Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T4 2,5TDI 102km ACV - Dużo mniejsza moc niż po naprawie

18 Wrz 2013 10:04 13071 18
  • Poziom 13  
    Witam
    Przeglądałem tematy podobne o braku mocy ale prawie żadem się nie kończy wyjaśnieniem i w tych tematach w ogóle nie ma mocy a u mnie jest trochę mniej. więc mam taki problem oddałem auto do warsztatu po naprawie pompy (która wirowała na wolnych obrotach) i naprawie/wymianie turbo (z powodu że czasem zakopciło na lekko niebiesko czy biało) auto po tej naprawie nie ma mocy. Na początku pomieszali podciśnienia, bo widziałem że było podpięte inaczej teraz jest jak na rysunku który zamieszane poniżej, potem wymienili zawór n75 bo ponoć kości z n18 były niby zamienione i padł. Po wymianie n75 auto jeździ ale nie tak jak przed naprawą pierwszy objaw to słabiej przyśpiesza bo od 0-100 to 20-23sek jak chce pamiętam kiedyś było około 16-18sek. ale to nie rajdów-ka wiec można się nie czepiać. Ale od 100km/h już moc słabnie, prędkość max to 130-140km/h kiedyś było 150-160km/h. Ktoś mi powiedział że to może być od pompy, ale oni twierdzą że jak ustawią pompę na kompa to auto źle pali a jak ustawią na zegar to jest oki. Twierdzą że jest uszkodzony zawór n18 ale jest drogi niby w sklepie około 400-500 zł na allegro widziałem za 100zł tylko że inny bo ja mam taki jak z tego obrazka https://obrazki.elektroda.pl/43_1284123650.jpg a na allegro jest inny tak samo wygląda jak n75 czy to różne zawory bo może sam go kupie i wymienię. Bo już z nimi nie mam siły nie chce jechać do kogoś innego bo powie że zjebane turbo czy pompa a będzie oki. Teraz jestem w kropce bo jak to ten sam to nie wiem jak go podpiąć. Bo jest inny. Przepraszam jak bardzo zamieszałem ale mam już dość potrzebuje auto do roboty a go nie mam bo co chwile stoi na warsztacie. Mieliście może podobny problem.
  • Poziom 39  
    Mechanika musisz zmienić na pewno.
    Jakie jest ciśnienie doładowania na 3 biegu pod obciążeniem?
    Jaki jest moment wtrysku?
    Jak jest ustawiony rozrząd?

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Jak wyglądaja wskazania przepływomierza?
  • Poziom 34  
    Poprostu,niedostaje tyle paliwa ile powinien po naprawie pompy to jak bedzie jechało.
    Dawka w gore i odjedzie jak powinien.Przegladnij dobrze parametry i sie dowiesz czego niejedzie.
  • Admin grupy Samochody
    jokerro napisał:
    Poprostu,niedostaje tyle paliwa ile powinien po naprawie pompy to jak bedzie jechało.
    Tu bym nie był tego taki pewien. Polski mechanik naprawdę potrafi wiele zdziałać.
    Sterownik w tej T4 na jedną wtyczkę czy dwie?
  • Poziom 34  
    T5 napisał:
    jokerro napisał:
    Poprostu,niedostaje tyle paliwa ile powinien po naprawie pompy to jak bedzie jechało.
    Tu bym nie był tego taki pewien. Polski mechanik naprawdę potrafi wiele zdziałać.
    Sterownik w tej T4 na jedną wtyczkę czy dwie?


    Owszem owszem co do mechanikow,tak napisałem bo juz spotykałem ten problem po takich regeneracjach a prawdziwych pompiarzy to jak cyganow,poprostu juz niema.
    Mlodzi kupuja sprzet za pare baniek ale co z tego jak doswiadczenia zero bo trzeba lat zeby dobrze pompy robic i stad sa problemy wlasnie jak w temacie.
    Nawiasem ten problem jest do przegryzienia bez niczego tylko ta pomoc online jest czesto ciezka.
    Zeby autor wniosł do tematu jakies parametry i podobne sprawy to inaczej.
    Co innego jak problem opisuje wykonawca a co innego jak wlasciciel samochodu.
  • Poziom 13  
    Mechanik obstaje pompę że coś nie tak zrobione ale mówi że jak nie da rady to dziś daje do swojego kolegi i on może poradzi(nawiasem myślę ze fajnie się zachował bo nie odsyła mnie na razie z problemem) dziękuję za wszystkie podpowiedzi jezeli się wyjaśni to napiszę co było.

    1. Co do podpowiedzi trans-serwis
    - Jakie jest ciśnienie doładowania na 3 biegu pod obciążeniem? nie wiem czy sprawdzał
    - Jaki jest moment wtrysku? mówil że komp pokazuje że jest oki
    -Jak jest ustawiony rozrząd? nie wiem czy żeby zdjąć pompę trzeba ruszać rozrząd (ale dodam że pali od tyku i chodzi jak na TDI cicho) jak kiedyś mi walną rozrząd o 1 czy 2 zęby to jak traktor chodził

    2. jokerro
    - nie wiem jaką dawkę dostaje bo on ma kompa i mówił że pompy na kompa nie da się ustawić tylko musiał na zegar wiec co do dawki chyba też sprawdził.

    3.T5
    jakie są sterowniki nie mam pojęcia a na ile pin hym nigdy tak bardzo nie grzebałem choć przeszło mi przez myśl żeby zmienić mapę.

    4. jokerro
    dziś auto ponoć leci tak jak wyżej napisałem do innego mechanika mam nadzieję że on nie przekombinuje ale usunie problem
  • Poziom 39  
    matnis napisał:
    Jaki jest moment wtrysku? mówil że komp pokazuje że jest
    matnis napisał:
    on ma kompa i mówił że pompy na kompa nie da się ustawić tylko musiał na zegar
    Coś się tutaj nie zgadza. Na zegar ustawia się moment wtrysku. Nie może jednocześnie dobrze pokazywać moment wtrysku na kompie i nie dać się ustawić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    trans-serwis napisał:
    Jak wyglądaja wskazania przepływomierza?
    Na to pytanie nie odpowiedziałeś.
  • Poziom 13  
    nie wiem już sam podgaduje go czasem i sam mi takie żeczy mówi jakiś czas temu moze w piatem ustawiał mi pompę cały dzień i w tedy powiedział ze jak ustawia na kompa to trudno pali nie zapytałem czy jak jest zimny czy ciepły a jak ustawił na zegar to pali od tyku widziałem na stole jakiś zegar i pudełko na którym pisało ze do ustawiania pomp w samochodach diesla czy jakoś tak.
    - Jak wyglądaja wskazania przepływomierza? hym nie zapytałem.
    twierdził że komp mu pokazuje ten n18 ze jest padnięty ale twierdzi że koszt jego w sklepie to około 400-500 zł na allgroszu widziałem za 100 zł tylko wygląda całkowicie innaczej
  • Poziom 39  
    N 18 to zawór od EGR, ty masz raczej uszkodzony N75 od turbiny.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Dlatego pisałem aby sprawdzić ciśnienie doładowania podczas jazdy na 3 biegu.
  • Poziom 13  
    tak dokładnie jak mówisz już się sam zamieszałem n75 jest ponoć uszkodzony, Jak nie dadzą rady z naprawa to powiem co by sprawdzić ciśnienie doładowania podczas jazdy na 3 biegu. A na allegroszu zawory n75, są takie wyglądem przypominające n18 a takiego kwadraciaka jak ja mam to nie widać. Czy wygląd jest ważny czy to po prostu nowsza konstrukcja??
  • Poziom 39  
    matnis napisał:
    A na allegroszu
    Innego miejsca do kupowania części już nie znasz?
  • Poziom 13  
    nie wiem u nas są głupie sklepy mały przykład kiedyś pękł mi wąż od pompy paliwowej u nas w sklepie zawołali 470 zł na złomach wokoło mnie nie mieli wiec zadzwoniłem do serwisie vw w niemczech koszt z przesyłką 300 zł. Niestety to wedlug mnie za dużo i kupiłem na alegrosiku za 100zł używaną i z tąd te nieszczęsne propozycje :).
  • Admin grupy Samochody
    matnis napisał:
    A na allegroszu zawory n75, są takie wyglądem przypominające n18 a takiego kwadraciaka jak ja mam to nie widać. Czy wygląd jest ważny czy to po prostu nowsza konstrukcja??
    Te na allegro nie pasują do twojego silnika.Sterują podciśnieniem , twój ciśnieniem.Ale można go pędzikiem ominąć do testów ;)
  • Poziom 13  
    A wiesz może jak mam szukać taki jak ja chcę, znasz może jak miał bym go prawidłowo nazwać bo z tego co piszesz to dwa różne zawory a mają taką samą nazwę?. I w jaki sposób można go ominąć do testów jak możesz zdradzić ??
  • Poziom 13  
    witam problem dalej nie rozwiązany mechanik mówi że te auta tak jeżdżą bo to nie sportowe auto tylko bus. Czy któryś z drogich posiadaczy t4 sprawdzał kiedyś jakie ma przyśpieszenie u mnie teraz po naprawie ma 21sek do setki. Czy mogłem mieć jakąś dziwną modyfikacje w turbinie ze do setki przyśpieszał w 17sek. Bo jak przyspieszenie około 17sek to norma to jadę do innego mechanika. A jak 20 sek to zostawiam bez odzewu proszę podpowiedzcie coś
  • Poziom 39  
    Czasu nie będę mierzył, ale jeśli wtryski nie były zaślepione na czas remontu, możesz mieć z tym problem, o ile wszystko pozostałe oki. Do sprawdzenia na stanowisku.
  • Poziom 17  
    Witam. Pomagałem koledze przy podobnym objawie. Komputer pokazywał przerwę w obwodzie N75. Przerwa była ale na kablu +12V zasilającym ten zawór w okolicy zderzaka. Sprawdź czy jest +12V na wtyczce (kolor wybacz, ale wydaje mi się że czarno-żółty). Takim samym kolorem jest zasilany N18.
  • Admin grupy Samochody
    Zmierzyłem dzisiaj ;) Auto było zamulone i wg mnie nie jechało. 17.89 do setki. Zmieniaj mechanika.
  • Poziom 13  
    Witajcie niestety miałem wypadek i auto nie bedzie juz naprawiane. |Kupilem kolejne t4 niestety 88KM i wyciągałem ze starego skrzynię i wtryski co by z tuningować moje 88KM na więcej koni dodam że wszystkie wtryski były uwalone a komputer tego nie pokazywał myślę że to był problem niestety nie sprawdzałem pompy ani turba bo w starym mam dobre.