Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec gazowy do CO - jaki rodzaj, typ

bezKsyw 18 Wrz 2013 03:35 1494 4
  • #1 18 Wrz 2013 03:35
    bezKsyw
    Poziom 8  

Witam,

od dłuższego czasu czytam forum elektroda.pl i inne, ponieważ chcę dobrze dobrać piec do centralnego ogrzewania w domu piętrowym… i coraz mniej rozumiem. W tej dziedzinie jestem amatorem. Postanowiłem, że zasięgnę rady fachowców. Po przeczytaniu wielu wątków, jestem w punkcie wyjścia – czyli nie wiem jaki rodzaj, typ pieca byłby najbardziej korzystny, nie mówiąc już o firmie.

Bardzo proszę o pomoc, bo tracę nadzieję, że dojdę do czegoś sam.

Oto pare informacji, które mam nadzieję pomogą w dobraniu pieca.
    Do tej pory działał i nadal działa piec gazowy Hydro Therm sprzed 29 lat.

Rachunki za gaz są na tyle wysokie, że wolę zainwestować w piec nowszej generacji. Dom jest ponad 50-cio letni i ma powierzchnię ok. 150m2 (parter i pietro, dwie łazienki i jedna kuchnia), nie jest ocieplony (wiem, że jest na tym duża strata, ale w tym roku nie będzie mnie na to stać). Rury rozchodzące od pieca w piwnicy wymieniłem na nowe pcv, w ścianach pozostały stare „oryginalne” metalowe . Grzejniki wymieniłem na aluminiowe. Do grzania wody mamy oddzielny piec na gaz.

Wszystko działa bez zarzutów, poza rachunkiem ekonomicznym - wysokie rachunki, zbyt wysokie naszym zdaniem.

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

0 4
  • #2 18 Wrz 2013 21:55
    nautes
    Poziom 13  

Z ekonomicznego punktu widzenia większe oszczędności w większości przypadków przyniesie ocieplenie, niż wymiana kotła.
    Przede wszystkim likwidacja nieszczelności typu wybita szyba, wszelakie dziury.
    Następnie należy wykonać ocieplenie.

Może na przykład w tym roku by ocieplić strop? Wełna 150mm 10-15 PLN/m2 plus przy ewentualnej powale konieczna folia izolacyjna. Później, za kilka lat możnaby jeszcze jedną dołożyć.