Witam ,auto jak w temacie. Kolega wymieniał silnik i po tej operacji auto straciło iskre, diagnoza autocomem nie pokazuje nic sensownego. Zasilanie na pinie 2 cewki jest,brak impulsow sterujących na pinie 1 i 3 .
Przejscie przewodów od czujnika położenia wału i wałka rozrządu do sterownika jest. Rezystancja obu czujników jest prawidłowa. Sprawdzałem kontrolką diodową impulsy z czujnika połozenia wału,po zdjeciu wtyczki , zapieciu kontrolki i kreceniu rozrusznikiem diody migają. Przy takim samym sprawdzaniu czujnika położenia wału diody nie migają, rezystancja czujnika 485 omów - prawidłowa..Wałek w glowicy się kręci. Co mnie jeszcze zastanawia ,po włączeniu zapłonu na jednym z pinów na czujniku wału jest napiecie,natomiast na czujniku wałka na żadnym z pinow nie ma napięcia po zapłonie.Zastanawia mnie to napięcie na czujniku wału ,nie mam dobrego schematu - posiłkowałem się schematem z escorta. Wg mnie kontrolka diodowa powinna migac tez na czujniku wałka( jest to czujnik indukcyjny ,więc zadne zasilanie nie jest problemem) Jakieś sugestie?
Przejscie przewodów od czujnika położenia wału i wałka rozrządu do sterownika jest. Rezystancja obu czujników jest prawidłowa. Sprawdzałem kontrolką diodową impulsy z czujnika połozenia wału,po zdjeciu wtyczki , zapieciu kontrolki i kreceniu rozrusznikiem diody migają. Przy takim samym sprawdzaniu czujnika położenia wału diody nie migają, rezystancja czujnika 485 omów - prawidłowa..Wałek w glowicy się kręci. Co mnie jeszcze zastanawia ,po włączeniu zapłonu na jednym z pinów na czujniku wału jest napiecie,natomiast na czujniku wałka na żadnym z pinow nie ma napięcia po zapłonie.Zastanawia mnie to napięcie na czujniku wału ,nie mam dobrego schematu - posiłkowałem się schematem z escorta. Wg mnie kontrolka diodowa powinna migac tez na czujniku wałka( jest to czujnik indukcyjny ,więc zadne zasilanie nie jest problemem) Jakieś sugestie?
