Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Siena 1.4 8V LPG - nie pali na benzynie i czasami słabo na gazie

Ojciec27 17 Wrz 2013 17:43 3825 10
  • #1 17 Wrz 2013 17:43
    Ojciec27
    Poziom 7  

    Witam jeszcze raz na forum wszystkich szanownych Forumowiczów.na początek chciałbym się przedstawić mam na imię Adrian i jestem z Zabrza.Otóż jestem posiadaczem Fiata Sieny 1.4 el silnik 8 zaworowy rocznik 99 benzynka 2 lata temu założona instalacja gazowa II generacji.samochód posiadam od ojca który zakupił go w polskim salonie dostałem go 2 lata temu jak miał 76 tysięcy km oryginalnego przebiegu non stop serwisowany itp teraz ma 140 tys i wydałem już na niego tyle kasy że szok a średnio co 2 tygodnie coś innego się z nim dzieje i psuje a moje pytanie dotyczy bardziej instalacji lpg bo instalacja jest 2 letnia II gen. komputer al-700 parownik typu BRC silniczek krokowy na wężu itp i mam taki problem że dosłownie 2 dni po założeniu LPG auto zaczęło szwankować na benzynie gościu z LPG uprzedził mnie że kończy mi się sonda tak przy okazji ale na gazie jeździł idealnie moc równa praca wszystko ok ale na benzynie z dnia na dzień coraz gorzej.po jakimś tygodniu kopci na niebiesko na benzynie na LPG dalej wszystko ok tylko po przełączeniu na LPG zaświeca się marchewa.wkońcu się wkurzyłem zrobiłem restarta i wszystko git za 2 dni znów falowanie obrotów na PB po tygodniu kopcenie z rury na PB i tak w kółko auto dusi sie na PB nie idzie go czasem nawet przegazować na te 3000 obrotów żeby wszedł na LPG i moje pytanie jest takie bo szukam cały czas na necie co to może być i nie potrafie znaleźć odpowiedzi czy w tym samochodzie i tej durnej instalacji jest potrzebny emulator sondy?czy gaziarze specjalnie mi go nie założyli czy zapomnieli czy co?bo ostatnio widziałem na necie taki zestaw LPG jaki ja posiadam w samochodzie tylko że tam był też emulator sondy aha i jeszcze napisze co zostało wymienione żeby coś się poprawiło (niestety bez zmian)

    czujnik temp.wody
    sonda lambda
    czujnik przepustnicy
    czujnik podciśnienia
    czujnik hala
    termostat
    świecie
    kable wszystkie filtry
    mixer gazu
    praktycznie wszystko co ino się dało i zero zmian

    mam nadzieję że w miarę udało mi się opisać mój problem
    pozdrawiam i czekam na odp

  • #2 17 Wrz 2013 20:37
    Javoreczek
    Poziom 22  

    Emulacja sondy na mase powinna byc ustawiona. Inaczej będzie się rozjeżdżać autoadaptacja.

  • #3 17 Wrz 2013 21:35
    Ojciec27
    Poziom 7  

    no włąsnie w tym sęk że sprawdzałem tą instalacje i ja w ogóle nie posiadam emulatora sondy więc jak mam dać emulacje sondy na masę? i nie wiem czy przez to mi się rozjeżdża autoadptacja?nie wiem czy się myle czy nie więc niech mnie ktos poprawi że powinienem miec tutaj emulator sondy?bo ja go w ogóle nie posiadam chyba gaziarze byli tak tempi że dali mi po 1 za duży mixer a po 2 nie dali mi emulatora sondy pozdrawiam

  • #4 18 Wrz 2013 09:09
    Javoreczek
    Poziom 22  

    AL700 ma emulator wbudowany ZTCP, także może wystarczy go poprawnie podłączyć lub skonfigurować.

  • #5 18 Wrz 2013 13:46
    Ojciec27
    Poziom 7  

    witam a jak go poprawnie podłączyć?i dla czemu widziałem zestaw al700 z osobnym emulatorem sondy sory że sie tak wypytuje ale z tego co zauważyłem to w zestawie znajduje się sterownik al700 czujnik temp. reduktora silniczek krokowy osobny emulator sondy guzik do przełączania i okablowanie a ja nieposiadam ani emulatora sondy ani czujnika temp. reduktora więc niewiem oco kaman ale z tą benzyną jest ciężko a niebęde przecież codrugi dzien robił reseta naprawde jest to męczące.

  • #6 18 Wrz 2013 16:59
    Javoreczek
    Poziom 22  

    Sygnał z sondy w samochodzie powinien byc podłączony do sterownika gazu i tylko do niego. Sterownik gazu ma z kolei wyjscie sygnału do ECU samochodu i tylko ten sygnał powinien byc do niego podłącozny. Wtedy sygnał z sondy w czasie jazdy na benzynie przelatuje przez sterownik gazu bez zmian, a w czasie jazdy na LPG sterownik gazu podaje do ECU silnika sygnał z emulatora. Jesli masz tak podłączone to pozostaje sprawdzić jaki rodzaj emulacji generuje sterownik gazu. W przypadku Sieny powinno to byc połączenie z masą.
    Rozpiskę złącza AL700 bez problemu znajdziesz w necie.

  • #7 18 Wrz 2013 21:27
    Ojciec27
    Poziom 7  

    aha no dobrze narazie dziękuje za odpowiedzi postaram się sprawdzić czy tak to jest wszystko podłączone chociaz mam nadzieje że gaziarze to spaprali i sobie to zrobie sam jeśli by się znalazł jakiś schemacik albo cos:)a jeszcze takie pytanko bo są na necie opisy wyjść z tego al700 to który kabelek połączyć z masą?jeszcze raz serdecznie dziękuje za odp

    Dodano po 24 [minuty]:

    a i jeszcze takie pytanko dlaczego po przełączeniu na LPG zapala mi się czerwona marchewa?wcześniej mnie to nie zastanawiało po założeniu LPG ale czasem szwagier który jest mechanikiem dziwił się że mi się to zapala na LPG no ale w końcu to czerwona lampka więc chyba jednak jest cos nie tak odkąd założyli mi ten gaz

  • #8 19 Wrz 2013 10:08
    Javoreczek
    Poziom 22  

    Ojciec27 napisał:
    a jeszcze takie pytanko bo są na necie opisy wyjść z tego al700 to który kabelek połączyć z masą?


    Żadnego kabelka nie łączysz z masą. Jeśli jest to podłączone tak jak pisałem wyżej, to zrobi to za Ciebie AL700, tylko trzeba go odpowiednio skonfigurować interfejsem diagnostycznym.

    Ojciec27 napisał:
    a i jeszcze takie pytanko dlaczego po przełączeniu na LPG zapala mi się czerwona marchewa?


    Przyczynę zapalania się marchewki można ponad wszelką wątpliwość ustalić jedynie po podłączeniu kompa. Natomiast najprawdopodobniej jest to efekt odłączenia wtryskiwacza paliwa po przełączeniu na gaz.
    Po przełączaniu natomiast sondy lambda na masę ZTCP Siena rejestruje błąd natomiast nie zapala marchewki.

  • #9 26 Wrz 2013 23:20
    Ojciec27
    Poziom 7  

    witam przepraszam że tak długo mnie tu niebyło co do tej marchewy to to że ona świeci to tak ma być czy jednak cos jest nie tak?i jeszcze mam małe pytanko bo występuje u mnie jeszcze taki dziwny objaw jadąc na lpg czasami gdy wciskam pedał gazu to tak jak by ciężej chodził i auto jak by niemiało siły pzyspieszać i mam uczucie jak by silnik niezasysał gazu a czasem jest tak że jak pomęcze ten silnik i jadąc np na 3 biegu dobijam do 3000 obr/min to pedał ciężko chodzi ale gdy go puszcze i znów wciskam to wtedy dopiero czuć jak by wkońcu zasysał gaz i pedał gazu sam wchodzi w podłogę to co to mogło by być nie tak?i od razu uprzedzam że sprawdzałem linkę pedału gazu i nic mi jej nieblokuje wszystko jest tak jak powinno być tyle że raz pedał gazu ciężej idzie chociaz jest wciśnięty w podłoge to auto powoli przyspiesza a czasem sam wchodzi w podłogę leciutko a autko przyspiesza poprostu super i niewiem czy to wina jakiegos czujnika czy może kompa gazu albo sam juz niewiem.wiem tylko że jak założyłem gaz to tego niebyło a autko jeździło cudnie a i jeszcze jedno żeby niebyło że to przez luzy zaworów że auto raz ma moc a raz niema bo niedawno byłem w warsztacie na wymianie wałka rozrządu i regulacji luzów więc linka pedału gazu i luzy zaworów odpadają pozdrawiam i czekam na odp

  • #10 27 Wrz 2013 10:14
    Javoreczek
    Poziom 22  

    Ojciec27 napisał:
    witam przepraszam że tak długo mnie tu niebyło co do tej marchewy to to że ona świeci to tak ma być czy jednak cos jest nie tak?


    Po to ona jest, żeby się świeciła jeśli coś jest nie tak.

    Ojciec27 napisał:
    jadąc na lpg czasami gdy wciskam pedał gazu to tak jak by ciężej chodził i auto jak by niemiało siły pzyspieszać i mam uczucie jak by silnik niezasysał gazu a czasem jest tak że jak pomęcze ten silnik i jadąc np na 3 biegu dobijam do 3000 obr/min to pedał ciężko chodzi ale gdy go puszcze i znów wciskam to wtedy dopiero czuć jak by wkońcu zasysał gaz i pedał gazu sam wchodzi w podłogę to co to mogło by być nie tak?


    Tu niestety obawiam się, że wchodzimy w obszar Twoich subiektywnych odczuć i ciężko będzie coś na odległość poradzić. Ja osobiscie jakoś nie wyobrażam sobie usterki w której jakiekolwiek zaburzenia pracy silnika przekładałyby się zmianę oporu pedału gazu. Także być może ulegasz tu jakiemuś złudzeniu. Przycinający sie pedał ciężej wcisnąć i stąd wrażenie, że silnik nie chce przyspieszać.

  • #11 27 Wrz 2013 15:12
    Ojciec27
    Poziom 7  

    aha czyli jednak gaziarze zakładając lpg jednak nie do końca dobrze mi poskładali tą instalacje skoro ona świeci po przejściu na LPG tylko jestem ciekaw co może być nie tak a co do tego pedału gazu to zapewniam że gdy założyli mi gaz to przez jakiś rok autko jeżdziłona nim cudnie i nigdy niemiałem problemów z przyspieszeniem a po roku jak zaczeło mi się coś z tym autem dziać bo właśnie wyczułem że raz auto super przyspiesza a raz tak jak by buczało i słabo przyspiesza i bardzo ciężko dobić mu do 100 km/h więc byłem u gaziarzy na regulacji lpg ale to już nic niedało dałem auto do mechanika wymieniem wałek rozrządu zrobiłem regulacje zaworów i dalej nic często mi się zdarza że gdy np jadę w korku na 2 biegu i zdejmę całkowicie nogę z gazu to auto w jednej chwili hamuje aż obroty praktycznie spadaja do zera ale jak lekko wcisnę gaz to zabuczy szarpnie autem i dopiero po chwili znów wraca na obroty więc podejrzewam własnie że coś jest nie tak albo z jakimś czujnikiem albo z strerownikiem lpg i uczucie jest jak by własnie raz dostawał paliwo a raz nie a nigdy wcześniej tak nie było zawsze miałem tak że gdy zdjąłem nogę z gazu to auto poprostu powoli zwalniało a nie stawało praktycznie w miejscu.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo