Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi 100C4 zamki pneumatyczne

14 Mar 2005 00:10 5687 6
  • Poziom 11  
    jak sterowane są zamki minusami ?....plusami ? ..czy plusem i minusem z centralki alarmowej sterowanie jest plusem i minusem proszę o pomoc !!
  • IGE-XAO
  • Poziom 25  
    Sprawdz. Jak podlaczysz odwrotnie to nic sie nie stanie zlego, poprostu nie bedzie zadnej reakcji.
    Ale tam chyba oba sygnaly sa podawane na jeden przewod (plus i minus) w zaleznosci czy chcesz otworzyc czy zamknac auto.
  • IGE-XAO
  • Poziom 15  
    Zamek centralny

    Wyróżniamy dwie podstawowe wersje pneumatycznego zamka centralnego stosowanego w starszych modelach Audi (80,90,100,200,5000 itp.). Poniżej omówione zostaną obie z nich i przedstawione ich schematy elektryczno-pneumatyczne.

    Starsze modele Audi (5000/100/200 przed rokiem 1984, 4000/Coupe/Quattro/80/90 do roku 1988) posiadały zamek centralny sterowany z drzwi kierowcy a nowsze (5000, 100, 200 od roku 1984; 80, 90 od 1988 roku) z obu drzwi przednich (kierowcy i pasażera).

    Wersja pierwsza - sterowanie z drzwi kierowcy

    W skład systemu wchodzi:

    pompa powietrza wraz ze sterownikiem [1.] (złącze 3 - stykowe)

    instalacja pneumatyczna (rurki [3.] + "akumulator ciśnienia" [4.])

    siłowniki [5a-5d] wraz z wyłącznikami (drzwi kierowcy - [5a])

    Siłowniki pneumatyczne:

    5a - drzwi kierowcy

    5b - drzwi pasażera, przód

    5c - drzwi tylne

    5d - bagażnik/wlew paliwa

    Pompa powietrza umieszczona jest w prawym górnym rogu bagażnika obok zbiornika paliwa.

    Pompa powietrza zasilana jest pośrednio (przewód czerwono/czarny) przez przełącznik w siłowniku drzwi kierowcy a obwód elektryczny zabezpieczony bezpiecznikiem nr 19 (10A) [2.]. Sterowanie polega na podawaniu "+" zasilania przy przekręcaniu kluczyka w drzwiach raz na styk nr 1 sterownika pompy (przewód zielono/czerwony) a raz na styk nr 3 (przewód zielono/niebieski). Pompa posiada wyłącznik ciśnieniowy, który po zamknięciu wszystkich drzwi i osiągniecia zadanego ciśnienia wyłącza układ. Ujemny przewód zasilania układu na kolor brązowy (styk nr 2).

    Wersja druga - sterowanie z obu drzwi przednich

    W skład systemu wchodzą te same elementy co poprzednio z tą różnicą, że pompa posiada 7 - stykowe złącze. Sterownik pompy zasilany jest tym razem bezpośrednio. Zasilanie przez bezpiecznik nr 19 [2.] (10A) podawane jest na styk nr 1 (przewód czerwono/czarny). Największa róźnica polega na sposobie sterowania pompą. Sygnał sterujący z przełącznika w drzwiach kierowcy podawany jest na styk nr 4 (przewód zielono/czerwony) natomiast sterowanie z drzwi pasażera na styk nr 3 (przewód zielono/niebieski) pompy. Do przełączników w drzwiach doprowadzone są potencjały "+" i "-" (kolory przewodów odpowiednio czerwono/czarny i brązowy). Podczas zamykania drzwi na styk pompy (3 lub 4) podawany jest potencjał "+" lub "-". Ujemny przewód zasilania układu na kolor brązowy (styk nr 2).

    Typowe usterki:

    przepalony bezpiecznik

    nieszczelność w układzie pneumatycznym

    uszkodzona pompa powietrza lub wyłącznik ciśnieniowy

    wszelkie uszkodzenia elektrycznych przewodów połączeniowych lub brak dobrego styku na złączach

    Opracowano na podstawie Huw's Audi Garage.
  • Poziom 11  
    rozwiązałem ten problem w taki sam sposób jak ty mi powiedziałeś .....dziekuję ...ci...kordel ........................niwe według twojego schematu nie bede miał problemów z montażem w innych pojazdach serdecznie dziekuję
  • Poziom 21  
    ja mam audi a3 z 2001r i z moje pompki wychodzą 2 wężyki:( przy ruszaniu kluczykiem pompka brzęczy a nic nie dmucha, nie zasysa:( wiecie może co może byc uszkodzone?
  • Poziom 12  
    Rozumiem ze przy pompce sprawdzales cisnienie powietrza zasysanego,jak nic nie wychodzi to pompka uszkodzona,jesli wychodzi przy pompce a silowniki nie schodza,to masz gdzies przerwany wezyk lub membrana w ktoryms silowniku jest uszkodzona,najczesciej pada silownik zamkniecia klapki wlewu paliwa,pozdrawiam
  • Poziom 21  
    silnik brzęczy, ale nie czuć zeby zasysał bądz dmuchał powietrze, tam jest elektromagnes nie wiem jakie on spełnia zadanie ale jeśli on nie zamyka dopływu powietrza to wydaje mi sie ze to pompka( nie silnik jest uszkodzony) proszę jednak kogoś obeznanego w temacie o imformację dotyczącą zadania elektromagnezu.. jest to jakiś elektrozawór??

    pompka ma 2 węzyki jedym pobiera drugim dmucha powietrze??

    akumulator ciśnienia znajduje sie gdzieś dalej czy jest zintegrowany w pompce?? o jeszcze jej nie rozbierałem tak na cześci pierwsze, zdjąłem jedynie pokrywe, ale nic tam nie widac:(