Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik halotronowy - jak elektrycznie zidentyfikować pinout

distri 17 Wrz 2013 16:42 1536 5
  • #1 17 Wrz 2013 16:42
    distri
    Poziom 6  

    Witam,
    Chciałbym prosić o podpowieć w jaki sposób zidentyfikować pinout czyjnika halotronowego.

    Mój czujnik, a w zasadzie czujniki (dwa lub trzy) są zatopione w manetce gazu pochodzącej od motocykla Augusta MV (do której po prostu nie potrafię znaleźć dokumentacji).
    Przewód manetki jest zakończony 8-mio pinowym wtykiem (sam wtyk ma naniesione oznaczenie 10912a B5444 Bitron, co doprowadziło mnie do producenta manetki ale niestety nie udostępnia dokumentacji.

    Z opracowań dotyczących motocykla uzyskałem informację, że wykorzystane zostały czujniki bazujące na zjawisku halla, a ich ilość jest uzależniona od modelu motocykla.

    Nie mogę za bardzo "rozłupać" tej konstrukcji ponieważ ma zostać wykorzystana do budowy prototypu.

    Do dyspozycji mam 5Vdc lub 12Vdc (oczywiście stabilizowane), multimetr (z prostym generatorem), oscyloskop. Brak niestety zasilacza regulowanego.

    Na chwilę obecną przychodzi mi do głowy badanie metodą prób i błędów - zasilanie pinów 5V i badanie pozostałych względem kąta obrotu manetki (reakcji na pole magnetyczne) ale jaki wpływ na czujnik/i może mieć źle podane napięcie ?

    Czujnik halotronowy - jak elektrycznie zidentyfikować pinout

    0 5
  • #2 17 Wrz 2013 17:25
    H3nry
    Poziom 28  

    Złe podpięcie zasilania może się skończyć degradacją. Proponuje na początek lekturę z Linku.
    Przy takich "zabawach" przydatne jest ograniczenie wydajności prądowej zasilacza.

    0
  • #4 17 Wrz 2013 18:14
    multihunter
    Poziom 25  

    Czujnik halla z reguły zwraca prędkość obrotową, a z czymś takim jak opisujesz jeszcze się nie spotkałem. Hall w tej manetce może pełnić rolę zabezpieczenia jakie stosuje się w samochodach, tj. z chwilą otwarcia czujnika sterownik silnika sprawdza napięcie na potencjometrze pedału przyspieszenia i jeśli jest ono inne, niż oczekuje blokuje pedał zgłaszając awarię.

    0
  • #5 21 Wrz 2013 15:33
    distri
    Poziom 6  

    Dziękuję za wasze spostrzeżenia i uwagi, pozwoliły mi spojrzeć inaczej na mój problem. Faktycznie miałem wszystko pod nosem.

    Cytat:
    przydatne jest ograniczenie wydajności prądowej zasilacza

    Jaką wartość byś zasugerował (wydajność mojego +5 to 550mA).

    Cytat:
    Ze schematu instalacji motocykla nie da się wysnuć jakichś wniosków?

    Oto co udało mi się wywnioskować (opisy po stronie ECU)
    struktura opisu - Nr pinu. PIN_NAME (Description of associated function) Type
    1. N/a
    2. IN_GAS_POSITION_1 (Input grip position sensor 1) Pull Down
    3. GND (Analog mass 5) Sensor ground
    4. GND (Analog mass 2) Sensor ground
    5. GND (Analog mass 7) Sensor ground
    6. IN_GAS_POSITION_2 (Input grip position sensor 2) Pull Up
    7. VREF_2 (Output vref1 +5V, for grip position sensor 2) 5V sensor supply
    8. IN_LAMBDA_2 ( ) Pull Down+Pull Up (Vcc)
    ósmy pin nie zawiera opisu aczkolwiek Pin "obok" w ECU to:
    IN_LAMBDA_1 (Input lambda sensor (-) No.1) Pull Down+Pull Up (Vcc)

    Cytat:
    Hall w tej manetce może pełnić rolę zabezpieczenia jakie stosuje się w samochodach

    Tu chyba właśnie 8 pin pełni rolę "sumy kontrolnej" sygnałów z czujników, nie do końca rozumiem zasadność podawania takiego sygnału na wejście sondy lambda ale być może wejście to w ECU jest inaczej wykorzystywane software'owo.

    Nurtuje mnie jeszcze ilość punktów masy - czy ktoś mógłby skomentować.

    0
  Szukaj w 5mln produktów