Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić skrzynię biegów i hamulec ręczny do pc.

15 Wrz 2013 00:45 4164 5
  • Poziom 11  
    Witam, chciałbym zrobić skrzynie biegów do pc ( najlepiej manualną ). Jeżeli chodzi o kwestie mechaniczną to nie powinno być problemów bo można pokombinować z płytami mdf, gałką, sprężynami itp. Tylko jak to najprościej rozwiązać od strony elektronicznej? Pomyślałem aby przy każdym z biegów dać przycisk i magnes który zatrzymywał by chwilowo drążek przy danym biegu i wciskał przycisk odpowiedzialny za dany bieg. Co myślicie aby kupić najtańszy pad z jak największą ilością przycisków, rozebrać go i od każdego przycisku poprowadzić kabel na zewnątrz pada i dać na końcach przyciski które odpowiadały by za poszczególne biegi? Jako że jestem zielony w tych sprawach to czy ktoś podpowie mi czy z pada da rade w ogóle poprowadzić przyciski na zewnątrz? I jakie przyciski najlepiej użyć? Chyba takie które się wciska i które same odskakują i się wyłączają. Wtedy starczyło by może przycisków w padzie na prosty hamulec ręczny.
    Dziękuje za pomoc i pozdrawiam!
  • Poziom 30  
    Witam
    .. a co to jest pc :?: :D
  • Poziom 20  
    Do kicajbas
    koledze zapewne chodzi o manetkę zmiany biegów, pedał hamulca i ramię hamulca ręcznego do sterowania np. samochodami w grach na PC, taki dodatek do kierownicy. A PC (personal computer), to taki komputer, do którego podłącza się mysz, klawiaturę, monitor. 13 poziom chyba do czegoś zobowiązuje?.

Do legolass97
    Jeśli nie masz w komputerze lub w karcie dźwiękowej 'GAME PORT' to raczej zapomnij. Jeśli czujesz się na siłach możesz poszukać w internecie schematów rozszerzenia na procesorze MEGA16 pod USB. Nazywa(ło) się to M-Joy.
  • Poziom 11