Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vba excel - przeszukiwanie dokumentu i zaznaczanie komórek

17 Wrz 2013 14:03 1659 1
  • Poziom 9  
    Mam problem dotyczący excela. Piszę makro, które ma usprawnić przeszukiwanie dokumentu.
    Każdy wiersz to jeden rekord. W kolumnie F mam różne wpisy: książka, film, muzyka itp. Jeśli znajdzie w tej kolumnie wpis film to ma zaznaczyć z tego wiersza komórki A,B, E, ,H, I, J oraz Z(nie wszystkie informacje są mi potrzebne i skopiować do innego dokumentu. Tutaj mam problem. potrafię zaznaczyć cały wiersz a nie wiem jak wybrać poszczególne komórki. Może mnie ktoś nakieruje. Wiem jak rozwiązać bez makra, ale opisane przeze mnie to tylko część makra więc zostaje tylko vb.

    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Cytat:
    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Stostując taki sposób deklaracji zmiennych zmienną wiersz masz zadeklarowaną jako Variant, a zmienną i jako Integer.

    Do operacji na nieciągłym zakresie możesz użyć metody Union
    Twój kod można skrócić do poniższej postaci, nie trzeba zaznaczać komórek i przeskakiwać pomiędzy arkuszami, tylko od razu je kopiować.
    Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod