Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN D0836 - Podłączenie pedału gazu i nastawnika pompy wtryskowej.

14 Wrz 2013 09:47 6468 8
  • Poziom 24  
    Witam.
    Posiadam silnik zdemontowany z ciężarówki MAN, model silnika to D0836LOH, silnik ma być zaadoptowany do innego pojazdu.
    Przy pompie wtryskowej jest nastawnik pompy firmy VDO o numerach 408404/2/3, natomiast potencjometr pedału gazu posiada nalepkę Bosch z numerem 0205 001 206.
    W pierwotnym pojeździe silnik nie był wyposażony w sterownik EDC, niestety osoba sprzedająca silnik nie posiadała wiązki łączącej potencjometr pedału gazu i nastawnik.

    Poniżej obrazki obu elementów.
    MAN D0836 - Podłączenie pedału gazu i nastawnika pompy wtryskowej.

    MAN D0836 - Podłączenie pedału gazu i nastawnika pompy wtryskowej.

    Proszę o schemat podłączenia, połączenia obu elementów ze sobą.

    Pozdrawiam.
    Grzegorz.
  • Poziom 31  
    Witam.
    Podaj więcej danych.
    Jakie EDC ? (MS 5,MS 6,1 itd.)
  • Poziom 24  
    To silnik, który nie był wyposażony w sterownik EDC.
    Mam dokumentację od EDC 6.4, ale tam już jest inna pompa wtryskowa, a potencjometr pedału gazu jest podłączony do sterownika. Tutaj było rozwiązanie, że był pedał gazu i ten nastawnik, niestety wiązki do tego nie było.
    Więcej danych nie mam .
    Do rozwiązania problemu myślę, że wystarczą informacje, o typie nastawnika i pedału gazu.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia V max i sygnał z indukcyjnego czujnika obrotów dla ograniczenia maksymalnych obrotów wału. Myślę, że MAN miał podobny system ale na 100 % tego nie wiem.
  • Poziom 24  
    Rozumiem, niestety żadnej dodatkowej skrzyneczki-sterownika sprzedający silnik nie dał:(.

    Faktycznie może być, że jakiś sterownik e-gazu jest potrzebny.
    Dysponujesz może odpowiednim schematem do tego?

    Kiedyś gdy pracowałem w fabryce man- autobusy koło poznania, można by było z tzw. systemu bazy danych wydrukować taki schemat za pomocą programu EZIS, niestety dwa lata temu szefostwo w Niemczech stwierdziło, że fabrykom nie jest potrzebny dostęp do schematów autobusów, które wyjechały już z fabryk man.
    W dzisiejszych czasach w manie jest już sterownik edc ms7c32, więc o sterowniku egaz nie ma mowy :(.

    Może ktoś dysponuje takowym schematem?
  • Pomocny post

    Poziom 19  
    Witam sądzę że masz system EMS 3,3 B a masz numer podwozia tego pojazdu lub typ silnika D 0836LOH i cyfry dalej są potrzebne
  • Poziom 24  
    Schematy są zrozumiałe, dokładny model silnika podam jutro, odnośnie linki, to silnik ten ma być zaadoptowany do naszego poczciwego Autosana, właśnie o to nam chodzi żeby nie było linki ;).

    Poszukam odpowiedniego sterownika i będę kombinował.
  • Poziom 2  
    daro111
    Thank you very much to me these files helped suggest suggest to post here dumps 27S256 EMS 3.3