    0
  • #22 14 Wrz 2013 17:34
    colin578
    Poziom 17  

    Nie mam manometru żeby wkręcić w świece, ale kciuk ciężko utrzymać w otworze (wypycha go) cylinder tłok itd... ma 318km przebiegu więc powinno być dobre ciśnienie. Może uda mi się pożyczyć manometr od kolegi który ma warsztat.

    Cewka ładująca to ten kabel czarno-czerwony? pomiar na odpalonym silniku, czy tylko kręcić magnetem?

    Edit:

    Napięcia i opory mierzone na takich zakresach jak podałeś.

    opór czarno-czerwony - masa= aluminiowa obudowa przy magnecie różnie 7.9 1.12 najczęściej wyświetla 1.22

    czarno-czerwony i niebieski od 3.75 do 15.5

    napięcie impulsatora ok 1V
    napięcie cewki ładującej (nie wiem już sam czy AC czy DC, wydaje mi się że AC) więc tak na AC wyszło 60V w zakresie do 750, a DC 034V w zakresie 1000V

    manometr do ciśnienia będę miał prawdopodobnie jutro.

    0
  • #23 14 Wrz 2013 19:13
    jack63
    Poziom 42  

    Co zmieniłeś, że wyniki pomiarów są bliższe temu co ja przewidywałem?
    Czyżbyś chciał mi się przypodobać??? :D
    Zapomniałem napisać w ostatnim poście, choć pisalem o tym wcześniej. Pomiary napięć na zakresie AC, czyli napięcie przemienne. Jakbyś coś poczytał i pomyślał to było by to oczywiste.
    Napięcia mierzymy przykręceniu wałem. Tylko wtedy cewki generują napięcie! To powinieneś już wiedzieć.
    Rezystancje mierzymy gdy wał się nie kręci.
    Zrób jeszcze raz pomiary rezystancji:
    1. B/R do masy.
    2. L do masy
    3. B/R do L
    Zakres 2k om lub 20k
    Pomyśl jakie powinny być zależności między tymi pomiarami.
    Nie może być takich kosmicznych rozrzutów w pomiarach rezystancji albo coś jest nie tak.
    Przy pomiarach napięć rozrzuty 10% to normalne. Prędkość obrotowa się zmienia.
    Trochę niskie napięcie na B/R.
    Poczytaj w moich postach jak zmierzyć jakość iskry i zrób ten pomiar. To 3 minuty a powie dużo o sprawności układu zapłonowego
    Jaki masz miernik?
    Czy coś nie ociera utrudniając obrót wału. Czy wał nie jest skrzywiony ?
    Czy silnik się nie zaciera?
    Co z wydechem czy nie jest zatkany?

    0
  • #24 14 Wrz 2013 19:23
    colin578
    Poziom 17  

    Nic nie zmieniałem :) pomiary zaraz pójdę i zrobię. W silniku nic nie obciera, silnik się nie zaciera, wydech trochę strzela (mechanik od skuterów stwierdził że przez większy gaźnik dopala jeszcze w tłumiku, mi się wydaje, że troszkę zaworki podregulować i będzie git) tłumik jakiś miesiąc temu czyściłem wyciorem :D jedyne co obciera przy pierwszym obrocie koła w tył to leciutko zwichrowana tarcza hamulcowa z tyłu (mam nową, ale nie mogę się za to zabrać) W tym momencie mierzę jakiś gówienkiem za 20zł bo pożyczony musiałem oddać, a mój leży na wsi, a nie mam czym jechać ;/

    Sprawdzenie jakości iskry tzn. sprawdzać ją normalnie dotykając np. do kolanka i zwiększać przerwę między elektrodami tak?

    0
  • #25 14 Wrz 2013 19:38
    jack63
    Poziom 42  

    Coś koło tego. Lepsza, bo aluminiowa i bliżej, jest głowica. Nie zwiększasz przerwy między elektrodami tylko odsuwasz kabel WN. Fajka i świeca mało że zbędne to z nimi "se ne da".
    Co to za teoria o dopalaniu i większym gaźniku? To z bajek Andersena???

    0
  • #26 14 Wrz 2013 19:42
    colin578
    Poziom 17  

    właśnie idę do garażu mierzyć, teoria o dopalaniu to już niestety pytanie do "fachowca"

    B/R - masa pojawia się i znika ok 6.02
    niebieski - masa 3.75 do uwaga ok 15
    B/R - niebieski różnie... 1,2 14,84 6,12 14,27

    Wszystko mierzone na zakresie 20k

    iskra ładna niebieska, przeskakuje do obudowy zaworów (poprowadzona jest do jednej ze śrubek masa z akumulatora) na ok 4mm (mierzone na oko...) Głowica pod plastikami, a w garażu stoi jeszcze samochód i ciasno żeby zdjąć.

    Przy okazji zgadałem się z kolegą i mówił, że jego kolega miał podobny problem, że uszkadzało mu cewkę (wiem znowu wracam do tego, że uszkodzona jest cewka), spalił dwie, wymienił regulator napięcia kupił trzecią cewkę i problem znikł, czy jest to możliwe? Skoro ustalono, że układ zapłonowy jest niezależny od regulatora wydaje mi się to bezsensu...

    0
  • #27 16 Wrz 2013 08:11
    jack63
    Poziom 42  

    Te 4 mm to stanowczo za mało. Powinno być więcej niż 10!
    Jednak wciąż mam wątpliwość co do twoich pomiarów. Nie może być takich rozbieżności!
    Sprawdź masy prowadzone kablem zielonym. Szczególnie masę cewki WN, masę silnika masę regulatora.
    Jeżeli masy są uszkodzone to mogą się dziać cuda z cewką WN i regulatorem (wysokie napięcia świateł i ładowania).

    0
  • #28 16 Wrz 2013 14:44
    colin578
    Poziom 17  

    Pomiary wiem, że wychodzą "magiczne", ale takie wychodzą :/ mierzę według twoich porad. Masy sprawdzane były w pierwszej kolejności i są dobre. Zaraz idę robić blokadę wariatora i ściągacz do magneta i zobaczę co siedzi w iskrowniku. 10mm iskry nie ma na pewno

    0
  • #29 18 Wrz 2013 17:33
    colin578
    Poziom 17  

    Ściągacz zrobiony (nawet dwa) i dupa blada, płaskownik 8mm lekko się wygiął, śruba M10 ukręciła, a magneto siedzi i w dodatku śrubką pewnie uszkodziłem cewkę więc iskry już brak . Mam pytanie te oryginalne ściągacze do carave są z prawym i lewym gwintem, jaki kupić? Magneto kręci się w prawą stronę (przy kręceniu rozrusznikiem)

    0
  • #30 18 Wrz 2013 19:12
    jack63
    Poziom 42  

    Daj zdjęcie magneta.
    Większość kół magnesowych (o ile nie wszystkie) mają gwint wewnętrzny wewnątrz zagłębienia na nakrętkę mocującą. W ten gwint wkręca się ściągacz ze śrubą wewnątrz.
    Jeżeli próbowałeś ciagnąc za zewnętrzną stronę koła, to masz pogięte magneto. :cry:
    Dorób u tokarza lub kup porządny ściagacz z płaskim zakończeniem twardej śruby wyciskającej. Jak nie to zniszczysz czop wału!

    0