Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

C4 1.6 HDI - Dławi się po odpaleniu

GoRaL126p 17 Sep 2013 10:46 4788 6
  • #1
    GoRaL126p
    Level 10  
    Witam, moja cytryna 1.6 HDI 92 bez dwumasy bez FAP nierówno pracuje na zimnym, oraz dymi na niebieskawo. Gdy silnik ciepły odpala i pracuje równo. Komputer wyrzucił trzy błędy:
    P1351 - Obwód przekażnika pogrzewania wstępnego
    P0483 - Funkcja chłodzenia wbudowana w kalkulator (zespół wentylatora chłodnicy)
    P0118 - Sygnał temperatury płynu chłodzącego

    Po odłączeniu wtyczki od czujnika temperatury płynu (zielony) zapala się kontrolka grzania świec i silnik pracuje równo, gdy wepnę wtyczkę silnik zaczyna znów pracować jak by za mało dostawał paliwa? Czujnik (zielony) wymieniłem na nowy dalej to samo. Błędów po wymianie czujnika póki co nie ma. Wygląda na to że świece grzeją? Przy ilu stopniach powinna pojawić się kontrolka grzania świec? Auto mam od jakiegoś miesiąca. Przebieg auta to 150 tyś km.

    Dodam że problem występuje tylko gdy silnik jest zimny nawet jak jest +15 stopni

    Filtra paliwa nie wymieniałem według książki był wymieniany 30tyś km temu, może to już na niego czas?

    Czy filtr paliwa może mieć no to jakiś wpływ? Jak ciepły brak w/w objawów.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    afrikaislam
    Level 12  
    Witam mam identyczna sytuacje, tyle ze C4 1.6 HDi 110 z FAP i z dwumasa. Szukam odpowiedzi co to moze byc
  • Multimetr Fluke
  • #3
    Heniek1234
    Level 15  
    witam posprawdzajcie swiece zarowe prekaznik po pwej strone klo aku wystarczy wyjac wtyke wyprowadzeia swiec wystarczy sprawdzic przejsia ewenualnie p;lonczyc amperonierz okolo 11/10 a
  • #4
    afrikaislam
    Level 12  
    Na amperomierzu jakie wskazania powinny byc orientacyjnie stwierdzajace usterke
  • #5
    GoRaL126p
    Level 10  
    Witam, nagrałem filmik w dodatku zauważyłem dym idący z turbo (widać na filmiku) po rozgrzaniu dym zanika lub ma inna barwę i go nie widać. Dokręciłem opaskę pod osłoną turbiny ale dalej bez zmian. Tego samego koloru dym leci z rury wydechowej i tak samo zanika po paru minutach. Czy może to być zapchany katalizator? Czy świece podgrzewają przy każdym uruchomieniu gdy silnik jest zimny? nawet przy +20? Pytam bo nawet przy +20 dławił się.




    Pozdrawiam Marcin

    Dodano po 21 [minuty]:

  • #6
    kybernetes
    Level 39  
    Kolego, Ty nie baw się w Polańskiego ale sprawdź w końcu te świece. Do tego sprawdź układ wentylatora chłodzenia (praca na obu biegach) a jak ogarniesz te dwie rzeczy to sprawdź dokładnie kostkę czujnika temp. płynu chłodn. i skontroluj czy temperatury przez niego podawane odpowiadają rzeczywistości.
  • #7
    GoRaL126p
    Level 10  
    kybernetes wrote:
    Kolego, Ty nie baw się w Polańskiego ale sprawdź w końcu te świece. Do tego sprawdź układ wentylatora chłodzenia (praca na obu biegach) a jak ogarniesz te dwie rzeczy to sprawdź dokładnie kostkę czujnika temp. płynu chłodn. i skontroluj czy temperatury przez niego podawane odpowiadają rzeczywistości.


    Dzięki za uwagę z kostką wiem że mam raczej problem bo muszę odpowiednio kabel wygiąć żeby czytał temperaturę. Jak będę miał więcej czasu to ogarnę te rzeczy. Tak na marginesie to co miałeś na myśli mówiąc nie baw się w Polańskiego? bo coś mi dzwoni ale nie wiem w którym kościele :D

    pozdrawiam Marcin