Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master - Błąd DF027 i DF054 i DF107 Gaśnie lub traci moc

przemoyz250 18 Sep 2013 19:04 13395 10
  • #1
    przemoyz250
    Level 9  
    Witam. Mam Mastera 2007r 2.5DCI 120KM i żałuje ze go mam:-)
    Auto Gaśnie najczęściej na 4;5 i 6 biegu przy obrotach 2200-2400 i zapala się spiralka od świec i cheek na żółto. Często wcześniej traci moc a wtedy 2900 obr./min to max, na wyższe obroty już nie wejdzie a prędkość maksymalna to 110 km/h przy obr.2200 na 6 biegu.
    Jak zgaśnie i odpalę czasem jest ok i wszystko działa przez chwilę. Jeśli uda mi się wprowadzić go na obroty powyżej 3 tyś. to turbo chodzi, ale jeśli spadnie poniżej 3 tyś obr./min. to albo traci moc albo gaśnie.
    po podłączeniu do kompa wywala te trzy błędy
    DF 027 Obwód sterowania wtrysku cylindra 2,
    DF 054 Funkcja regulacji ciśnienia w rampie
    DF 107 Sterownik usterka pamięci
    (w odróżnieniu od pozostałych tego ostatniego błędu nie można wykasować)
    Zanim cokolwiek jeszcze wymienię chciał bym się zorientować czy może ktoś z was miał podobny problem bo u nas na 30 tyś. wsi nikt nie wie co to może być. Jeden z mądrych mówił mi ze to czujnik regulacji ciśnienia na pompie (350zł), który wymieniłem 3 miesiące temu i nie pomogło. To co teraz czujnik na listwie czy pompa? Proszę pomoc nie nie krytykę dla mechaników.
    Dzieki i pozdrawiam
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    przemoyz250 wrote:
    DF 027 Obwód sterowania wtrysku cylindra 2,
    DF 054 Funkcja regulacji ciśnienia w rampie


    Jaki kontekst tych defektów?

    Paliwo dochodzi do pompy?

    Test przelewowy.
  • #3
    przemoyz250
    Level 9  
    nie mam pojęcia jaki kontekst.
    Wtryski oddawałem do sprawdzenia i wzorowo przelewy także. a po podpięciu kompa czujnik na listwie pokazuje ok 340 bar wiec tez w normie.
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    przemoyz250 wrote:
    DF 027 Obwód sterowania wtrysku cylindra 2,


    Zacznij od tego , zobaczymy co jest przyczyną a co skutkiem
  • #5
    przemoyz250
    Level 9  
    z tego co czytałem to wymiana czujnika na listwie na tą usterkę pomaga, ale może być tez inna przyczyna.
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    340 to na postoju pewnie, czyli na nic taka informacja jeśli auto odpala. W czasie jazdy trzeba sprawdzić.

    Jeśli mówisz że "wzorowo" to instalację sprawdź do tego wtryskiwacza.
  • #7
    przemoyz250
    Level 9  
    a jakie wartości powinny być podczas jazdy? jak dodawałem gazu na postoju to pokazywał nawet ponad 1000bar
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na postoju wchodzi w tryb awaryjny czy podczas jazdy?
  • #9
    przemoyz250
    Level 9  
    tylko podczas jazdy ale rano ciezko pali znaczy trzeba 10s kręcić zanim zapali
  • #10
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No, to podczas odpalania patrz jakie ciśnienie buduje, i podczas jazdy również.
  • #11
    przemoyz250
    Level 9  
    Sprawa rozwiązana. problemem był zawór przelewowy na listwie wtryskowej. wymieniłem całą listwę za 70 zł używaną kupiłem na allegro +20 przesyłka i 50 wymiana. No i 100zł za diagnozę zapłaciłem znachorowi w Ostrołęce na ul Pomian. a więc 240 zł i pali czy ciepły czy zimny do dziś. Mam nadzieję ze pomogłem. A namiar na diagnostę mogę podać jeśli ktoś ma problem z francuzem. Gość naprawdę ogarnienty, juz 3-ci raz mi pomógł w sytuacji gdzie mechanicy chcieli naciągnąć mnie na duze koszty. On nie naprawia tylko diagnozuje ale daje gwarancę na swoją diagnozę. pozdrawiam