Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco STRALIS 450 Euro 5 - Wzrost zużycia paliwa i spadek mocy.

15 Wrz 2013 10:53 6804 4
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie!

    Proszę o radę w sprawie zwiększonego zużycia paliwa w ciągniku Iveco Stralis 2006, silnik Cursor 10 450 Euro 5. Skrzynka 12 ze sterowaniem EuroTronic. Bez zwalniacza hydraulicznego.

    Od dwóch tygodni zaobserwowałem wzrost zużycia paliwa od 11 do 21%. Jednocześnie podczas jazdy z ładunkiem zauważalny jest brak mocy. Na przykład wzniesienie które do tej pory pokonywał bez redukcji lub z redukcją do biegu 11 teraz bierze na przykład na 10. Podczas jazdy bez ładunku spadek mocy nie jest tak zauważalny.

    Obserwacja chwilowego zużycia paliwa pokazuje na normalne zużycie podczas jazdy po poziomej drodze i raptowny wzrost chwilowego spalania podczas nawet niewielkiego wzniesienia (podczas jazdy na tempomacie). Jest to oczywiście naturalne ale wcześniej nie potrzebował chwilowo 60 litrów na 100 do pokonania małego wzniesienia.

    Wykluczam trzymanie hamulców czy zbyt niskie ciśnienie w oponach, układ jezdny sprawny.

    Diagnoza pokładowym systemem diagnostycznym (z poziomu ekranu, clustera) nie wykazuje żadnych błędów. Nie świeci się także kontrolka CHECK ENGINE. Mając to na uwadze, wóz trafił do ASO gdzie właściwie nic nie wykryto. Diagnoza ich komputerem nie wskazuje na nic niepokojącego. Zalecono wymianę filtra paliwa oraz regulację zaworów. Na tym etapie wykluczono usterkę turbosprężarki.

    Chciałbym prosić o radę co sprawdzić? Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Problem jest dolegliwy bo wóz ma przecież na siebie zarabiać a jednocześnie chciałbym wyrobić sobie swój własny punkt widzenia na ten problem.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    Zrób regulację zaworów i pompowtryskiwaczy. Na pewno pomoże a nie zaszkodzi
  • Poziom 38  
    Czy auto dymi pod te wzniesienia?
    Czujnik doładowania do sprawdzenia (podmiany) i sprawdzenie szczelności intercolera i dolotu, także wydechu do turbiny.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem.

    Regulacja będzie przeprowadzona w najbliższym czasie.

    Nie występuje dymienie pod obciążeniem. Okolice rury wydechowej nie są pokrytę sadzą.

    Ostatnio zużycie się ustabilizowało. Po ostatnim tankowaniu i wyjeździe do Niemiec, zużycie spadło do średnio 31 litrów/ 100. Zobaczymy co da regulacja zaworów i pompowtryskiwaczy. O rezultatach z pewnością dam znać.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 38  
    Wyjazd do niemiec i jazda A2 da taki skutek.
    Jeśli brak dymu, to właśnie czujnik doładowania może być do wymiany- pewność da pomiar komputerem, wartości statycznej i dynamicznej.