Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Grande Punto 1.2 8V 2007 - Rozładowuje sprawny akumulator w ciągu doby

14 Sep 2013 21:10 13347 29
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • #2
    Erwin123
    Level 26  
    Odepnij body i sprawdz pobór.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    atip
    Level 15  
    60mA to jest OK, po jakim czasie od wyłączenia stacyjki i zamknięcia auta widzisz 1.5A? Musisz odczekać jakieś 5 do 10 minut i dopiero sprawdzić, ja tak dla pewności bym sprawdził po 15 min. Jeśli po 15 min zobaczysz około 120mA to może być wina samego akumulatora.
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    atip
    Level 15  
    Bezpieczniki i przekaźniki są w:
    - Body control unit
    - przegrodzie silnika (skrzynka bezpieczników)
    - bagażnik (skrzynka bezpieczników)
    Czy sprawdziłeś na pewno wszystkie bezpieczniki i przekaźniki? Jeśli tak to może coś co jest zasilane bezpośrednio, spotkałem się już z takimi obwodami w fiacie. Niestety nie posiadam żadnego schematu. :-(
    Jak kolega wyżej pisał może to być coś związane z BODY.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Czy przypadkiem coś nie przestało działać, albo są z tym problemy, jak np radio?
    Może w tym tkwi problem.
    Bez schematu ciężko będzie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Bardzo by pomógł Amperomierz Cęgowy prądu stałego. To byś "przedzwonił" kabel po kablu.
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    raalffi wrote:
    Przekaźniki pod maską sprawdzone, trop zaprowadził mnie do body komputera. Otóż po odłączeniu klemy słychać pyknięcie przekaźnika dochodzące właśnie z wnętrza body. Czy w tym body jest jakiś przekaźnik


    Kolego zamknij samochód centralnym i obserwuj wskazania amperomierza.
    PO kilku mninutach body odłaczy zasilanie i przekaźnik wyłączy się.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak się bawisz (bo zakładam, ze warsztatu nie prowadzisz) w elektromechanikę to zaopatrz się w miernik cęgowy DC... w rozruszniku nie ma co pobierać prądu, może brać alternator, a jak nie to wróć do BCM, możesz mu odpiąć zasilanie licznik migał nie będzie choć jeśli z odpiętym BCM spróbujesz włączyć zapłon to trochę błędów się narobi.
  • #13
    atip
    Level 15  
    Najprędzej Alternator jak kolega pisze. Jak będziesz miał jeszcze raz taki pobór to odłącz B+ na alternatorze, ten największy przewód. Rozrusznik to strata czasu.
    Piszesz 2A - 2.5A, alternator dioda na 100 procent.
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    Ireneo
    Level 42  
    Plus do alternatora z tego co kojarzę jest odkręcany przy akumulatorze,w 1,4 na 100 %,idzie wprawdzie przez rozrusznik,ale możesz w kilka chwil stwierdzić czy to alternator czy elektronika.A walczysz z tym już 2 dni.
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    User removed account
    Level 1  
  • #19
    Ireneo
    Level 42  
    raalffi wrote:
    Po przekręceniu kluczyka prąd ponownie zaczyna być pobierany

    Alternator dostaje wzbudzenie.
  • #20
    dabu
    Level 32  
    Po podłączeniu do komputera powinieneś mieć błąd związany z can-em w body.Wymiana alternatora tutaj nic nie pomoże. Body najprawdopodobniej do wymiany.
  • #21
    tzok
    Moderator of Cars
    Zobacz czy inne obwody nie mają zasilania. U mnie zawilgła skrzynka bezpieczników pod maską i jeden z przekaźników się nie rozłączał. Z wierzchu był suchuteńka, a w środku zielono.
  • #22
    dabu
    Level 32  
    Niech zrobi prosty test, gdy jest pobór prądu niech odłączy akumulator, następnie alternator, jeśli po uruchomieniu auta i zgaszeniu z odpiętym + alternatora poboru nie ma szukaj w body.
  • #23
    User removed account
    Level 1  
  • #24
    dabu
    Level 32  
    Ostatnio miałem taki sam przypadek na serwisie. Sprawdż ten body na błędy i wszytko będzie jasne, mówiłem że wymiana alternatora nic nie daje.
  • #26
    User removed account
    Level 1  
  • #27
    tzok
    Moderator of Cars
    ELM327 się komunikuje z tym autem, tylko żeby połączyć się z BCM potrzebna jest przejściówka lub dołożenie przełącznika linii CAN. Używane BCM kosztuje ok 300zł, ale pozostaje jeszcze kwestia jego "przysposobienia" do zainstalowania w innym aucie, trzeba liczyć z 500-600zł za body + wymiana, także nie ma co w ciemno wymieniać.
  • #28
    User removed account
    Level 1  
  • #29
    User removed account
    Level 1  
  • #30
    User removed account
    Level 1