Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007 - Rozładowuje sprawny akumulator w ciągu doby

14 Sep 2013 21:10 12630 29
  • #1
    User removed account
    Level 1  
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    Erwin123
    Level 26  
    Odepnij body i sprawdz pobór.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • Relpol przekaźniki
  • #4
    atip
    Level 15  
    60mA to jest OK, po jakim czasie od wyłączenia stacyjki i zamknięcia auta widzisz 1.5A? Musisz odczekać jakieś 5 do 10 minut i dopiero sprawdzić, ja tak dla pewności bym sprawdził po 15 min. Jeśli po 15 min zobaczysz około 120mA to może być wina samego akumulatora.
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    atip
    Level 15  
    Bezpieczniki i przekaźniki są w:
    - Body control unit
    - przegrodzie silnika (skrzynka bezpieczników)
    - bagażnik (skrzynka bezpieczników)
    Czy sprawdziłeś na pewno wszystkie bezpieczniki i przekaźniki? Jeśli tak to może coś co jest zasilane bezpośrednio, spotkałem się już z takimi obwodami w fiacie. Niestety nie posiadam żadnego schematu. :-(
    Jak kolega wyżej pisał może to być coś związane z BODY.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Czy przypadkiem coś nie przestało działać, albo są z tym problemy, jak np radio?
    Może w tym tkwi problem.
    Bez schematu ciężko będzie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bardzo by pomógł Amperomierz Cęgowy prądu stałego. To byś "przedzwonił" kabel po kablu.
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    raalffi wrote:
    Przekaźniki pod maską sprawdzone, trop zaprowadził mnie do body komputera. Otóż po odłączeniu klemy słychać pyknięcie przekaźnika dochodzące właśnie z wnętrza body. Czy w tym body jest jakiś przekaźnik


    Kolego zamknij samochód centralnym i obserwuj wskazania amperomierza.
    PO kilku mninutach body odłaczy zasilanie i przekaźnik wyłączy się.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak się bawisz (bo zakładam, ze warsztatu nie prowadzisz) w elektromechanikę to zaopatrz się w miernik cęgowy DC... w rozruszniku nie ma co pobierać prądu, może brać alternator, a jak nie to wróć do BCM, możesz mu odpiąć zasilanie licznik migał nie będzie choć jeśli z odpiętym BCM spróbujesz włączyć zapłon to trochę błędów się narobi.
  • #13
    atip
    Level 15  
    Najprędzej Alternator jak kolega pisze. Jak będziesz miał jeszcze raz taki pobór to odłącz B+ na alternatorze, ten największy przewód. Rozrusznik to strata czasu.
    Piszesz 2A - 2.5A, alternator dioda na 100 procent.
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    Ireneo
    Level 41  
    Plus do alternatora z tego co kojarzę jest odkręcany przy akumulatorze,w 1,4 na 100 %,idzie wprawdzie przez rozrusznik,ale możesz w kilka chwil stwierdzić czy to alternator czy elektronika.A walczysz z tym już 2 dni.
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    Ireneo wrote:
    Plus do alternatora z tego co kojarzę jest odkręcany przy akumulatorze

    Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007 - Rozładowuje sprawny akumulator w ciągu doby
  • #18
    User removed account
    Level 1  
  • #19
    Ireneo
    Level 41  
    raalffi wrote:
    Po przekręceniu kluczyka prąd ponownie zaczyna być pobierany

    Alternator dostaje wzbudzenie.
  • #20
    dabu
    Level 32  
    Po podłączeniu do komputera powinieneś mieć błąd związany z can-em w body.Wymiana alternatora tutaj nic nie pomoże. Body najprawdopodobniej do wymiany.
  • #21
    tzok
    Moderator of Cars
    Zobacz czy inne obwody nie mają zasilania. U mnie zawilgła skrzynka bezpieczników pod maską i jeden z przekaźników się nie rozłączał. Z wierzchu był suchuteńka, a w środku zielono.
  • #22
    dabu
    Level 32  
    Niech zrobi prosty test, gdy jest pobór prądu niech odłączy akumulator, następnie alternator, jeśli po uruchomieniu auta i zgaszeniu z odpiętym + alternatora poboru nie ma szukaj w body.
  • #23
    User removed account
    Level 1  
  • #24
    dabu
    Level 32  
    Ostatnio miałem taki sam przypadek na serwisie. Sprawdż ten body na błędy i wszytko będzie jasne, mówiłem że wymiana alternatora nic nie daje.
  • #26
    User removed account
    Level 1  
  • #27
    tzok
    Moderator of Cars
    ELM327 się komunikuje z tym autem, tylko żeby połączyć się z BCM potrzebna jest przejściówka lub dołożenie przełącznika linii CAN. Używane BCM kosztuje ok 300zł, ale pozostaje jeszcze kwestia jego "przysposobienia" do zainstalowania w innym aucie, trzeba liczyć z 500-600zł za body + wymiana, także nie ma co w ciemno wymieniać.
  • #28
    User removed account
    Level 1  
  • #29
    User removed account
    Level 1  
  • #30
    User removed account
    Level 1