Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik SZJe44b - Żadnej reakcji.

15 Wrz 2013 11:40 1836 8
  • Poziom 11  
    Witam.
    Silnik uszkodził się w następujących okolicznościach: pewnego dnia mieliłem ziarno w śrutowniku i po wyłączeniu silnika za kilka minut chciałem go włączyć i kontynuować pracę ale przed włączeniem rozpędziłem pas transmisyjny (nie wiem co mi do łba strzeliło, chyba chciałem żeby silnik na rozruchu miał łatwiej-wiem, totalna głupota) ale nie w tą stronę, w którą obraca się silnik a w przeciwną. Silnik w jednym momencie stanął i zacząć się obracać w prawidłową stronę ale już powolutku jednocześnie przy tym brzęcząc/wyjąc, może bardziej pasuje określenie mrucząc. Wyłączyłem go i po ponownym uruchomieniu już tylko mruczał a potem już nic i do tej pory nie działa, nie mruczy-po prostu nic. Co to może być? Facet, który reperuje tego typu sprzęty powiedział że to pewnie bezpiecznik bo że tego typu silniki rzadko padają (pytałem się czy może trzeba będzie go przewijać).
    Gdzie się znajduje ten bezpiecznik? Czy to jest takie coś jakby kostka porcelanowa zamontowana na górze silnika czy może w gdzieś w przełączniku? Jaki jest koszt takiego bezpiecznika i jak z dostępnością?
    Pozdrawiam.
    Silnik SZJe44b - Żadnej reakcji. Silnik SZJe44b - Żadnej reakcji. Silnik SZJe44b - Żadnej reakcji.
  • Poziom 33  
    Nie to jest przełącznik gwiazda trójkąt, poszukaj skąd jest zasilanie, na początku nie było tylko jednej fazy teraz już 2 lub wszystkie padły.
    Ale skoro takie pytania to niech to elektryk sprawdzi :-)
  • Poziom 11  
    Witam.
    Wielkie dzięki za podpowiedź Dacomos, faktycznie nie było 2 faz. Wymieniłem wszystkie korki i sprawdziłem działanie na innym silniku (od betoniarki) i działał. Podłączyłem z powrotem SZJe44b i jak przekręcam w prawo raz to warczy a jak na maksa w prawo na ten drugi stopień to silnik powoli się kręci i w tym samym czasie wywala jeden z korków, jedną z faz. Więc to chyba coś w silniku powoduje że przy przekręceniu pokrętła maksymalnie w prawo wywala korek. Coś chyba w silniku powoduje spięcie? Dodam że kabel jest dość sfatygowany i gdzieniegdzie przetarty ale to chyba raczej nie to, co nie? Załączam filmik.
    P.S. Jestem zmuszony wrzucić filmik na youtube bo z pozycji elektrody tego filmiku wrzucić nie mogę, brak reakcji.
    http://www.youtube.com/watch?v=7u_psogoIdU&feature=youtu.be
  • Poziom 26  
    Przydał by się przynajmniej omomierz do sprawdzenia uzwojeń silnika.
  • Poziom 34  
    Kabel nie może być przetarty ani sfatygowany.Sprawdź czy wszystkie fazy dochodzą do silnika, lub daj silnik do sprawdzenia . Podejrzewam uszkodzenie uzwojenia.
  • Poziom 25  
    starscream5 napisał:
    Witam.
    Podłączyłem z powrotem SZJe44b i jak przekręcam w prawo raz to warczy a jak na maksa w prawo na ten drugi stopień to silnik powoli się kręci i w tym samym czasie wywala jeden z korków, jedną z faz. Więc to chyba coś w silniku powoduje że przy przekręceniu pokrętła maksymalnie w prawo wywala korek.

    Typowe, dla uszkodzenia jednego z uzwojeń. Jeśli masz omomierz i trochę pojęcia, rozepnij wszystkie zaciski i posprawdzaj rezystancję uzwojeń. Jeśli nie, daj elektrykowi do sprawdzenia.
  • Poziom 11  
    Okiej, rozumiem. Czyli pewnie w najgorszym przypadku będę musiał przewijać silnik, co nie? Sam tego nie zrobię więc pewnie dam jakiemuś fachowcowi. Jednak wcześniej postaram się zlikwidować wszystkie inne wątpliwości. W związku z tym mam pytanie:
    Gdzie jest bezpiecznik w takim silniku? Czy jest on na środkowej fotografii w pierwszym moim poście? Jest to taka (chyba) ceramiczna płytka a do niej jak widać podłączone druty z przełącznika i dalej te, które idą do silnika (się zrymowało). A może bezpiecznik jest gdzieś wewnątrz samego silnika?
    Omomierzam nie mam i nigdy też nie mierzyłem napięcia. Chociaż gdyby ktoś mi dał taki omomierz i wytłumaczył co i jak to na pewno bym zmierzył ale cóż ma zrobić chłopak, który nie miał z tym nigdy do czynienia?
  • Poziom 24  
    Wtakim silniku nigdzie nie ma bezpiecznika.Objaw typowy do spalenia jednego z uzwojeń lub braku fazy.
  • Poziom 39  
    Racjonalną decyzję podejmować można tylko wtedy, kiedy się posiada dostateczny zasób informacji. Aby skorzystać z pomocy forum to należy posiadać minimum wiedzy w danym temacie. Ponieważ autor tematu tego minimum wiedzy nie posiada, to nie spełnia wymogów, i dlatego temat zostaje zamknięty.
    Niestety wszelkie techniczne porady nie przyniosą efektu, gdyż kolega absolutnie na tym się nie zna.