Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komar - Na światłach gaśnie

16 Wrz 2013 19:47 6231 25
  • Poziom 12  
    Mam znowu problem z moim Komarem.
    Znowu mi zaczął przerywać na światłach.

    Odpale komara nie przerywa, a jak włącze światło pare sekund pochodzi na wysokich obrotach i gaśnie. A potem odpalić już go nie idzie. Muszę pare minut poczekać i kopać w nieskończoność aby go odpalić.

    Instalacja sprawna. Gaźnik również.
    Coś musi być z zapłonem.

    Co to jest tego przyczyną ?

    PS:Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany.

    Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    adex_smile napisał:
    Za co odpowiada w tym zapłonie kondensator ?

    Zapobiega przeskokowi iskry między platynami przerywacza... aby ich nie wypalić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    adex_smile napisał:
    Dałem niedawno majstrowi do naprawy wymienił platyny bo było zwarcie w lampie więc i platyny nadawały się do wymiany.

    Ciekawe to jest... wytłumacz ?


    PS. Zapłon i światła mają osobne cewki zasilające pod magnetem.
  • Poziom 12  
    A rozgrzane platyny mogą utrudniać w prawidłowej pracy silnika ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Przyszłem kiedyś do majstra aby mi go wyregulował, bo za dużo paliwa pobierał gaźnik. Lecz jak już go wyregulowaliśmy, zobaczyliśmy że na wyłączonych światłach świeci się tylna lampa. Zauważyliśmy zwarcie w lampie gdzie konektor (o dodatnim ładunku) dotykał obudowy lampy (masy).

    Po tym wymienił aby platyny i chodził.

    Ja o 21.00 wybieram się na pole a ledwo przejechałem 2 km zaczął mi przerywać na światłach. Wkońcu zgasł i nie chciał już wogóle odpalić lub chociaż strzelić w tłumik
  • Poziom 33  
    Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem [klasyczny układ zapłonowy] służy do wytworzenia wusokiego napięcia przez cewkę zapłonową, a nie gaszenie łuku przerywacza

    Moderowany przez Błażej:

    Rozwiń to twierdzenie.

  • Poziom 38  
    @adex_smile Wszystko pięknie ładnie ale ani w 10% nie rozumiem Twojego postu... Napisz go jeszcze raz tylko poprawnie i zrozumiale... ;)

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Ponichter Janusz napisał:
    służy do wytworzenia wusokiego napięcia przez cewkę zapłonową, a nie gaszenie łuku przerywacza

    Ciekawe :D rozwiń swoją myśl ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Rycho T napisał:
    Ciekawie rozwija się ten temat, ręce opadają.


    Tzn moje opowiadania czy wiedza użytkowników ?
  • Poziom 39  
    Witam
    Tradycyjny Komarek gasł na światlach (pomijam sprawę zwarcia na lampach),gdy była zbyt duza przerwa na platynkach.
  • Poziom 12  
    Ja przerwę nawet miałem 1mm na świecy a i tak zawsze palił.
    Wszystko jest wyregulowane.
  • Poziom 39  
    Przerwa na świecy 0,7mm,na platynkach (czyli stykach) 0,4mm.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    O zwarciu u mnie już nie ma mowy bo mase podłączyłem na stałe do obudowy lampy a aby + teraz przełączam lampę. Na to Zrobiłem osobny przełącznik na odpalanie i gaszenie.
    Iskra jest :|
  • Poziom 34  
    Ktoś już napisał o przerwie na palatynkach i to najpewniej jest jej wina. Nawet w książkach dodawanych do nowo zakupionych polskich "sprzętów" była opisane ta usterka. Zawsze winna okazywała się przerwa.
  • Poziom 39  
    Właśnie o tym wczesniej pisałem.Miałem bardzo -bardzo dawno Komarka i wiem że niewlaściwa przerwa na platynkach ,takie objawy robiła.
  • Poziom 39  
    Ponichter Janusz napisał:
    Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem [klasyczny układ zapłonowy] służy do wytworzenia wusokiego napięcia przez cewkę zapłonową, a nie gaszenie łuku przerywacza

    Kondensator w układzie wywołuje oscylacje napięcia w cewce WN identyczne jak w przypadku układów CDI (z diodą po stronie tyrystora). Ponadto brak kondensatora wywołuje iskrę na stykach przerywacza co jest równoważne zwarciu styków i skutkuje wydłużeniem czasu narastania napięcia w cewce WN, co z kolei uniemożliwia powstanie iskry na świecy zapłonowej.
    nikusert napisał:
    Przerwa na świecy 0,7mm,na platynkach (czyli stykach) 0,4mm.

    W Rometach przerwa na świecy ma wynosić 0.4 – 0.6 mm. Zbyt duża przerwa na świecy może skutkować tym samym problemem. Brak zapłonu po włączeniu świateł jest skutkiem zbyt małej energii iskry (lub jej małą długością z samego przewodu WN). Nie powiem więcej bo nie siedzę w zabytkowych układach zapłonowych.
  • Poziom 33  
    Kolega [bawandyck dodał dużo dobrej teori.MOD mnie zrugał [nie wiem za co].Kolego od tego komara- jeśli faktycznie bez świateł chodzi ok ,a po włączeniu osw. gaśnie-podaj osobnym przewodem 1,5 kwadrat masę z silnika do lampy.Zakładam że wiązka gł. zasilania nie była sprawdzona. wcześniej pisałem o lewych zgrzeinach początków uzwojeń na cewkach,ale nie widać po tym śladu
  • Poziom 12  
    Też planowałem kablem wyprowadzić masę. Bezpośrednio z silnika nie jestem wstanie wyprowadzić :|
  • Poziom 33  
    Do obudowy silnika pod jedną ze śrób M6 wkręcasz kabel oczywiście na pętelkę ,drugi koniec masa do lampy.Luzak z zapasem po wierchu oczywiście.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Do mederatorów. Od trzech dni za każdym razem jak chcę zrobić jakiś wpis wywala mnie na LOGIN. Pomimo zaznaczenia [zapamiętaj mnie ] też wywala.
  • Poziom 12  
    Mogę tak podłączyć ale wątpie żeby coś poprawiło.

    A z jakiej racji by miały być przebicia na cewce ?
  • Poziom 11  
    Ja myśle że może być problem w baterii od klaksonu :D
  • Poziom 12  
    spajkej napisał:
    Ja myśle że może być problem w baterii od klaksonu :D


    Takie teksty są mi zbędne, nabijacz punktów zakichany.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Kup sobie najtańszy szczelinomierz za 5 zł. Wyciągnij ten przerywacz na stół sobie, pilnik iglak i tak go piłuj żeby schodził się idealnie równo. Po sprawdzaj dokładnie kable idące od cewek do wsuwki. Jeśli będzie dalej gasł to podłącz na krótko jakąś żarówkę, nawet 12V 21W bezpośrednio pod wsuwke przy silniku. Jeśli zgaśnie to kup te nieszczęsne cewki. Jeśli nie to do sprawdzenia masz raptem jeden kabel, przełącznik długiej krótkie. Kabel od tylnej lampy tez mógłbyś sprawdzić, pod kątem przetarcia itd. Z czymś takim to ktoś kto ma chociaż odrobinę pojęcia radzi sobie w 10 minut.
  • Poziom 12  
    NA to bym nie wpadł :D Masz rację. Pierw połączę na krótko ale od razu pobiorę masę z śruby M6 i zobaczymy co się będzie dziać :) Ale to mało prawdopodobne żeby kabel był przetarty.
    Jeśli nie to kupuję ten ściągacz szczelinomierz bo się przyda a tak być dalej nie może.

    Albo istnieje jakiś sprawdzony sposób na sprawdzenie cewek ?
    PS: A może być winne koło magnesowe ? Przyznam że jest troche krzywe bo to widać. Tylko ze jak chodził to powinien.

    A mogłem przypadkowo może uszkodzić kondensator lub cewkę kiedy było te zwarcie ?
  • Poziom 24  
    Można sprawdzić oporność jej uzwojenia i porównać ze sprawna. Tez tak kiedyś miałem i winna była cewka, blokowalem srubokretem magneto przy odkręcaniu i się omsknął po cewce. Wymiana na jedną z zapasów pomogła.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Każdy, kto ma komara powinien mieć drugiego jako dawcę, albo co najmniej wszystkie części na zapas. Podmieniasz elektrykę i masz odpowiedź. A już na pewno platynki musisz mieć na zapas.

    adex_smile napisał:
    Albo istnieje jakiś sprawdzony sposób na sprawdzenie cewek?

    Tak, podmianka na zapasowe.