Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO

wizner5 16 Wrz 2013 12:51 4779 28
  • #1 16 Wrz 2013 12:51
    wizner5
    Poziom 6  

    Witam

    Mam problem z ustawieniem mapy wtrysku w instalacji STAG4-ECO.
    Wtryski to niestety czerwone Valteki.
    Reduktor alaska.

    Auto: Mazda Demio 1,3 16V 2001r. 63 KM

    Bardzo proszę o ocenę mapy wtrysku i ewentualnie sposobu poprawy tej sytuacji.
    Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO

    0 28
  • #2 25 Gru 2013 11:00
    545798
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 25 Gru 2013 12:20
    teges

    Poziom 21  

    Do Qoolver odpisz co się dzieje podczas jazdy na gazie i jaki to samochód?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do wizner zbyt wysokie ćiśnienie gazu ewentualnie za duże dysze

    0
  • #4 26 Gru 2013 00:37
    wizner5
    Poziom 6  

    Dysze mam zamontowane dosyć małe bo 1,7 więc nie wiem czy to z nimi jest problem.
    Z autem nie ma problemu dobrze przyspiesza i w porównaniu do benzyny pali około 0,8ll/100 km więcej. Tylko czemu mapy wtrysku benzyny i gazu się nie pokrywają, nie sposób tego ustawić

    0
  • #5 28 Gru 2013 10:42
    teges

    Poziom 21  

    Do wizner5 dysze w stosunku do mocy masz dobrane dobrze ale ciśnienie gazu jest za wysokie i według mnie powinno być ok.1,02bar.Zrób przy tym ciś.autokalibrację i na trasie ustaw mapy.Na tym ustawienu masz za ubogą mieszankę gazową po prawidłowym ustawieniu należy sprawdzić korekcje w sterowniku benzynowym i ewentualnie skorygować mapę gazową.

    0
  • #6 30 Gru 2013 17:04
    545798
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 30 Gru 2013 21:04
    teges

    Poziom 21  

    Jeżeli przewody i świece są w pełni sprawne to wykorzystaj funkcję "zubożenie Mazda" dostępną w 300 isie.Parametry w tej funkcji ustawia się praktycznie jeżdżąc samochodem na trasie dotąd aż Mazda przestanie szarpać w w/w obrotach.

    0
  • #8 30 Gru 2013 22:50
    545798
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 30 Gru 2013 22:51
    wizner5
    Poziom 6  

    U mnie z kolei auto jeździ na gazie pięknie nic nie szarpie nie ma spadku mocy w żadnym zakresie obrotów. Ale mapa wygląda tak nie za ciekawie. Wtryskiwacze to zwykłe czerwone valteki.

    0
  • #10 31 Gru 2013 14:17
    teges

    Poziom 21  

    Do wizner5 już ci pisałem żebyś obniżył ciśnienie i ponownie skalibrował sterownik.Drugi punkt na linii mnożnika powinien zawierać się od 1.1 do max.1.5.

    0
  • #11 31 Gru 2013 14:29
    wizner5
    Poziom 6  

    teges napisał:
    Do wizner5 już ci pisałem żebyś obniżył ciśnienie i ponownie skalibrował sterownik.Drugi punkt na linii mnożnika powinien zawierać się od 1.1 do max.1.5.

    Spróbuje tak zrobić, w reduktorze alaska ciśnienie ustawia się mechanicznie za pomocą śruby regulacyjnej tak?
    Jakie trzeba wówczas wpisać ciśnienie w sterowniku robocze i minimalne?

    0
  • #12 04 Sty 2014 14:28
    teges

    Poziom 21  

    Ustaw ciśnienie takie jak ci pisałem i podczas autokalibracji sterownik sam wpisze ci ciśnienie przy którym kalibracja była robiona i również minimalne.Ustawianie ciśnienia śrubką w reduktorze /samochód pracuje na gazie/.

    0
  • #13 05 Sty 2014 14:23
    wizner5
    Poziom 6  

    teges napisał:
    Ustaw ciśnienie takie jak ci pisałem i podczas autokalibracji sterownik sam wpisze ci ciśnienie przy którym kalibracja była robiona i również minimalne.Ustawianie ciśnienia śrubką w reduktorze /samochód pracuje na gazie/.

    Dzisiaj ustawiłem ciśnienie na reduktorze na 1,02. Zrobiłem autokalibracje, lekko skorygowałem ustawienie mapy podczas jazdy (przejechałem około 20 km).
    Mapa wygląda tak:
    Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO
    ale podczas jazdy na pełny obciążeniu pojawił się taki błąd
    Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO
    Co jest tego przyczyną? Wcześniej ten błąd nie pojawiał się w ogóle.
    Może zwiększyć minimalnie ciśnienie na reduktorze i ponownie zrobić autokalibracje?

    0
  • #14 05 Sty 2014 23:43
    mody1
    Poziom 16  

    Proponuje obniżyć ciśnienie gazu na 1,1 bara i zrobić na nowo mapy, wtedy wrzuć mapę.Mnożnik w granicy 1,2 to zamierzony cel

    0
  • #15 05 Sty 2014 23:49
    wizner5
    Poziom 6  

    mody1 napisał:
    Proponuje obniżyć ciśnienie gazu na 1,1 bara i zrobić na nowo mapy, wtedy wrzuć mapę.Mnożnik w granicy 1,2 to zamierzony cel

    Ale ja mam ciśnienie ustawione na 1,02 bara to mam podnieść na 1,1?

    0
  • #17 06 Sty 2014 11:15
    teges

    Poziom 21  

    Podnieś ciśnienie na reduktorze na 1,16 izrób jeszca raz kalibrację sterownika.Dąż do tego aby mnożnik punktu kalibracyjnego /drugi/ był 1,2 i dopiero potem zrób mapy na drodze.

    0
  • #18 06 Sty 2014 12:10
    ociz
    Moderator Samochody

    Ja bym raczej sugerował rozwiercić dysze zamiast podnosić ciśnienie. Mnożnik musi pójść w dół, przy maksymalnych obciążeniach nie powinien przekraczać 1.

    0
  • #19 06 Sty 2014 16:01
    wizner5
    Poziom 6  

    ociz napisał:
    Ja bym raczej sugerował rozwiercić dysze zamiast podnosić ciśnienie. Mnożnik musi pójść w dół, przy maksymalnych obciążeniach nie powinien przekraczać 1.

    Ale jeżeli podniosę ciśnienie gazu to mnożnik przy pełnym obciążeniu także powinien pójść w dół. Jakie jest zalecane ciśnienie na reduktorze? Obecnie mam dysze 1,7. Wcześniej osoba z takim samym autem miała dysze 1,6 więc myślę że dosyć dobrze są dobrane w końcu auto ma tylko 63 KM

    0
  • #20 06 Sty 2014 16:57
    ociz
    Moderator Samochody

    Dla Valteków im niższe ciśnienie tym lepiej, podnoszenie ciśnienia zwiększa ich wydajność tylko do pewnego stopnia, potem jest odwrotnie, wydajność spada, no i szybciej się zużywają przy wysokim ciśnieniu.

    0
  • #21 06 Sty 2014 17:03
    wizner5
    Poziom 6  

    ociz napisał:
    Dla Valteków im niższe ciśnienie tym lepiej, podnoszenie ciśnienia zwiększa ich wydajność tylko do pewnego stopnia, potem jest odwrotnie, wydajność spada, no i szybciej się zużywają przy wysokim ciśnieniu.

    Czyli do jakiej wartości max valteki będą dobrze pracować i mało się zużywać?
    Ewentualnie na ile rozwiercić dysze? I gdzie kupić takie wiertła? Nigdy nie rozwiercałem dysz

    0
  • #22 07 Sty 2014 09:02
    teges

    Poziom 21  

    Podnieś ciśnienie do takiego jak ci napisałem skalibruj sterownik i ustaw mapy powinno być ok.

    0
  • #23 11 Sty 2014 18:38
    545798
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 11 Sty 2014 22:36
    wizner5
    Poziom 6  

    Qoolver napisał:
    Wracam do regulacji po przerwie, jakie graty mam pod maską już wiecie, aktualnie ciśnienie 0,9 bar. Kilka tygodni temu ustawiłem mapy tak aby się zgrały, sorki za jakość ale nie miałem pendriva wtedy

    Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO

    mapy pokryte ale podczas jazdy czasami szarpał <3000 obr, a przy rozpędzaniu powyżej 3000 do jakby przez chwilę, 2 sekundy brakowało gazu, brak płynności w rozpędzaniu, spróbowałem poprawić linie mnożnika, bez rezultatów, dziś podłączyłem kompa:

    Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO

    Ciśnienie 0,9 to jedyne przy którym mnożnik zaczyna się w zakresie 1,2 - 1,4 po autokalibracji, co dalej?


    W porównaniu do mojej mapy wtrysku, to całkowicie inaczej wygląda chociażby mapa wtrysku na PB, wiadomo że masz inną listwę wtryskową LPG, ale dziwią mnie te różnice. Jaką masz dokładnie wersje auta? Który rok, ile KM?

    przy okazji mam prośbę, mógłbyś wrzucić na forum plik z ustawieniami Twojego sterownika?

    0
  • #25 13 Sty 2014 11:25
    545798
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 13 Sty 2014 22:44
    wizner5
    Poziom 6  

    Qoolver napisał:
    Oczywiście, Mazda Demio 1.3 16V 63KM, 2002, Stag 300 ISA2+Alaska+Magic Jet

    Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO

    Wcześniej próbowałem ustawić korzystając z ISA2, również mapy piękne ale jazda już nie:
    Mazda Demio 1,3 16V - Ocena mapy wtrysku - STAG4-ECO

    Przy jakim ciśnieniu robiłeś autoadaptacje ISA? Według mnie mnożnik jest za wysoko. Więc albo masz za małe dysze, albo za niskie ciśnienie.
    W moim aucie nie udało mi się zrobić tak, aby mnożnik przy maksymalnym ciśnieniu był na poziomie 1. Po rozwierceniu dysz na 1,8 i ustawieniu ciśnienia na 1,01 bar mnożnik końcowy jest na poziomie 1,2 i nie ma błędu zapętlenia się wtrysków.
    Ile Twoja instalacja ma najechane?

    0
  • #27 13 Sty 2014 23:24
    545798
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 16 Sty 2014 12:22
    545798
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 01 Lut 2014 22:41
    wizner5
    Poziom 6  

    Qoolver napisał:
    teges, dzięki za zainteresowanie moim problemem,

    Słyszałem o tej opcji zubożenie i ustawiłem ja na 17, jednak to nie pomogło lekko w górę i w dół zmieniałem jej wartość lecz też bez rezultatów. Zastanawiam się nad wykorzystaniem do regulacji interfejsu OBD który posiada znajomy mechanik i mógłby pożyczyć razem z laptopem. Oczywiście jeśli dowiem się jak tego używać. Jutro postaram się sprawdzić jak teraz wyglądają moje nieszczęsne mapy.


    Zubożanie mazda działa jedynie wtedy gdy trafi się idealnie w daną wartość. Więc eksperymentalnie możesz się jeszcze pobawić tą opcją. Nie wystarczy delikatnie podnieść lub obniżyć tej wartości, trzeba idealnie trafić wtedy powinno zadziałać.

    0