Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Cordoba, 2005, 16V 1.4 - Kontrolka diagnostyki silnika

syngefco 18 Wrz 2013 14:10 5199 13
  • #1 18 Wrz 2013 14:10
    syngefco
    Poziom 10  

    Witam, wiem że temat był maglowany wielokrotnie, nie znalazłem jednak satysfakcjonującej odpowiedzi. Po pierwsze ze względu na uszkodzone wejście do komputera nie mogę zdiagnozować problemu właśnie przez komputer. Jestem "zielony" w temacie aut, dlatego bardzo proszę o rady łopatologiczne :) Mieszkam za granicą i zanim wybiorę się do mechanika lub nie, chciałbym chociaż trochę dowiedzieć się co może dolegać mojemu autu. Zdaję sobie sprawę, że rozwiązań może być wiele, jednak mam nadzieję, że wiedza, która zostanie mi przekazana pozwoli podjąć mi ewentualne kroki, nie chciałbym jeździć od mechanika do mechanika, jak wielu z forumowiczów. Do sedna:

    Dzisiaj podczas jazdy, a dokładnie pod większą górkę rozświeciła mi się kontrolka diagnostyki silnika, auto straciło moc i przyspieszenie, ale 2 km do pracy jeszcze dojechałem. Wyłączyłem silnik i ponownie włączyłem, obroty były mniejsze niż zwykle, auto dusiło się (wydobywał się dziwny dźwięk z rury wydechowej), kontrolka już nie rozświeciła się natychmiast dopiero po ok. 3-4 minutach zwiększania gazu, z rury wydechowej cieknie woda, trudno mi określić jak dużo, ponieważ nie mogę być w dwóch miejscach naraz :) ale kiedy "pogazuję" i za chwilę zajrzę pod auto to widać, że ciągle kapie.
    Samochód używam bardzo mało, ale właśnie zamierzałem wybrać się do Polski i nie chciałbym po drodze mieć problemy.
    Paliwo tankuję na tej samej stacji od 2 lat, ale po raz pierwszy przed 2 miesiącami kiedy zatankowałem pełny bak, wskaźnik ilości paliwa odchylił się od maksymalnego wychylenia dopiero po ok. 200 km, to nienaturalne. Kiedy w baku pozostało 8 litrów benzyny miałem problem z odpaleniem silnika dopiero po kilku/kilkunastu próbach przekręcenia klucza w stacyjce udało się (taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy odkąd posiadam auto - 3,5 roku). Prawie natychmiast pojechałem zatankować ponownie pełny bak (stąd wiem, że było 8 litrów) i opisana sytuacja z kontrolką nastąpiła po 120 km, odchylenie wskaźnika ilości paliwa funkcjonuje tym razem prawidłowo. Przed 3 miesiącami auto przechodziło badania techniczne również emisji spalin, od tej pory przejechałem ok. 800 km. Posiadam protokół, w którym wszystkie zmierzone parametry są w normie. Jedyny problem techniczny związany jest z simeringiem, ale to chyba nie może mieć wpływ na funkcjonowanie silnika.
    Poza tym mam wrażenie, że kontrolka rozświeciła się po spaleniu tych ok. 8 litrów podczas pobierania "świeżego" paliwa (ta sama stacja benzynowa, prawie zawsze są tam kolejki), może istnieją jakieś środki do "wzbogacania" benzyny, albo wyparowywania wody z baku ? gdzie ja spuszczę ponad 40 litrów :)

    Może opisany przeze mnie problem zawęzi krąg poszukiwań, ponieważ po przeczytaniu wielu komentarzy moim zdaniem bez diagnostyki komputerowej musiałbym wymienić połowę silnika i związanych z nim komponentów. Czy to może być wina paliwa, czy raczej głębszy problem ? czy zanim wybiorę się do mechanika sam domowymi sposobami mogę wykluczyć pewne hipotezy ?

    Silnik: benzyna

  • #2 18 Wrz 2013 14:37
    ENOMINE
    Poziom 11  

    Witam, na każdej stacji masz taki środek do wzbogacenia, domowy sposób to dodać denaturatu, ale piszesz że mieszkasz za granicą. Napisz gdzie mieszkasz jaki język i poszuka się tam odpowiedniego środka.

  • #3 18 Wrz 2013 14:39
    syngefco
    Poziom 10  

    Czechy, tylko że ja zgaduję, że to "chrzczona" benzyna i czy takim środkiem można jej pomóc ?

  • #4 18 Wrz 2013 14:45
    ENOMINE
    Poziom 11  

    Zazwyczaj jeśli mam problem zaczynam od najtańszych rozwiązań (często najprostrzych)

    Preparaty do benzyny
    Używanie dodatków do benzyny jest sensowne, gdy mamy uzasadnione podejrzenia co do jakości paliwa, jakie mamy w baku – albo ze względu na to, że po zatankowaniu odczuwamy pogorszenie osiągów, albo gdy jeździmy na gazie i wozimy przez długi czas niewielką ilość paliwa w baku. STP do usuwania wody z układu paliwowego, cena 27 zł. Doben – preparat wiążący wodę, chroniący układ paliwowy przed korozją, cena 4,5 zł. Sonax – preparat czyszczący i usuwający wodę, cena 16 zł. Carlube Petrol Treatment, cena 13 zł. Środek m.in. wiążący i usuwający wodę kondensacyjną. Xeramic – uszlachetniacz benzyny, cena 12 zł. Prestone – preparat czyszczący i wiążący wodę, cena 22 zł.

    Nie zaszkodzi spróbować (tak właściwie w czechach w sklepach denaturat znajdziesz).
    Potraktuj to jako pierwszy krok. Powodzenia

  • #5 18 Wrz 2013 14:46
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Skąd, benzyna nigdy nie połączy się z wodą !!!

    Być może przytkało filtr paliwa lub wtryski.

  • #7 18 Wrz 2013 14:58
    syngefco
    Poziom 10  

    Mogę jakoś dostać się do tego filtru i wtrysków i sam stwierdzić i ewentualnie oczyścić ?

    Denaturat nigdy nie spotkałem w sklepie, ale znalazłem ten STP w Czechach, właściwości:
    - Czyści cały układ paliwowy
    - Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach
    - Redukuje emisję spalin

    ... może pomóc ?

  • #9 18 Wrz 2013 15:13
    syngefco
    Poziom 10  

    Spróbuję więc z tym STP, na razie chyba nie ma co bawić się z filtrem paliwa, wymienię i znów zaśmiecę. Najgorsze jest to, że bak pełen ponad 40 litrów, nawet nie mam do czego spuścić i czym, a co gorsze czy to w ogóle możliwe ? Nie chciałbym zniszczyć katalizatora, jestem w strasznej kropce :(

  • #10 18 Wrz 2013 15:25
    pazlukasz
    Poziom 8  

    Nie wiem czy da radę, może pomoże, ale ja nigdy się nie bawiłem w czyszczenie filtru paliwa ani żadnych innych filtrow. Zawsze wymieniałem, nie są to duże wydatki a lepiej mieć spokojniejszą głowę od czasu do czasu i tak trzeba wymienić.
    Ogólnie jeśli jesteś zielony w motoryzacji to możesz wejść na stronę http://www.zmienolej.pl/oferta/filtry/mann i dopasować do swojego auta oraz zakupić filtry najlepszych marek; Mann lub Knecht. Ja sam tak zrobiłem
    Fajna sprawa też jest z tym, że gdy masz jakieś obiekcje to wysyłasz pytanie i dostajesz naprawde fachowa odpowiedz. Nie ma sie w sumie co wstydzić :]

  • #11 21 Wrz 2013 10:10
    syngefco
    Poziom 10  

    Witam,
    Problem rozwiązany, padły 2 cewki zapłonowe, mechanik policzył mi jak za zboże.
    1. W załączniku zdjęcia, czy według Was naprawdę są uszkodzone ?
    2. 1 cewka kosztowała mnie u mechanika 280 zł firmy BERU, oryginalne zniszczone są firmy ELDOR. Według informacji na czeskich stronach 1 cewka w sklepie kosztuje 127 zł, a więc marża ponad 100%, czy według Was zostałem wydymany ?
    3. Czy jak mi padną kolejne dam radę sam je wymienić bez fachowego sprzętu ?

    Pytam się, bo muszę jeszcze wymienić simering i nie wiem, czy do niego jechać ponownie, a może lepiej kupić samemu i zapłacić tylko za robociznę ? Z góry dzięki za porady.

    Seat Cordoba, 2005, 16V 1.4 - Kontrolka diagnostyki silnika


    Jeszcze jedna rzecz, podobno z kompem w aucie nie można połączyć się, ponieważ jest uszkodzony jakiś kabel i mechanik wysyła mnie do elektryka, czy taka naprawa może dużo kosztować ?

  • #12 10 Gru 2013 23:39
    okeedokee
    Poziom 2  

    Witam,
    cewka to problem tych podobno niezłych silników...
    patent jakim jest cewka-wytrzymuje ok 30000 przebiegu wiec gdzie ta oszczędność... ;) jednakże wymienisz ją sam bez problemu :)
    -tzn. poza zdjęciem osłony potrzebujesz płaski śrubokręt i odrobinę czasu :)
    -otóż w silniku masz 4 cewki wiec jeśli chcesz sobie oszczędzić wcześniejszej świadomości (od 50 zł za podpięcie do tzw. komputera) która umarła to...
    1. wypinasz prąd od cewki nr1 i delikatnie podważając wysuwasz, po czym wsuwasz-wpinasz i odpalasz silnik....jest ok? jeśli nie to powtórz do 2,3 bądź 4
    2. po każdym odpalasz silnik jeśli jest ok to....
    3.dziękujesz za podpięcie tzw. komputera za min. 50zł :) i jedziesz ;) ciesząc się wymiana która jak zauważysz trwa od 10-15 minut dla laika...
    bo normalnie trwa to do 5 minut za która fachowcy kasują nawet 100 zł :(
    Pozdrawiam i życzę mniej stresu

  • #13 11 Gru 2013 05:49
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    syngefco napisał:
    2. 1 cewka kosztowała mnie u mechanika 280 zł firmy BERU, oryginalne zniszczone są firmy ELDOR. Według informacji na czeskich stronach 1 cewka w sklepie kosztuje 127 zł, a więc marża ponad 100%, czy według Was zostałem wydymany ?

    Wydymało cię Polske prawo podatkowe.
    Orginał cewki z Hella 630zł a podróbki po 250zł są w zależnośći od firmy droższe lub tańsze.
    Polska to nie Czechy.
    W sumie co to dziwnego w warsztacie zapłacić 100zł/h .

  • #14 23 Mar 2016 13:37
    syngefco
    Poziom 10  

    Problem rozwiązany, cewki wymienione. Temat do zamknięcia.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME